ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

El conseller Marzà preveu que les obres del nou IES Francesc Gil de Canals comencen en 2022 amb una inversió de 9,7 milions

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:36 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado octubre 19, 2021
459 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

El nou IES Francesc Gil disposarà de 12 unitats d’ESO, 6 de Batxillerat i 4 de cicles d’FP, que sumen 630 places escolars

Les obres del nou IES Francesc Gil de Canal es preveu que comencen l’any 2022, un centre que suposarà una inversió de 9,7 milions d’euros. Així ho ha anunciat el conseller d’Educació, Vicent Marzà, durant la visita a Canals on ha visitat diversos centres de la localitat.

Marzà, ha visitat el pati inclusiu del CEIP José Mollá de Canals junt amb l’alcaldessa de la localitat, Mai Castells, per a conéixer de primera mà la nova configuració d’aquest espai de l’escola com a exemple i model d’organització de l’espai a l’aire lliure que comparteixen xiquetes i xiquets.

En aquest sentit, el conseller ha volgut agrair «el gran treball que ha realitzat la comunitat educativa del centre i les bones pràctiques educatives que s’han fomentat des de l’Ajuntament de Canals, amb Mai al capdavant».

El nou pati s’ha configurat gràcies al projecte d’innovació educativa ‘El pati del Mollá és particular’, que compta amb el suport de la Conselleria, amb una inversió de 3.380 euros, i que té per objectiu implementar unes dinàmiques de jocs al pati en què tots i totes juguen amb respecte, igualtat d’oportunitats i llibertat.

Característiques del nou IES Francesc Gil de Canals

El nou IES Francesc Gil serà un institut més gran que l’actual, amb 12 unitats d’ESO, 6 de Batxillerat i 4 de cicles d’FP, amb totes les dependències educatives i complementàries necessàries, com ara gimnàs, cafeteria i tots els tallers que necessiten els títols d’FP que ofereix.

El nou centre disposarà de 630 places escolars, un 62% més que la mitjana d’alumnat matriculat en els últims set cursos en l’IES Francesc Gil, que està al voltant dels 390 alumnes; i molt superior a la matrícula actual que s’acosta als 450 alumnes.

El nou institut s’elevarà sobre el mateix terreny que ocupa actualment, una parcel·la de 7.374 m² a l’avinguda de les Moles, i disposarà d’instal·lacions capdavanteres en matèria d’eficiència energètica, ja que, a més d’un sistema de calefacció d’alta eficiència, tindrà il·luminació de baix consum tipus LED amb un sistema d’autoregulació segons la intensitat de la llum exterior i la presència humana dissenyat per a obtindre un estalvi energètic.

S’ha projectat un edifici format per dos blocs paral·lels units per una porxada comuna, cosa que permet un aprofitament òptim de la resta de la parcel·la amb molts espais a l’aire lliure.

En el llindar nord se situarà el bloc principal, que al seu torn es divideix en dos: un bloc docent de tres alçades interconnectades per ascensor i un bloc de serveis d’una alçada, que inclou també l’habitatge del conserge. Paral·lel a aquest es projecta el segon bloc, que allotja el gimnàs, amb la seua dotació de vestuaris i serveis, i una cafeteria-menjador per a 200 comensals en dos torns amb la cuina adjunta.

Entre els dos blocs se situa una porxada que els uneix i permet el trànsit a cobert al gimnàs i al menjador. La porxada compleix, a més, la doble missió de donar entrada a l’institut i de servir d’espai de jocs resguardat en dies de pluja.

Els sistemes constructius que s’empraran garanteixen el compliment dels estàndards energètics més sostenibles, i, quant a instal·lacions, s’ha projectat una climatització per aire mitjançant unitats de tractament d’aire (UTA) per a totes les dependències docents i administratives amb capacitat fred-calor i ventilació, per a garantir una correcta renovació de l’aire. Igualment, s’ha projectat un sistema per mitjà d’equips d’aerotèrmia per al subministrament d’aigua calenta sanitària en el gimnàs i la cafeteria.

En total, la superfície construïda serà de 5.889 m2, i la superfície dels espais lliures a disposició de l’alumnat, de 4.477,26 m2, en la qual s’inclouen zones de joc d’Educació Secundària, jardins, pistes poliesportives, porxades i hort escolar.

Inversions

Aquesta actuació elevarà fins als 11,8 milions d’euros la inversió de la Conselleria en la millora i ampliació de les infraestructures educatives de Canals, ja que se suma als 2,1 milions d’euros que destina Educació a través del pla Edificant a obres de modernització gestionades per l’Ajuntament en quatre centres educatius més d’aquest municipi de la Costera: la construcció del gimnàs i la rehabilitació del CEIP Vicente Rius, amb una inversió d’1,2 milions d’euros; l’ampliació de l’aulari d’Infantil i la instal·lació d’ascensor al CEIP José Mollá, amb una inversió propera als 600.000 euros; diverses reformes al CEIP Calixto III per valor de 61.500 euros en l’habilitació del menjador, que ja han finalitzat, i diverses obres de millora a l’IES Sivera Font, amb una inversió de 284.500 euros.

En aquest sentit, Marzà ha destacat que «la millora de les infraestructures educatives de Canals suposa també una oportunitat de revitalització econòmica, perquè la inversió total que hem assignat generarà 300 llocs de treball en la construcció i la millora de centres del poble durant els pròxims anys».

Tags: Canals

Lo + leído

El interior sur de Castellón y norte de València se preparan para una madrugada con hasta 40 litros de agua por hora

Las comarcas de interior de València y Castellón se enfrentan desde esta tarde a un…

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

València ya tiene todo a punto para celebrar su día grande. La Junta de Gobierno…

Fuego, música y tradiciones: Dénia ultima un amplio programa festivo por el 9 d’Octubre

Dénia ha preparado una extensa programación para celebrar el 9 d'Octubre, Dia de les valencianes…

Otras noticias

Inundació de la carretera entre Montesa i Canals.
La Costera

La Diputació licita per 4,8 milions la millora de la carretera de Canals a Montesa: obres i via ciclopedestre

Por Toni Cuquerella
la costera
La Costera

6 de cada 10 persones sense faena superen els 44 anys a La Costera

Por Adrián Lupiáñez
La costera
La Costera

Xàtiva y Canals concentran el descenso del paro en la Costera que cae un 1,81%

Por Adrián Lupiáñez
Xàtiva redueix l'Atur al mes de juny.
La Costera

La Costera redueix l’atur a 3.994 persones impulsada per la millora laboral de Xàtiva i Canals

Por Adrián Lupiáñez
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Costera

Tres acusados se enfrentan a penas de hasta 12 años por una pelea en un pub de Canals

Por Javier Ruiz
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?