ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’Ajuntament Benigànim fa oficial el seu escut tradicional segons l’estudi del Consell d’Heràldica Valenciana

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 6, 2021
510 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’emblema municipal oficial deixa de tindre l’acompanyament dels lleons laterals i els motius vegetals considerats ornaments dels que s’han de prescindir

«Escut quadrilong de punta redona partit. En el primer quarter en camp d’or quatre pals de gules, en el segon quarter en camp d’atzur sarment de sinoble carregat de raïm. Al cimbre corona reial oberta segons l’ús del Regne de València». Aquest és l’escut de Benigànim, sense res més, ni els lleons laterals ni els motius vegetals que l’acompanyaven durant les últimes dècades.

D’aquesta forma Benigànim restaura el seu escut «d’ús immemorial» en base a l’estudi realitzat pel Consell Tècnic d’Heràldica i Vexilologia Valenciana. Des de l’Ajuntament sexplica que s’han seguit els criteris històrics de com han de ser els escuts d’armes valencians i que d’ara endavant serà d’ús municipal.

La restauració de l’ús de l’escut tradicional ha estat aprovada pel ple municipal amb els vots de PSPV i Compromís, però ha tingut el no del PP que ha reivindicat l’escut que fins ara s’utilitzava, el que es troba esculpit a la porta de l’Ajuntament de Benigànim i que data de l’any 1724; a més a més els populars han criticat que no s’haguera realitzat cap procés participatiu a la localitat perquè els veins donaren el vist-i-plau a l’emblema.

No obstant des del govern local s’ha apuntat que l’estudi realitzat apunta que l’escut oficial que ara es recupera encara és més antic que el defensat pel PP, ja que es remonta a l’any 1602 amb el nomenament de Benigànim com a ‘vila reial’; a més també s’ha afegit que l’escut ha estat utilitzat oficialment a l’ajuntament fins i tot lluint-se al capdamunt de la cadira d’alcaldia, un moble centenari que té aquest mateix emblema tradicional. A més a més s’afegeix que en segells oficials i escuts utilitzats oficialment per l’ajuntament abans de la dictadura ja es podia veure aquest escut.

L’alcaldessa de Benigànim, Amparo Canals, afegia que a hores d’ara el de la localitat era l’últim escut de la comarca de la Vall d’Albaida pendent de revisar. A més a més el govern municipal apunta que el Consell Tècnic d’Heràlidica i Vexilologia ja va advertir al govern municipal el 1997 (llavors del PP) de que no s’estava utilitzat l’escut tradicional, advertència que es va reiterar el 2001 (amb govern del PSPV), i que ha estat ara quan s’ha restaurat l’escut tradicional que haurà de ser aprovat definitivament per la Generalitat.

Tags: Benigànim

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 16 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 16 de agosto indica temperaturas que oscilarán…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 16 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 16 de agosto indica temperaturas máximas de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 16 de agosto

La previsión meteorológica en Peñíscola para el domingo 16 de agosto apunta a intervalos nubosos…

Otras noticias

vall d'albaida
La Vall d'Albaida

El desempleo cae un 0,17 % en la Vall d’Albaida gracias a Olleria y Albaida

Por Adrián Lupiáñez
ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent ratifica les dades que la situen com la ciutat més segura de la Comunitat Valenciana

Por Adrián Lupiáñez
Montserrat Caballé.
La Vall d'Albaida

Concert gratuït a Llutxent: Una gran Gala d’Òpera i Sarsuela retrà homenatge a Montserrat Caballé aquest dissabte

Por Toni Cuquerella
01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?