ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’Ajuntament Benigànim fa oficial el seu escut tradicional segons l’estudi del Consell d’Heràldica Valenciana

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 6, 2021
318 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’emblema municipal oficial deixa de tindre l’acompanyament dels lleons laterals i els motius vegetals considerats ornaments dels que s’han de prescindir

«Escut quadrilong de punta redona partit. En el primer quarter en camp d’or quatre pals de gules, en el segon quarter en camp d’atzur sarment de sinoble carregat de raïm. Al cimbre corona reial oberta segons l’ús del Regne de València». Aquest és l’escut de Benigànim, sense res més, ni els lleons laterals ni els motius vegetals que l’acompanyaven durant les últimes dècades.

D’aquesta forma Benigànim restaura el seu escut «d’ús immemorial» en base a l’estudi realitzat pel Consell Tècnic d’Heràldica i Vexilologia Valenciana. Des de l’Ajuntament sexplica que s’han seguit els criteris històrics de com han de ser els escuts d’armes valencians i que d’ara endavant serà d’ús municipal.

La restauració de l’ús de l’escut tradicional ha estat aprovada pel ple municipal amb els vots de PSPV i Compromís, però ha tingut el no del PP que ha reivindicat l’escut que fins ara s’utilitzava, el que es troba esculpit a la porta de l’Ajuntament de Benigànim i que data de l’any 1724; a més a més els populars han criticat que no s’haguera realitzat cap procés participatiu a la localitat perquè els veins donaren el vist-i-plau a l’emblema.

No obstant des del govern local s’ha apuntat que l’estudi realitzat apunta que l’escut oficial que ara es recupera encara és més antic que el defensat pel PP, ja que es remonta a l’any 1602 amb el nomenament de Benigànim com a ‘vila reial’; a més també s’ha afegit que l’escut ha estat utilitzat oficialment a l’ajuntament fins i tot lluint-se al capdamunt de la cadira d’alcaldia, un moble centenari que té aquest mateix emblema tradicional. A més a més s’afegeix que en segells oficials i escuts utilitzats oficialment per l’ajuntament abans de la dictadura ja es podia veure aquest escut.

L’alcaldessa de Benigànim, Amparo Canals, afegia que a hores d’ara el de la localitat era l’últim escut de la comarca de la Vall d’Albaida pendent de revisar. A més a més el govern municipal apunta que el Consell Tècnic d’Heràlidica i Vexilologia ja va advertir al govern municipal el 1997 (llavors del PP) de que no s’estava utilitzat l’escut tradicional, advertència que es va reiterar el 2001 (amb govern del PSPV), i que ha estat ara quan s’ha restaurat l’escut tradicional que haurà de ser aprovat definitivament per la Generalitat.

Tags: Benigànim

Lo + leído

Rècord històric d’À Punt en les Falles 2026

1.000.000 de persones triaren ahir la seua cadena per seguir les Falles. D’esta manera, À…

Alberic transformarà l’antic molí d’arròs en una sala de concerts i actes amb el suport de la Diputació

La Diputació de València ha donat llum verda al projecte d'Alberic per a rehabilitar i…

Galeria fotográfica de la ‘Nit de la crema’ de las fallas de los municipios valencianos

A continuación ofrecemos una galería fotográfica de la 'Nit de la cremà' de las fallas…

Otras noticias

parkingavdalbaida
La Vall d'Albaida

Ontinyent amplia amb 125 noves places d’aparcament prop de Martínez Valls

Por Pau Gómez
Cristian Verdú (Compromís) i Juanra Espí (PSPV) en la firma del pacte de govern en 2023.
ComarcalLa Vall d'Albaida

L’alcalde d’Aielo de Malferit, Juanra Espí (PSPV) cedeix la vara de comandament a Cristian Verdú (Compromís) complint el pacte de govern

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Imatge de la jornada celebrada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat reivindica la potència industrial de la Vall d’Albaida i aposta per la retenció del talent

Por Toni Cuquerella
173996072515887210897 2950444031673924 4988917372606742528 n8236726635150996075
CollaLa Vall d'Albaida

Ontinyent Medieval torna amb més de 100 llocs de venda, música i artesania

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?