ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Ajuntament d’Algemesí regula per primera vegada l’ús de bicicletes i de patinets elèctrics

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 27, 2021
405 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

A partir d’ara els seus conductors estan obligats a complir les normes de circulació, com la resta de conductors de cotxes i motos

L’Ajuntament d’Algemesí ha aprovat al ple municipal una ampliació de l’Ordenança Reguladora del Trànsit amb 27 articles nous que regulen per primera vegada la circulació en bicicleta, en patinet elèctric i en altres vehicles de mobilitat personal. En paraules del regidor de Seguretat Ciutadana i Trànsit, Teo Montalvà, “era necessari establir un marc específic per a aquest tipus de vehicles, que ara tenen uns deures i uns drets propis.”

Es troben subjectes a aquestes noves regulacions les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (VMP), és a dir, els dispositius motoritzats i destinats al desplaçament individual amb característiques clarament diferenciades de les bicicletes i ciclomotors, entre els quals es troben els populars patinets elèctrics.

A partir d’ara, aquests són considerats vehicles amb caràcter general i els seus conductors estan obligats a complir les normes de circulació, com la resta de conductors de cotxes i motos. Entre les normes s’estableix que siguen visibles en tot moment i es sanciona l’ús d’auriculars, el mòbil o qualsevol altre dispositiu mentre es condueix.

Pel que fa a la conducció de bicicletes, es regula la circulació de manera preferent pels carrils bici, encara que els ciclistes també tenen dret a circular per la calçada sempre que no ho facen a una velocitat anormalment reduïda i pels carrers per a vianants respectant en tot moment la seua prioritat, igual que pels parcs i jardins. En canvi, es prohibeix la circulació de bicicletes per les voreres.

La regulació específica dels anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP) o de tracció elèctrica estableix que no poden circular per les voreres i zones de vianants i que circularan preferentment per carrils bici i per les vies de sentit únic o altres carrers on estiga limitada la velocitat a 30km/h. A més, en l’actualització de l’ordenança també tenen espai els monopatins, patins i aparells semblants sense motor amb mesures semblants als VMP afegint les restriccions de no poder envair la calçada i els carrils de circulació de vehicles a motor, excepte per a creuar.

A banda de la regulació, des de la regidoria de Mobilitat es proposa la creació d’un registre d’aquest tipus de vehicles amb codi QR que entrarà en vigor en els pròxims mesos. A més, l’ordenança també contempla el compromís d’aquesta per mantindre i millorar les diferents infraestructures viàries així com a assegurar que les persones disposen d’una xarxa d’itineraris completa, suficient i segura. En aquest sentit, Àngel Ferrer, regidor de Transició ecològica i Medi ambient, destaca que «amb la nova normativa i el pla d’expansió dels nostres carrils bici avancem cap a un model de mobilitat i de ciutat més sostenible i respectuós amb el nostre entorn.»

A més, els últims articles desenvolupen la classificació de possibles infraccions en lleus, greus i molt greus, que podran procedir des de sancions monetàries fins a la immobilització i retirada dels vehicles. Es pot consultar la regulació completa amb tots els detalls al tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament o a través d’aquest enllaç directe: https://sede.algemesi.es/documentos/5357C0903684724C8A45CC14D25A9C87.pdf

Tags: Algemesí

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Alzira lidera el descenso del paro en La Ribera Alta.
La Ribera Alta

Alzira y Algemesí lideran la reducción del paro en la Ribera Alta

Por Adrián Lupiáñez
Botella de 'gas de la risa'.
La Ribera Alta

Golpe al «gas de la risa»: la Guardia Civil requisa más de 1.000 botellas de óxido nitroso en el puerto de Dénia

Por Toni Cuquerella
Intervención en el barranco del Poyo en Chiva.
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Concluyen las 17 obras de emergencia de la DANA: la CHJ invierte 220 millones para blindar los ríos frente a futuras riadas

Por Toni Cuquerella
Asamblea Nacional contra la violencia machista en Alberic
La Ribera Alta

Alberic acoge la asamblea de una Red contra la violencia machista que ya integra a 250 ayuntamientos

Por Adrián Lupiáñez
Az374Rafelguaraf1
ComarcalLa Ribera Alta

La Diputació de València finaliza la ronda exterior de Rafelguaraf para desviar el tráfico del casco urbano

Por Pau Gómez
avapozodanarobo
La Ribera Alta

Roban cobre en un pozo recién reparado en Montroi

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?