ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Salut Pública detecta un brot de legionel·la a Alberic amb 15 casos, d’evolució favorable

El brot està controlat i només tres dels afectats romanen ingressats
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 24, 2023
443 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2987 alberic font

La Direcció General de Salut Pública ha detectat un brot de legionel·la en la localitat valenciana d’Alberic, que ha afectat 15 persones. Així ho ha confirmat la Conselleria de Sanitat i el consistori en les seues xarxes socials on assenyala que, d’acord amb els estudis realitzats per l’administració sanitària, l’origen estaria en unes instal·lacions de propietat privada.

Salut Pública va tindre coneixement la setmana passada del brot, que els seus 15 afectats han evolucionat favorablement en tots els casos. Segons la Conselleria de Sanitat, està, en principi, “controlat” i actualment només tres de les persones afectades romanen ingressades, encara que la seua evolució també és favorable.

Segons assenyala la Conselleria, Salut Pública ha actuat d’acord amb el protocol vigent establit per a aquests casos i, després d’informar l’Ajuntament d’Alberic, “s’ha actuat en col·laboració amb les autoritats locals en tot moment per a garantir la seguretat i prendre les mesures oportunes”.

L’Ajuntament assegura que ha executat “estrictament” totes les recomanacions de Salut Pública, incloent-hi la paràlisi del reg per degoteig i el tancament de les fonts públiques, i ha realitzat els controls corresponents de les instal·lacions públiques, amb resultat negatiu.

El consistori ha emés una sèrie de consells d’actuació davant la legionel·la com evitar l’ús de filtres i accessoris innecessaris en les aixetes i dutxes de les cases o extremar la seua neteja; utilitzar difusors grans de gota, especialment a les dutxes; purgar setmanalment les aixetes amb poc ús, deixant l’aigua corrent uns 5 minuts; eliminar les incrustacions de calç mitjançant l’aplicació de productes adequats (vinagre i altres productes anticalculados) i en el cas que l’edifici compte amb jaciments, banyeres o tancs de reserva d’aigua freda per a consum humà, és aconsellable protegir-los de l’excés de calor i contaminació i cobrir-los amb una coberta impermeable.

En el cas que l’edifici compte amb sistema d’aigua calenta centralitzat, serà necessari establir un programa de manteniment que incloga neteja de tancs i tractaments preventius anuals i si la casa compta amb termo elèctric o caldera de combustió amb acumulador, es recomana mantindre la temperatura de l’acumulador per damunt de 60 graus i no apagar-la a la nit.

Tags: admin Alberic

Lo + leído

IKEA renueva la Casa de la Música de Cheste tras la DANA

El Ayuntamiento de Cheste y IKEA han cerrado un acuerdo para mejorar el equipamiento de…

Dónde aparcar gratis en Torrent: el mapa de las 800 nuevas plazas creadas en la ciudad

El Ayuntamiento de Torrent ha dado un impulso definitivo a su plan de movilidad urbana…

Utiel reabre el paseo del río Magro tras duplicar la capacidad del cauce contra las inundaciones de futuras DANA

El Ayuntamiento de Utiel ha anunciado de forma oficial la reapertura al tránsito ciudadano del…

Otras noticias

Concert de La Fúmiga.
La Ribera Alta

L’última abraçda de La Fúmiga: Alzira anuncia un concert històric i gratuït per a acomiadar la banda a casa

Por Toni Cuquerella
Guadassuar2
La Ribera Alta

Guadassuar avanza en la reforma de su red hídrica con una inversión de 242.000 euros tras los daños de la DANA

Por Javier Ruiz
Zulima Pérez, durante su comparecencia.
L' Horta SudLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno destina más de 400 millones al sector agrario tras la DANA y supera los 40 millones en ayudas para los regantes del Túria

Por Toni Cuquerella
Guàrdia Civil.
El Camp de TúriaLa Ribera AltaRequena - UtielValencia

Esclavitud en Venta del Moro, Tous y Nàquera: jornadas de 18 horas sin sueldo y 60 personas en una habitación

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

Golpe al narcotráfico en Carlet: desarticulado un clan familiar jerarquizado con 20 detenidos

Por Toni Cuquerella
Casetes d'Alzira vistes des de la Muntanyeta.
La Ribera Alta

Històrica regularització a Alzira: l’Ajuntament aprova l’estudi per a legalitzar 2.745 vivendes en sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?