ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’art com a eix vertebrador protagonitza el llibre de la Fira d’Agost 2024 de Xàtiva

admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 1, 2024
117 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2137 dsc09688 1320x500 1

La Casa de Cultura de Xàtiva ha sigut l’edifici triat per a la presentió d’el llibre oficial de la Fira d’Agost 2024 de Xàtiva, amb la presència de la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán, la reina de la Fira Àngela Agustí i el coordinador del llibre, l’arquitecte i historiador Pablo Camarasa, qui repeteix després d’encarregar-se el passat any 2023 d’aquesta comesa.

L’art és l’eix vertebrador del volum d’aquest any, que dóna continuïtat al treball iniciat el passat exercici en referència als colors i les emocions que evoca la Fira. En aquest cas, es posen en valor les diferents activitats artístiques que giren al voltant de la Fira d’Agost, centrant-se en una esfera plenament palpable i física.

«Amb el llibre d’enguany busquem visibilitzar les connexions entre la Fira i el món de l’art, dividint-se en categories cadascuna de les quals evidencia com d’arrelat es troba l’esperit artístic a la nostra Fira, però també a la nostra ciutat», ha expressat la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán.

Per la seua part, el coordinador del llibre Pablo Camarasa ha explicat que «l’art i les seues formes són nombroses durant els dies de Fira, i la prova és la quantitat d’activitats que es generen al seu voltant. El llibre actua com a testimoni d’aquestes, com una mena de memòria en uns casos i com un anàlisi en altres». Camarasa també ha remarcat que «aquest llibre vol ser un reflex de l’activitat creativa que es desenvolupa any rere any durant els dies de Fira a Xàtiva, i a la vegada de la cultura artística de la nostra ciutat».

El volum s’estructura per categories: Disseny gràfic, Pintura, Música, Fotografia, Teatre i Artesania. En la primera part es troben articles de Vicent Molins, Xavi Aliaga, Toni Martínez Revert, Luis Mateu i el propi Pablo Camarasa; mentre que en el de Pintura apareixen veus autoritzades com ara les d’Adrià Pina, Isaïes Blesa, Vicent Gabriel Pascual i Rafael Armengol.

Pel que fa a la categoria dedicada a la Música són protagonistes Leticia Camarasa, Joan Ramos, Agustí Garzó i apareix també un recull de dites populars a càrrec de Pep Gimeno Botifarra. A aquesta categoria li precedeix altra dedicada a la Fotografia, amb textos de Sergio Rubio i Sara Atienza, junt amb altre recull -en aquest cas fotogràfic- per part d’Antoni Marzal.

La cinquena categoria és la dedicada al Teatre, amb aportacions de Ruth Cebrián, Víctor Torres i Àngela Mas Terol; i el llibre finalitza amb la categoria dedicada a l’Artesania, formant-ne part Pep Gimeno Botifarra (de nou), Lucía Perucho i Iván Català.

El llibre té un preu de 6 euros i es podrà adquirir a partir de demà a la llibreria La Costera i al quiosc de l’Estació. A més a més, durant la setmana de Fira, es podrà adquirir també al punt d’informació i atenció al visitant de la Fira, ubicat junt a la Font del Lleó.

Tags: Agost
Festes_2025_COMARCALCV_300x250

Lo + leído

Catarroja incrementa un 150% las ayudas habitacionales para hacer frente a la crisis de la vivienda después de la DANA

El Ayuntamiento de Catarroja ha aprobado por unanimidad una ampliación significativa de las ayudas destinadas…

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Les ambaixades i la desfilada final, donen hui dilluns per conclosa la “Setmana Gran” de…

Desmantelado un zoo clandestino en Nules con más de 150 animales exóticos

La Guardia Civil ha llevado a cabo el desmantelamiento de un zoo privado ilegal en…

Otras noticias

ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?