ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Oliva convertirà els transformadors d’Iberdrola en murals informatius per a la lluita integrada

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 25, 2021
164 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El Departament d’Agricultura d’Oliva ha anunciat que s’està portant a terme diversos projectes sostenibles per tal de millorar i potenciar l’agricultura del municipi, com ara el Pla de Lluita Integrada com a mètode natural per a previndre les plagues i reduir l’impacte mediambiental, que aposta per una tècnica sostenible que substitueix l’ús de productes agroquímics per depredadors naturals que es mengen els insectes nocius per a les plantes i/o els fruits. Tot amb un control i amb accions preventives i reactives.

El regidor d’Agricultura, Miquel Doménech; German Gisbert, representant d’Iberdrola; i Jaume Morera, artista local; han presentat aquesta iniciativa que pretén conscienciar a la gent i informar-la de la tècnica i dels beneficis de la lluita integrada. Per a aquesta visibilització s’han utilitzat els transformadors que ha cedit Iberdrola per tal de fer murals amb la informació de la fauna útil per a l’agricultura, amb les dades de cada depredador natural, la manera d’actuar i els seus beneficis.

Segons informen fonts municipals, els murals els realitzarà l’artista local Jaume Morera (@pinkwords) que ja va formar part d’aquest projecte, en crear la part gràfica informativa, on s’explicava el projecte amb la informació del control biològic i la fauna útil i amb la creació del logo del Pla de Lluita Integrada. La visibilització d’aquest projecte es va iniciar en la jornada per a commemorar el Dia Mundial de l’Agricultura, que es va pintar el primer mural en la finca de Martí de Veses.

El regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, ha destacat la col·laboració d’Iberdrola, que ha cedit l’espai de tres transformadors en la platja i dos en el poble, amb l’objectiu d’integrar els murals amb els paisatges. A més, ha volgut agrair la tasca de Jaume Morera en aquesta fase del pla de lluita integrada i ha assegurat que “continuem apostant per la nostra agricultura, pel nostre municipi i sobretot, per la sostenibilitat.”

El representant d’Iberdrola, German Gisbert, ha destacat que és una gran iniciativa que “encaixa en els nostres valors i objectius, ja que està catalogada en l’àmbit de sostenibilitat”. Per a la visibilització d’aquest projecte, a més dels murals, el regidor d’Agricultura ha comentat que el pròxim pas serà la cartelleria per als centres educatius, per a conscienciar a xiquetes i xiquets d’Oliva de l’ecosistema natural i la fauna útil.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Ador

Lo + leído

La Diputació de València enciende la Navidad con la campaña “Tu fas gran el nostre Nadal” y una amplia programación cultural

La Diputació de València ha dado la bienvenida oficial a la Navidad con la presentación…

Gandia engega la il·luminació nadalenca amb un espectacle a la plaça del Prado

Gandia va donar inici oficial al Nadal amb un esdeveniment en què la regidoria de…

Morella renueva la entrada por el portal de Sant Miquel con una inversión de 201.000 euros

El Ayuntamiento de Morella ha finalizado los trabajos de mejora en la entrada principal del…

Otras noticias

Ayuntamiento de Llíria.
ComarcalEl Camp de Túria

Llíria aprueba un presupuesto histórico de 27 millones para 2026 con un aumento del 7%

Por Toni Cuquerella
L'alcalde José Manuel Prieto ha presentat el sistema de Gandia.
ComarcalLa Safor

Tecnologia antitemporals: Gandia implanta un radar i sensors avançats per a la prevenció d’inundacions

Por Toni Cuquerella
2 5
Comarcal

Detenidas dos personas y desmantelado un narcochalé en Chiva con 600 plantas de marihuana

Por Redacción ComarcalCV
Utiel tras el paso de la dana.
ComarcalL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los ayuntamientos afectados por la dana podrán comprar suelo inundable para impedir nuevas viviendas en zonas de riesgo

Por Toni Cuquerella
Línea C-3 de Cercanías de València una vez rehabilitada tras la DANA.
ComarcalLa Hoya de Buñol - Chiva

La línea C-3 de Cercanías València reabre hasta Cheste para el Gran Premio de Moto GP tras un año cerrada por la DANA

Por Toni Cuquerella
Los bomberos trabajan en la extinción del incendio en Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Un incendio en una nave de curtidos de Elda hace colapsar una estructura mientras trabajan 14 dotaciones de 5 parques de bomberos

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?