ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Els amarradors del Port de Sagunt faran vaga parcial per excés de jornada i incompliment reiterat de condicions laborals

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 23, 2021
279 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els aturs començaran aquest divendres 24 de setembre i està previst continuar el dilluns 27 de setembre

Els amarradors del Port de Sagunt han anunciat que faran vaga parcial els pròxims dies en protesta per l’excés de jornada i incompliment reiterat de condicions laborals

Els aturs començaran aquest divendres 24 de setembre de 7.00 fins a les 9.00, de 13.00 fins a les 15.00 hores, i de 18.30 fins a les 20.30 hores, i està previst continuar el dilluns 27 de setembre, amb les mateixes franges horàries.

Des de CCOO s’informa que la vaga reivindica «una jornada laboral digna, posar fi a pràctiques abusives i a riscos laborals a causa de l’esgotament». Concreten que els amarradors «estan realitzant més de 2.000 hores anuals, a més de que poden ser requerits en qualsevol moment, inclosa la seua jornada de descans, sense que se’ls compense cap de les hores realitzades».

La plantilla de l’empresa Amarradores del Puerto de Sagunto CEMESA- P & REYSER va anunciar la convocatòria de la vaga després de la celebració del Tribunal d’Arbitratge Laboral, i després que l’empresa no haguera volgut acceptar ni negociar cap de les propostes que se li han traslladat.

L’amarrament i desamarre és un servei tècnic-nàutic de trànsit interior dels ports, que en aquesta empresa ve desenvolupant-se amb jornades sense descans per a la plantilla de amarradores. La càrrega de treball és tan insuportable que està desencadenant alta sinistralitat laboral, accidents de treball i falta de seguretat, per l’esgotament de la plantilla.

El sindicat denuncia que la plantilla està sotmesa a pràctiques abusives, amb pressions i amenaces per a atendre el telèfon en qualsevol moment, fins i tot en les jornades del torn de descans, sense cap mena de compensació. El personal manifesta que l’empresa, unilateralment, va deixar de pagar les hores realitzades des de l’any 2013 i que actualment continua fent-ho, a pesar que se signara un acord on s’indicava que s’anava a compensar, i incomplint els pactes.

Fins al moment es desconeix si la vaga es veurà afectada per alguna mena de servei mínim, malgrat haver tingut tràmit d’audiència amb l’Autoritat Portuària de València, que ho ha estat valorant, i ho proposarà a la Delegació de Govern perquè trasllade la resolució al Comité de Vaga. “Som conscients que la vaga pot afectar el trànsit normal de vaixells en el port de Sagunt, però hem intentat en tot moment arribar a un acord amb l’empresa, sense que hagen mostrat cap mena de voluntat negociadora” lamenten.

Des de CCOO afirmen que “continuaran amb la vaga fins que li donen una solució a l’incompliment de les condicions laborals”, i denuncien sobretot l’abús tendenciós que s’està realitzant del R/D 1561/1995 sobre les jornades especials de treball, amb el seu incompliment i ús fraudulent per l’excés horari, i per l’incompliment de les funcions exercides respecte als plecs particulars.

“No ens han deixat una altra alternativa que l’ús de la via judicial, per a iniciar un conflicte col·lectiu i les consegüents reclamacions individuals. Lamentem que puguen veure’s afectats altres serveis prestats en altres empreses del sector pels aturs que es duran a terme, però l’empresa s’ha negat rotundament a qualsevol acord, i quan ho han fet han presentat ofertes faltant el respecte en la negociació i vulnerant el principi de bona fe que en tot moment ha d’existir” conclouen.

Tags: Ador

Lo + leído

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

La fideuà de Gandia consolida la seua hegemonia com a ambaixadora de la gastronomia valenciana…

De Calles a Alpuente: la rebelión de La Serranía contra la despoblación de la ‘España vaciada’

En el corazón del interior de Valencia, una comarca ha decidido cambiar el guion que…

Los embalses del Júcar registran su segundo mejor nivel en 35 años y garantizan la campaña de riego

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) encara la inminente campaña de riego con unas perspectivas…

Otras noticias

Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?