ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El senador de Compromís Carles Mulet reclamarà la cessió del castell de Sagunt a la Generalitat per falta d’inversions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 15, 2021
315 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

El senador realitzarà la petició perquè el Govern evita qualsevol compromís inversor en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2021

Compromís exigirà al Ministeri de Cultura la cessió a la Generalitat la titularitat del Castell de Sagunt, el Teatre Romà i els fons museístics de la ciutat. Així ho ha anunciat el senador de la coalició, Carles Mulet, durant la seua visita a la fortalesa saguntina, explicant que l’exigència es farà a través de la cambra alta.

Mulet ha visitat el castell de Sagunt i tot el seu entorn arqueològic per a conéixer de primera raja la situació d’aquest, després de reiterades negatives de l’Administració Central, a implicar-se a invertir en aquest conjunt.

Acompanyat del regidor Pepe Gil, la visita es produeix després de dues respostes escrites per part del Govern en la qual afirma que evita qualsevol compromís inversor, o que no prosperaren les esmenes presentades als Pressupostos Generals de l’Estat de 2021 on Compromís demanava incrementar la inversió per a dotar al conjunt d’un Pla Director i unes inversions fixes anuals.

Mulet, ha recordat que l’administració central és la titular del recinte i per tant l’única competent en invertir en ell, “i veiem, que no inverteix, ni vol cedir la titularitat d’aquest, si el Ministeri no vol o no pot gestionar el Castell i el Teatre Romà, que el cedisquen”.
El Castell de Sagunt va ser el primer Monument Nacional que es va declarar a Espanya, juntament amb el Teatre, i malgrat ser un conjunt que recomanem encaridament visitar, està en un estat d’abandó que les escasses inversions que s’han dut a terme en els últims anys no han solucionat, de fet, en tot el recinte no tens ni uns serveis, hi ha parts tancades, la senyalística brilla per la seua absència, falten actuacions d’accessibilitat, i sobretot, un Pla Director que marque prioritats d’actuació, hi ha llenços de muralla en estat molt preocupant

Sobre la base de les resposta del Govern, el regidor Pepe Gil ha valorat que L’estat en què es troba, a hores d’ara, el Castell de Sagunt, és indecent i la resposta del Ministeri ha evidenciat una manca absoluta de preocupació i voluntat”. En aquest sentit, des del ministeri asseguren que “els treballs realitzats han suposat” només “una inversió de 4 milions d’euros entre l’any 2000 i 2020”, repartida en actuacions escasses i sense un posterior seguiment com per exemple “les obres de consolidació (2000-2006); intervencions en la muralla (2010 -2012); i en 2016 es van dur a terme actuacions en la zona d’accés i en la zona oest de la Plaça de Sant Ferran”. Una informació que reforça la preocupació de Compromís per Sagunt davant “l’evidència que a Madrid no es té consideració de la importància real d’aquest conjunt arqueològic”, tal com assenyala Pepe Gil.

Tags: Ador

Lo + leído

Del barro a los escenarios: la cultura lidera la recuperación emocional de Chiva tras la dana

Un año después de que la catástrofe de la DANA pusiera a prueba la resistencia…

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Cuando una familia busca apoyo para el cuidado diario de una persona mayor, no solo…

La Fundación Trinidad Alfonso lanza el FER 2026 con el foco en Los Ángeles y los “sueños reales”

El Proyecto FER ya tiene equipo para 2026. La iniciativa impulsada por la Fundación Trinidad…

Otras noticias

presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?