ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Dos projectes d’Ontinyent són posats com exemple de bones pràctiques educatives a la XVI Trobada de Ciutats Educadores de Gijón

Els regidors Òscar Borrell i Àlex Borrell presenten l’album de cromos de dones esportistes i els itineraris de la memòria democràtica, que van estar seleccionats entre més d’un centenar de propostes
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 6, 2023
202 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5143 oscar borrell alex borrell

Dos projectes impulsats des de l’Ajuntament d’Ontinyent són posats estos dies com exemple de bones pràctiques educatives a la XVI Trobada de Ciutats Educadores de la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores (RECE), que s’està celebrant esta setmana a Gijón amb la participació de representants de 90 ciutats espanyoles.

En concret, es tracta de l’album de cromos de dones esportistes i els itineraris de la memòria democràtica, dues iniciatives que van estar seleccionats entre els 60 projectes a exposar en la Trobada, d’entre el més d’un centenar de propostes que optaven a ser difoses en esta trobada d’àmbit estatal.

Els regidors Òscar Borrell i Àlex Borrell han format part del grup de 300 representants de ciutats integrants de la xarxa RECE de tota Espanya, sent els encarregats de donar detalls a la resta de participants d’estes dues iniciatives,dins un fòrum que du enguany per títol “Ciutats educadores, ciutats que cuiden i acullen”. Totes dues iniciatives han tingut un gran impacte, rebent els regidors ontinyentins moltes mostres d’interès per replicar els dos projectes en altres ciutats.

Óscar Borrell destacava que “és un orgull que els nostres projectes hagen estat seleccionats per ser exposats en aquest Encontre de Ciutats Educadores d’Espanya, un fòrum d’allò més interessant no sols per projectar les nostres iniciatives, sinó també per replegar idees que poder implementar a la nostra ciutat”. En aquest sentit, Àlex Borrell apuntava que “aquesta trobada té molt llocs temàtics dinterés i àgores d’experiències d’altres municipis en matèria de joventut, educació, igualtat, ocupació i memòria democràtica entre altres. Hem pogut establir a més contactes amb representants d’estes localitats i donar a conèixer els nostres projectes seleccionats entre molts altres que han quedat fora”.

Cal recordar que l’album de cromos “Dones esportistes d’Ontinyent”, va ser un projecte posat en marxa per la regidoria d’Esports per tal de visibilitzar l’esport femení i promoure la seua pràctica, repartint-se gratuïtament 2000 albums i 300.000 cromos de dones esportistes de la ciutat. Esta pionera iniciativa va ser apadrinada per les esportistes olímpiques Gemma Mengual i María Vasco, i va obtenir diversos reconeixements com un dels premis “Esport i Ciutadania” de la Universitat Politècnica de València.

Pel que fa als Itineraris de la Memòria Democràtica, són un recorregut per la ciutat amb 12 punts on es compta amb panells amb mapes i informació sobre fins a 70 espais de rellevància històrica, que destaquen per haver acollit esdeveniments de rellevància local i elements històrics singulars en el període comprés entre l’inici de la Segona República i els primers anys de la dictadura franquista. Junt amb els mapes i les notes breus d’informació històrica dels pannells, es pot accedir mitjançant un codi QR a informació ampliada en un lloc web, on els continguts explicatius es complementen amb fotografies i documents de l’època. Aquest projecte s’utiltiza com a recurs turístic, estant projectat com a tal a la fira FITUR, però també com a recurs didàctic pels centres educatius.

Tags: admin Ador

Lo + leído

El PP es queda sol a Xàtiva donant suport a la carpetada de la Generalitat al Palau de Justícia al centre de la ciutat després de 8 anys d’espera

El futur judicial de Xàtiva ha provocat una fractura en el consistori després de l'anunci…

Pedralba acoge una charla práctica para aprender a usar WhatsApp de forma segura

Pedralba ha celebrado una charla formativa centrada en el uso seguro y avanzado de WhatsApp,…

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un pas estratègic per a trencar el bloqueig que pateix…

Otras noticias

busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?