BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
martes, 13 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Dos projectes d’Ontinyent són posats com exemple de bones pràctiques educatives a la XVI Trobada de Ciutats Educadores de Gijón

Els regidors Òscar Borrell i Àlex Borrell presenten l’album de cromos de dones esportistes i els itineraris de la memòria democràtica, que van estar seleccionats entre més d’un centenar de propostes
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 6, 2023
27 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5143 oscar borrell alex borrell

Dos projectes impulsats des de l’Ajuntament d’Ontinyent són posats estos dies com exemple de bones pràctiques educatives a la XVI Trobada de Ciutats Educadores de la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores (RECE), que s’està celebrant esta setmana a Gijón amb la participació de representants de 90 ciutats espanyoles.

En concret, es tracta de l’album de cromos de dones esportistes i els itineraris de la memòria democràtica, dues iniciatives que van estar seleccionats entre els 60 projectes a exposar en la Trobada, d’entre el més d’un centenar de propostes que optaven a ser difoses en esta trobada d’àmbit estatal.

Els regidors Òscar Borrell i Àlex Borrell han format part del grup de 300 representants de ciutats integrants de la xarxa RECE de tota Espanya, sent els encarregats de donar detalls a la resta de participants d’estes dues iniciatives,dins un fòrum que du enguany per títol “Ciutats educadores, ciutats que cuiden i acullen”. Totes dues iniciatives han tingut un gran impacte, rebent els regidors ontinyentins moltes mostres d’interès per replicar els dos projectes en altres ciutats.

Óscar Borrell destacava que “és un orgull que els nostres projectes hagen estat seleccionats per ser exposats en aquest Encontre de Ciutats Educadores d’Espanya, un fòrum d’allò més interessant no sols per projectar les nostres iniciatives, sinó també per replegar idees que poder implementar a la nostra ciutat”. En aquest sentit, Àlex Borrell apuntava que “aquesta trobada té molt llocs temàtics dinterés i àgores d’experiències d’altres municipis en matèria de joventut, educació, igualtat, ocupació i memòria democràtica entre altres. Hem pogut establir a més contactes amb representants d’estes localitats i donar a conèixer els nostres projectes seleccionats entre molts altres que han quedat fora”.

Cal recordar que l’album de cromos “Dones esportistes d’Ontinyent”, va ser un projecte posat en marxa per la regidoria d’Esports per tal de visibilitzar l’esport femení i promoure la seua pràctica, repartint-se gratuïtament 2000 albums i 300.000 cromos de dones esportistes de la ciutat. Esta pionera iniciativa va ser apadrinada per les esportistes olímpiques Gemma Mengual i María Vasco, i va obtenir diversos reconeixements com un dels premis “Esport i Ciutadania” de la Universitat Politècnica de València.

Pel que fa als Itineraris de la Memòria Democràtica, són un recorregut per la ciutat amb 12 punts on es compta amb panells amb mapes i informació sobre fins a 70 espais de rellevància històrica, que destaquen per haver acollit esdeveniments de rellevància local i elements històrics singulars en el període comprés entre l’inici de la Segona República i els primers anys de la dictadura franquista. Junt amb els mapes i les notes breus d’informació històrica dels pannells, es pot accedir mitjançant un codi QR a informació ampliada en un lloc web, on els continguts explicatius es complementen amb fotografies i documents de l’època. Aquest projecte s’utiltiza com a recurs turístic, estant projectat com a tal a la fira FITUR, però també com a recurs didàctic pels centres educatius.

Tags: Ador
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

El Gobierno pretende convertir parcelas de agricultores afectados por la dana de Valencia en Dominio Público Hidráulico sin una compensación justa

La Asociación Valenciana de Agricultores (AVA-ASAJA) organiza un grupo de agricultores afectados de Valencia por…

Almassora, Burriana i Vila-real impulsen una estratègia conjunta per impulsa una estratègia municipal comuna per a controlar els senglars amb subvencions autonòmiques

La Junta de Govern del Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars…

Zandra Rhodes lleva su universo creativo a Valencia con “Carrera de Lápices”

La galería Dr. Robot, ubicada en la calle Adressadors de Valencia, acogerá desde el 15…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?