ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Una nova passarel·la sobre la CV-329 dona continuïtat a la Via Verda d’Ojos Negros a Albalat dels Tarongers

La Conselleria duu a terme la prolongació de la Via Verda des d'Albalat dels Tarongers fins a la rodalia del nucli urbà de Sagunt
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 9, 2023
501 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
139 albalat tarongers passarella ojos negros

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha instal·lat la nova passarel·la per als vianants ciclista sobre el ramal de connexió de l’enllaç de l’eixida 7 de la A-23 amb la glorieta d’accés a Albalat dels Tarongers i que dona continuïtat a la Via Verda d’Ojos Negros.

La nova passarel·la sobre la CV-329 és una estructura metàl·lica-fusta tipus arquege atirantat de 30 metres de longitud i amb un ample lliure mínim de 3,10 metres, que ha sigut fabricada en taller i traslladada al seu emplaçament, on ha sigut muntada en horari nocturn per a minimitzar al màxim les possibles molèsties al trànsit.

La consellera de Medi Ambient, Salomé Pradas, ha valorat “la gran faena realitzada per l’equip tècnic, que ha desenvolupat aquesta tasca en un horari nocturn i que ha revestit major complexitat. Aquesta obra finalitzarà l’adequació de la Via Verda d’Ojos Negros, la de major longitud d’Espanya, i que en la Comunitat Valenciana discorre entre Barraques i Algímia d’Alfara, al llarg de 67 quilòmetres”.

Com ha explicat la consellera, les obres consisteixen en la construcció d’un nou tram de la Via Verda d’Ojos Negros entre Albalat dels Tarongers i Sagunt. “Es tracta -ha assenyalat- d’adequar per a l’ús segur de ciclistes i vianants l’antic el traçat del desaparegut ferrocarril miner de Sierra Menera i donar-li continuïtat en tot el seu recorregut”.

Salomé Pradas ha manifestat que “la Generalitat continuarà apostant per aquests projectes que acosten a la ciutadania al nostre medi natural”. Les vies verdes, a més de ser una alternativa saludable d’oci i esport posen el valor el patrimoni paisatgístic que travessen i són un reclam per a un turisme verd amb el medi ambient, un instrument més per a aqueix desenvolupament sostenible, respectuós i compatible amb el nostre territori natural.

Així, des de la Conselleria s’està prolongant l’actual Via Verda d’Ojos Negros des d’Albalat dels Tarongers fins a la rodalia del nucli urbà de Sagunt. La longitud aproximada de l’actuació és de 10 quilòmetres i obres que s’estan executant abasten als termes municipals d’Albalat dels Tarongers, Gilet, Sagunt i Puçol, Aquesta actuació, finançada per la Unió Europea- Next Generation EU a través del Pla de Recuperació, Transformació i resilencia, compta amb un Pressupost de 2,18 milions d’euros.

Antiga plataforma del ferrocarril

L’itinerari discorre en la seua pràctica totalitat per camins ja existents o per les restes de l’antiga plataforma del ferrocarril, que pràcticament ha desaparegut a causa de la seua ocupació per diverses infraestructures. En concret, de l’antiga plataforma únicament es conserven dos trams: un d’aproximadament 1.165 metres, paral·lel a la A-23 en el terme municipal d’Albalat dels Tarongers, que inclou en el seu recorregut un túnel, i un altre en el terme municipal de Sagunt d’uns 1.300 metres.

Les actuacions que s’estan realitzant consisteixen principalment a adequar els camins existents per a aquest nou ús, reparar el paviment, millorar el drenatge i abalisant on siga necessari, a més de dotar de senyalització per ciclovianants tot el tram.

A més d’aquesta passarel·la, destaca l’adequació de l’antic túnel ferroviari i la recuperació d’un tram del traçat original ferroviari a Sagunt.

Tags: admin Albalat dels Tarongers

Lo + leído

Alboraia frena los pisos turísticos: suspende las nuevas licencias durante un año para proteger el alquiler residencial

El Ayuntamiento de Alboraia ha hecho efectiva la suspensión temporal en la tramitación y otorgamiento…

Benetússer entregará sus Medallas de Plata en el acto conmemorativo del 9 d’Octubre

El Ayuntamiento de Benetússer ya prepara el acto institucional para conmemorar la festividad del 9…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el lunes 7 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el lunes 7 de septiembre indica una jornada despejada…

Otras noticias

Paqui Rondán.
El Camp de Morvedre

Sagunt concedeix la Medalla de la Ciutat a la Falla Luis Cendoya, Margarita Pín i Paqui Rondán

Por Toni Cuquerella
Espectáculo de Sagunt a Escena.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: récord de aforo, 11.000 espectadores y cinco ‘sold out’ en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
Sagunt.
El Camp de Morvedre

El paro sube en el Camp de Morvedre en agosto empujado por el incremento estival en Sagunt y Canet d’en Berenguer

Por Toni Cuquerella
Estrella Morente.
El Camp de Morvedre

Estrella Morente despide Sagunt a Escena 2026: concierto en el Teatro Romano y espectáculos gratuitos de circo este fin de semana

Por Toni Cuquerella
Fortí del Grau Vell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El Fortí del Grau Vell frega el miler de visitants en el seu primer mes mentre Sagunt fregà el 100% d’ocupació hotelera

Por Toni Cuquerella
Lydia Bosch
CulturarteEl Camp de Morvedre

Lydia Bosch encabeza el reparto de ‘Fedra, en los infiernos’ este jueves en el Teatro Romano de Sagunto

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?