ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’alcalde socialista de Cerdà, escollit per unanimitat president de la Mancomunitat de la Costera-Canal

José Luís Gijón ha obtingut els vots a favor de tots els representants dels grups polítics en el ple del 16 d'octubre
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 17, 2023
82 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

L’alcalde de Cerdà pel PSPV, José Luís Gijón Segrelles, ha sigut investit president de la Mancomunitat de la Costera-Canal amb la unanimitat de tots els grups polítics representats en el ple d’ahir, 16 d’octubre, a Xàtiva.

El primer edil socialista, únic alcalde que va presentar candidatura, va collir la xifra de 32 vots a favor, la totalitat dels assistents, de 36 convocats, en una sessió en la qual tampoc va haver-hi intervencions de la resta de formacions polítiques.

El resultat de les eleccions locals de maig havia situat al PSPV com a grup majoritari en el ple de l’ens comarcal, amb 17 representants, seguit pel PP amb 12. La proposta socialista necessitava el suport d’almenys un grup polític per a tirar avant amb la majoria absoluta, fixada en 19. El president de la mesa d’edat i alcalde de Novetlè, el també socialista Rafael Vila, va recollir l’única candidatura presentada per a presidir la institució, l’encapçalada per Gijón, que va rebre els 32 vots a favor dels assistents, tant els del seu grup del PSPV, com també els del PP, Ciudadanos, AITOR (independents de Torrella), EUPV i Compromís.

La proposta de José Luís Gijón per a presidir la Mancomunitat va ser consensuada amb la resta de formacions després que l’Executiva del PSPV comarcal de Roberto Granero aprovara, també per unanimitat, la presentació de la seua candidatura per a recollir el testimoni de l’alcaldessa socialista de Vallada, María José Tortosa, qui es va acomiadar de la seua corporació en l’últim ple de la legislatura 2019-2023 celebrat minuts abans. El propi secretari general comarcal ha liderat, juntament amb l’alcalde de Cerdà, les negociacions per a reunir el màxim suport possible a la proposta del puny i la rosa.

En el seu discurs, José Luís Gijón va expressar la seua gratitud per la confiança depositada en la seua figura per a presidir l’ens i va tindre paraules d’afecte per a destacar la labor precedent de Tortosa i el seu equip: “assumisc contundentment que el vostre esperit de treball és el que seguirem tots en esta legislatura per a servir a la raó de ser de la Mancomunitat: la comarca, els ajuntaments i la seua gent”, va assenyalar, abans de traçar els eixos del programa de govern per a la legislatura 2023-2027.

La seua va ser l’única intervenció amb una detallada exposició d’una política local amb visió comarcal perquè la Mancomunitat siga un referent entre les comarques valencianes abans de verbalitzar la seua voluntat que Canals consolide la seua pertinença a l’entitat de la qual es va allunyar. El socialista va definir esta aspiració com un nou “model municipalista” i va assenyalar que els grups polítics estan “condemnats a entendre’s per la necessitat d’enfrontar-se a problemes que superen la capacitat d’acció individual de cada ajuntament”. Finalment, Gijón es va comprometre a superar “la política identitària” i a configurar un equip plural que permetera comptar amb tots els grups polítics del ple.

Amb l’elecció de José Luis Gijón, el PSPV comarcal es reforça internament en el nou mapa de l’esquerra valenciana després del seu pas a l’oposició tant en els àmbits provincial i autonòmic. El PSPV mantindrà la condició de principal actor polític a les comarques de la Costera i de la Canal de Navarrés, comptant amb la presidència de les dues Mancomunitats i amb les alcaldies en una majoria d’ajuntaments, incloent-hi la capital de la Costera.

Tags: Cerdà
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

La Vicepresidenta Primera i Consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha visitat…

Agricultura destina 5,5 millones de euros a la modernización de los regadíos en l’Alcúdia y Guadassuar

El conseller de Agricultura, Agua, Ganadería y Pesca, Miguel Barrachina, ha inaugurado las obras de…

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

El Ayuntamiento de Torrent, junto a la Federación de Moros y Cristianos (FMCT), coordina esfuerzos…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?