ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Govern de Catalunya descarta definitivament portar vaixells amb aigua de la dessaladora de Sagunt

El Govern català afirma que es renuncia als vaixells per optar per una solució que és econòmica i mediambientalment més sostenible
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 18, 2024
320 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha descartat definitivament portar vaixells amb aigua de la dessaladora de Sagunt. Després d’un primer anunci realitzat el passat mes de febrer en el que s’anunciava la mesura davant la sequera que pateix Catalunya, i de retardar-se aquesta mesura com a mínim fins al mes d’agost, finalment el Govern català ha descartat aquesta mesura d’abastiment d’aigua potable.

Aquest dijou el govern anunciava que adquirirà dessalinitzadores mòbils i dessalinitzadores flotants per garantir i reforçar el servei d’aigua a la població de les zones més afectades per la sequera. L’objectiu és que, si no milloren les condicions actuals, es dispose de la infraestructura necessària per estabilitzar la situació i evitar l’entrada en nivell més elevats d’emergència que obliguen a l’aplicació de restriccions més severes.

D’aquesta manera, “Catalunya es blinda contra la permanent manca de pluges i el Govern dota el país dels instruments necessaris per protegir-se contra la sequera que estem vivint”, així ho ha dit la portaveu Patrícia Plaja durant la roda de premsa posterior a la reunió de la Comissió Interdepartamental de la Sequera.

“Ara plogui més o no tant, aquest moviment del Govern evitarà tampoc de cara a la tardor que s’hagin de pujar el nivell de restriccions alhora que cada gota que caigui servirà per pujar el nivell dels embassaments. Amb aquesta mesura, a més de garantir l’aigua de beure al conjunt de la població queden descartades d’altres accions que també s’havien estudiat com a alternatives”, ha afegit Plaja.

En total es preveu instal·lar 12 dessalinitzadores mòbils de petit format a la zona nord de la Costa Brava Nord, que aportaran 1.000 metres cúbics al dia, i, una de gran format tipus flotant a la ciutat de Barcelona, per donar servei a l’àrea metropolitana, amb capacitat per a generar 40.000 metres cúbics al dia, l’equivalent a 14 hectòmetres cúbics en un any, el 6% de la demanda actual de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Mascort ha avançat que finalment el Govern “defuig de solucions poc sostenibles i efímeres, de manera que es renuncia als vaixells de manera conscient i es proposa una solució que és econòmica i mediambientalment més sostenible i més estable pel que fa a la seguretat de l’abastament. Mentrestant, avancem en el full de ruta de les infraestructures planificades, les d’emergència i les de l’horitzó 2030”.

Un altre dels factors determinants perquè el Govern hagi habilitat aquesta solució és el fet que la instal·lació de la dessalinitzadora portàtil evita possibles contratemps i endarreriments que s’haguessin pogut produir amb l’ús de vaixells.

Tags: admin Ador

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
Engel Volkers Valencia W 02QIBZ
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Monte Picayo renace como zona de alto nivel residencial al calor de la planta de Volkswagen

Por Pau Gómez
Treballs a la costa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt fixa el 2 de març per a l’arribada de la megadraga: així serà la gran regeneració d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
plano m
El Camp de MorvedreHistoria

Planos inéditos: así era el Castillo de Sagunto tras la reconstrucción de 1810

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?