ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt acaba amb la precarietat de la seua connexió elèctrica, amb ‘llum d’obra’ d’inicis dels anys 90

L’actuació de la Direcció General de Patrimoni suposa una inversió de més de 45.000 euros per a aconseguir una connexió elèctrica segura i d’acord amb la normativa
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:19 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado junio 26, 2024
586 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6952 sagunt teatre roma connexio electrica

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport ha iniciat les obres per a esmenar la precarietat de la connexió de servici elèctric que dona servici al Teatre Romà de Sagunt després de dècades de provisionalitat.

Així, l’actuació dels serveis tècnics de la Direcció General de Patrimoni suposa una inversió de 45.379,61 euros per a aconseguir una connexió elèctrica segura i d’acord amb la normativa, per a aconseguir un subministrament elèctric legalitzat més de trenta anys després de la finalització de les obres de rehabilitació del Teatre.

La directora general de Patrimoni Cultural, Pilar Tébar, ha explicat que el subministrament elèctric que proveïa el Teatre Romà de Sagunt “tenia un caràcter provisional des d’inicis dels anys noranta, quan es van fer les obres de rehabilitació d’este monument historicoartístic; una situació que s’havia mantingut fins a l’actualitat, sense que durant tots estos anys s’haguera fet res per corregir esta situació precària”.

En concret, des de llavors el subministrament elèctric s’ha fet a través d’una estesa de cables aèria enganxada a baranes, mitjançant torres de mitjana tensió, en unes condicions precàries de seguretat, i també d’elevat risc, la qual cosa l’allunya del compliment de la normativa en vigor.

Esta instal·lació és la que fins ara ha estat subministrant per realimentació l’electricitat per a donar servei a les oficines del teatre i al Museu de les Antigues Cavallerisses del Castell.

Va ser en febrer de l’any 2018 quan es produïx un canvi de situació, amb la cessió, per part de l’Ajuntament de Sagunt, del Centre de Transformació del qual partia la línia provisional a l’empresa distribuïdora Iberdrola.

En juliol de l’any 2022, després de la cessió, es tramita un nou contracte de subministrament ‘provisional d’obra’, la duració màxima del qual és de dos anys, la qual cosa implica que, en el cas de no complir el termini provisional establit, que vencia ara en 2024, l’empresa distribuïdora podia ordenar el tall del subministrament elèctric.

Davant  d’esta situació, des del Servici d’Arquitectura de la Direcció General de Patrimoni Cultural s’ha impulsat la contractació dels treballs d’enginyeria, arqueologia i de l’empresa d’instal·lacions elèctriques, per a l’adequació de la connexió de subministrament en baixa tensió.

En concret, el passat dia 20 de juny es van iniciar les obres de soterrament de la línia de baixa tensió, l’eliminació de les torres, i la realització de connexió elèctrica des de l’escomesa al quadre elèctric del Teatre, per a aconseguir una connexió elèctrica segura, i d’acord amb la normativa, tal com exigix la normativa.

Tags: admin València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 19 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 19 de septiembre indica un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 19 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 19 de septiembre anuncia un día nuboso…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 19 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con poco nuboso y temperaturas entre 17 y 26 grados,…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?