ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt demana a Conselleria que rectifique i habilite una unitat de bombers forestals per l’estiu amb el no de Vox i l’abstenció del PP

La demarcació territorial de Sagunt té diferents espais naturals com la serra Calderona, la marjal dels Moros o la marjal d'Almenara
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 5, 2024
38 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5369 sagunt bombers forestals
650x80_2_ola_CAS

El ple de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat sol·licitar a la Conselleria de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana que «rectifique en el seu canvi de criteri» i dote el municipi amb una unitat de bombers forestals de suport per als mesos d’estiu «com més prompte millor».

També s’ha acordat traslladar el contingut de la moció al president de la Generalitat Valenciana, la consellera de Justícia i Interior, el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències i, alhora, el director de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències; i, finalment, el director general de Prevenció d’Incendis Forestals.

El portaveu del Grup Municipal Socialista, Javier Raro, va ser l’encarregat de presentar esta moció que va ser aprovada amb els vots a favor de PSOE, IP, Compromís i EU-PODEM, així com amb l’abstenció del PP i amb el vot en contra de Vox, partit precisament que gestiona la Conselleria de Justícia i Interior.

El text de la moció descriu les singularitats del terme municipal de Sagunt que exposen la ciutat a patir un major risc d’incendis forestals: «Comptem amb una superfície de 13.243 hectàrees, de les quals 4.193 són terrenys forestals el que representa un 25,6 % de la superfície total del terme municipal».

La demarcació territorial de Sagunt té diferents espais naturals com la serra Calderona, la marjal dels Moros o la marjal d’Almenara. Estos espais naturals constituïxen «un patrimoni mediambiental únic i ric en biodiversitat que han de ser preservats per les administracions públiques».

El document també fa referència als nuclis poblacionals del municipi que es troben especialment exposats davant el risc d’incendi per la seua proximitat a la massa forestal, la dificultat d’accés i el seu aïllament: «En el nostre terme municipal existixen al voltant de 25 assentaments de població disseminada i urbanitzacions, així com tres col·legis en zona fronterera urbano-forestal».

Segons es recull en l’exposició de motius de la moció, des de 1993 s’han registrat un total de 114 incendis en el terme municipal de Sagunt i per esta quantitat d’incendis s’han vist afectades un total de 454,5 hectàrees, la qual cosa equival a prop del 3,5 % de la superfície del territori municipal: «Diversos estudis científics confirmen que el Mediterrani és una regió especialment sensible als efectes devastadors del canvi climàtic. De fet, el nombre de dies amb risc extrem d’incendis s’ha duplicat en la conca mediterrània en els últims 40 anys».

Tags: València

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

El ministre d’Indústria visita Sagunt per a conéixer l’avanç de la gigafactoria de bateries de Volkswagen

Por Toni Cuquerella
control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?