ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Ens Uneix defensa que la tragèdia de la DANA “obliga a tots a buscar el consens” en els pressupostos de la Diputació de València

La vicepresidenta primera , Natàlia Enguix, destaca que la ciutadania i la política local “esperen un gran acord pressupostari al marge de conflictes mediàtics i retrets partidistes”
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 2, 2024
392 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2025 natalia enguix

La vicepresidenta primera a la Diputació de València, Natàlia Enguix, considera que la situació social mereix una reacció política decent. La líder d’Ens Uneix creu que la tragèdia de la Dana obliga a tots els actors polítics a buscar «l’acord i el consens» en l’elaboració dels Pressupostos de la corporació provincial per a l’any 2025.

A més es mostra convençuda que aconseguir un gran acord pressupostari entorn de la Dana «és el que ciutadania i la política local està esperant d’una institució municipalista com és la Diputació de València, que per ara és l’única administració que ha estat al marge dels conflictes mediàtics i els retrats partidistes». A més, afig: “La Diputació trenca esquemes polítics mentals perquè la seua màxima, el seu motor, és la utilitat i això està per damunt de la rivalitat i els interessos partidistes. La Diputació és útil per a la ciutadania, forma part de la solució, resol problemes del dia a dia sense deixar de costat els plantejaments estructurals. La Diputació trenca esquemes perquè està regida pel sentit comú”.

La vicepresidenta ha fet valdre i ha agraït el trellat de tots els grups polítics de la Diputació que, des del primer moment, han arrimat el muscle i han evitat enfrontaments estèrils: «Som a temps de tancar uns pressupostos d’unitat i centrats en una reconstrucció transformadora que mire més enllà d’un exercici pressupostari», ha declarat Enguix, qui ha afegit que és «el moment de trencar regles fiscals i ‘corsés’ pressupostaris. Davant de la tragèdia, la política ha de fer un pas endavant i posar tots els recursos a l’abast dels ajuntaments i de la ciutadania». Enguix considera que “no és moment de barallar-se per xifres i per trobar titulars de premsa. Estem fent-ho bé i demostrant que els municipis i les persones que estan patint les conseqüències d’esta Dana són l’única prioritat de la Diputació i així ha de demostrar-se en uns comptes que seran el punt de partida de la reconstrucció”.

La portaveu d’Ens Uneix a la Diputació destaca que esta institució “és la més propera als ajuntaments, la que manté el contacte diari amb els alcaldes i alcaldesses per a prendre nota de les seues necessitats, sense parar-se a mirar els colors i les sigles. I així continuarà sent, a través de les competències directes que tenim en matèries com a carreteres, aigua o emergències, i en

qualsevol àmbit o treball on pogam ajudar amb recursos econòmics, tècnics i humans. Ho hem fet amb l’extracció del fang, en el restabliment de serveis essencials com l’aigua o les comunicacions o en el subministrament de menjar, medicaments i botes en el primer moment de la tragèdia”. Per a Natàlia Enguix, “el que ha demostrat esta crisi, i esperem que mai tornem a viure una desgràcia així, és que les portes de la Diputació sempre estan obertes per a qualsevol alcalde, alcaldessa, veí o veïna dels nostres pobles i ciutats. Seguirem tots junts i eixirem més forts. No hi ha un altre camí”, concloïa

Tags: admin València

Lo + leído

El servicio de agua en Riba-roja alcanza un 93% de valoraciones positivas entre la ciudadanía

El servicio de agua en Riba-roja se sitúa entre los mejor valorados por la ciudadanía,…

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

La ràpida intervenció dels serveis d'emergència i les forces de seguretat va evitar una tragèdia…

Morante de la Puebla torna a La Maestranza i es podrà seguir en À Punt

La Fira d’Abril de Sevilla es podrà seguir en directe a À Punt amb l’emissió…

Otras noticias

portrait senior woman holding her grand daughter s hand while sitting window sill
Comarcal

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Por Javier Ruiz
265 ontinyent ciutat
ComarcalLa Vall d'Albaida

El sector industrial tira de la contractació i l’atur juvenil cau un 9% a la Vall d’Albaida

Por Javier Ruiz
Serra e1775555989838
Comarcal

La Diputació de València mejora el acceso al barranco de Deula en Serra

Por Pau Gómez
Policía Nacional.
Comarcal

Detenida en Torrent una mujer por empadronar ilegalmente a extranjeros

Por Pau Gómez
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional desmantela en Alzira una red de narcotráfico

Por Pau Gómez
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?