ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Moixent, la Font de la Figuera, Montesa i Vallada s’uneixen contra la línia d’alta tensió de parcs solars d’Almansa

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 20, 2021
292 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

El projecte previst inclou l’alçament d’un centenar de torres d’alta tensió en una zona d’alt valor paisatgístic, la que és coneguda com a ‘Toscana valenciana’

Els municipis de la comarca de la Costanera afectats pel traçat de la línia d’alta tensió prevista per a evacuar l’energia de diversos parcs solars fotovoltaics des d’Almansa fins a Montesa. Concretament es tracta de la mateixa Montesa, Moixent, la Font de la Figuera i Vallada, que es coordinaran per a presentar al·legacions contra aquesta infraestructura.

Aquest dilluns es reunien al matí les alcaldesses i alcaldes d’aquests municipis de la zona de ponent de la comarca al costat de tècnics per a abordar la situació d’aquesta línia elèctrica que actualment es troba en tràmit d’informació pública. El projecte previst inclou l’alçament d’un centenar de torres d’alta tensió en una zona d’alt valor paisatgístic, la que és coneguda com a ‘Toscana valenciana’ com són les Terres dels Alforins.

Aquesta reunió, segons expliquen des dels consistoris participants, ha servit per a posar en comú les diferents sol·licituds que sobre els Ajuntaments han recaigut fins al moment, i a més ha tingut com a objectiu principal «el poder coordinar les accions conjuntes a realitzar, accions presents i futures encaminades per a donar una resposta consensuada on, per damunt de tot, reflectisquen la defensa ferma dels nostres territoris».

Els ajuntaments recorden als seus veïns que als ajuntaments actualment hi ha disponibles dos models d’al·legacions preparats per a poder canalitzar i facilitar la participació de les persones afectades o els veïns que ho desitgen.

D’altra banda aquests ajuntaments també sol·licitaran a la resta de municipis de la Mancomunitat de la Costanera el seu suport a aquest rebuig de la línia a través de mocions en els consistoris, i també el del mateix ens comarcal. Finalment també s’ha apuntat a sol·licitar una entrevista amb la ministra d’Indústria, en sentir que són les administracions locals i en aquest cas els alcaldes i alcaldesses, els últims a ser escoltats quan són els principals afectats.

Tags: Font De La Figuera

Lo + leído

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

El futur Centre de Dia de Xàtiva ja té un horitzó clar de posada en…

Paiporta moviliza 19,5 millones de euros para la redacción de siete grandes proyectos de reconstrucción tras la dana

El proceso de reconstrucción de Paiporta ha alcanzado un hito administrativo fundamental con la entrada…

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

El nucli antic de Xàtiva ha iniciat aquesta setmana una important transformació urbana amb l'engegada…

Otras noticias

Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?