ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La jutgessa rebutja el recurs d’Alfonso Rus per les «nombroses evidències» de que participara en els contractes dels ‘zombis’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 19, 2021
263 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Així es desprén d’un nou acte dictat per la jutgessa que instrueix les peces B i F del cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció número 18 de València, encarregat del conegut com a cas Imelsa, manté el processament a l’expresident de la Diputació i del PP de la província de València Alfonso Rus pels ‘zombis’ de Imelsa: existeixen «nombroses evidències» de la seua participació en els presumptes contractes irregulars.

Així es desprén d’un nou acte dictat per la jutgessa, al qual ha tingut accés Europa Press, en el qual es desestima el recurs interposat per Rus contra el seu processament en les peces B i F del cas Imelsa, en les quals s’ha investigat contractacions presumptament irregulars en les empreses públiques Imelsa i Ciegsa.

Rus va recórrer sobre la base de tres motius principals: falta de motivació de l’acte; tancament precipitat de la instrucció; i altres motivacions exculpatòries que, en opinió de la jutgessa, són «més pròpies del dret de defensa en un judici oral que tendents a rebatre els elements indiciaris de l’acte».

La magistrada desestima aquests arguments i reitera que el exgerente de Imelsa Marcos Benavent, autodenominat ‘yonki dels diners’, va dur a terme les suposades contractacions irregulars «amb el coneixement i participació» de Rus, que va ser qui li va posar al capdavant del seu càrrec en l’empresa pública.

La magistrada recorda que, al costat de les declaracions de Benavent, existeixen «nombroses evidències» de la presumpta intervenció de Rus, entre altres posa l’exemple d’arxius d’àudio que recullen converses en les quals intervenen, a més de Rus i Benavent, altres processaments.

I un exemple «clarificador» -agrega- és la contractació del futbolista del Club Olímpic de Xàtiva, Miguel Ángel Mullor, club del president del qual era Rus i a qui presumptament se li va contractar per a fer-li pagament de les dues últimes temporades que va jugar.

A més, la jutgessa assevera que existeixen «evidències documentals» en suport a aquestes manifestacions, igual que enregistraments que «evidencien» el control, que malgrat no tindre competències en Ciegsa, exercia Rus sobre les contractacions que es duien a terme.

Ni vulneració ni dilació

D’altra banda, en relació amb la falta de motivació de l’acte, la jutgessa indica que se cenyeix al recollit en la llei i «de cap manera» pot al·legar-se vulneració del dret de defensa o de la tutela judicial efectiva.

Finalment, la jutgessa no veu justificada una major dilació del procediment: «Aquesta peça separada es va incoar al maig de 2016. Des d’aqueixa data s’han anat practicant diligències d’instrucció, fins a març de 2021, en què donant per finalitzada la mateixa es va dictar acte de procediment abreujat. Donat el temps transcorregut no sembla que s’haja produït un tancament precipitat de la instrucció», considera.

Tags: València

Lo + leído

L’alcalde de Xàtiva anuncia el desbloqueig del Centre Raimon: les obres començaran de manera imminent amb fons de la Diputació

El projecte del Centre Raimon d’Activitats Culturals (CRAC) ix finalment de l’atzucac administratiu. L’alcalde de…

Inversión histórica en València: Generalitat y Diputación modernizarán el 100% del saneamiento provincial

La Diputació de València y la Generalitat Valenciana han sellado una alianza estratégica para transformar…

Vecinos de la Vall d’Uixó, Mislata, Castellón y Torrevieja guían el viaje de ‘Valencians al món’

‘Valencians al món’ se adentra esta semana en Alsacia, una de las regiones más pintorescas…

Otras noticias

NabeelHayek
CulturarteEl Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes - AyoraLa CosteraLa Serranía

Los ganadores del Concurso Iturbi inician gira en Llíria y Xàtiva

Por Pau Gómez
La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?