ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Informe desfavorable de Paisatge que considera incompatible els parcs solars en paisatges de valor excepcional a la Font de la Figuera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 25, 2021
152 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’informe dicta l’objectiu de qualitat de preservació del caràcter agrícola-paisatgístic previst en el EP i en el model territorial del PGE

L’alcalde la Font de la Figuera, Vicent Muñoz, i la regidora d’Agricultura, Sostenibilitat i Medi Ambient, Carmen Asensi, s’han reunit este dimarts amb la Secretaria Autonòmica de Política Territorial, Urbanisme i Paisatge, Inmaculada Orozco, i la Directora General de Política territorial i paisatge, per tal de conèixer la resolució de l’informe que considera desfavorable la instal·lació de plaques solars a la Font de la Figuera.

En novembre de 2018, el ple va aprovar la versió definitiva del Pla General Estratègic (PGE) a falta de l’aprovació de la comissió territorial d’urbanisme (que s’espera per als propers mesos) que ha considerat que el valor del paisatge afectat conforme a allò exposat en este informe és màxim i per tant, resulta incompatible la substitució del paisatge que ocasionarien els parcs solars.

Amb aquesta resolució s’aconsegueix un dels objectius que planteja l’ajuntament de la Font de la Figuera des de fa quasi dos anys i mig, resoldre l’ordenació territorial amb el respecte màxim a l’agricultura i el paisatge.

“Esta notícia suposa un avanç importantíssim en la protecció de paisatges tan importants com la Lloma Alta, les Cases de Corbí, la Fontsanta, les Pebrades o la Perdiguera” explica Carmen Asensi, regidora d’Agricultura, Sostenibilitat i medi Ambient.

“Esta notícia reafirma les decisions municipals de posada en valor, com ja s’ha manifestat el ple de la corporació i ratifiquen els informes tècnics. Avancem cap a la sostenibilitat des de l’agricultura, que tindrà un paper fonamental en l’emergència climàtica. Esperem comptar amb el suport del Ministeri, que és qui haurà d’emetre la resolució final”, informa l’alcalde, Vicent Muñoz.

Les passades setmanes tant el conseller Arcadi Espanya com la S.A. de Política territorial, urbanisme i paisatge, Inma Orozco, i la Directora General de Política Territorial i Paisatge, Rosa Pardo, han visitat el territori, on van explicar la creació d’una nova ferramenta de protecció, com és la Instrucció de Paisatges Regionals Protegits en el que s’inclou la Font de la Figuera.

Tags: Font De La Figuera

Lo + leído

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

El granizo daña 5.000 toneladas de caquis en Carlet y Massalavés

La tormenta con granizo que afectó a la comarca de La Ribera el lunes pasado…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?