ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El ple de Sagunt aprova les primeres mesures per evitar futures inundacions com les de finals d’agost

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 9, 2021
374 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Es demanarà l’empresa mixta Aigües de Sagunt l’elaboració d’un estudi per evitar inundacions i es projectarà la construcció i posada en marxa de depòsits de tempestes

El Ple municipal de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat per unanimitat la moció presentada per Iniciativa Portenya i defensada per Manuel González, en la qual s’ha acordat traslladar a l’empresa mixta Aigües de Sagunt la petició d’un estudi per a evitar episodis d’inundacions i així elaborar a partir de l’estudi un pla d’actuació contra les inundacions. Esta moció ha sigut aprovada este dimecres, i va ser motivada per les inundacions que va patir especialment Port de Sagunt durant els episodis de pluges torrencials de la matinada del 30 d’agost.

També s’ha acordat que l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, convoque per la via d’urgència un consell d’aigües en el qual es traslladarà la proposta anterior i es debatran les solucions a estudiar, així com les possibles vies de finançament i ordre de les solucions a aplicar. A més, eixe estudi contindrà, segons la moció, la inversió necessària i inclourà la construcció d’un o diversos depòsits de tempestes, al costat de totes les infraestructures necessàries per a posar-los en funcionament al més prompte possible.

Així mateix, el Ple Municipal ha aprovat recuperar la proposta d’aigües de Sagunt en la qual s’incloïa un depòsit de tempestes en la zona de Ciutat Mar, així com que l’Equip de Govern introduïsca en els pressupostos del 2022 la partida necessària per a finançar o cofinançar, junt a l’empresa mixta d’aigües, la construcció i posada en marxa d’eixos depòsits de tempestes.

Segons recull la part argumentativa de la moció Iniciativa Portenya va presentar diverses mocions i «en 2015 va sol·licitar un estudi i diverses actuacions centrant els esforços en dos punts negres com a Periodista Azzati i l’encreuament entre Camp de Morvedre i Avinguda del Mediterrani. Fruit d’aquella petició es van presentar per part d’aigües de Sagunt algunes millores que només es van portar a efecte parcialment». Per això, des d’Iniciativa Portenya «entenem que és necessari incrementar el nivell d’exigència, ja que s’observa una certa passivitat per part de l’equip de govern».

Així mateix, Iniciativa Portenya ha explicat en el text de la moció que «les inundacions de l’última setmana han posat al descobert la falta de manteniment i neteja d’embornals, així com la falta de neteja del canal de la Llotja, que a l’entrada de la platja presentava un tap que va servir com a resclosa per a les aigües caigudes en les tempestes dels dies 26 i 30 d’agost. Després de molt insistir, l’ajuntament va intervindre en eixe canal, i, malgrat no estar acabat el treball va quedar demostrat en la tempesta del dia 1 d’agost que eixa neteja haguera sigut efectiva parcialment en els dos anteriors episodis de pluges fortes».

A més, un altre dels motius amb els quals Iniciativa Portenya argumenta la present moció és que «seguixen com a endèmics els problemes d’inundació en diverses zones del Port, com a Periodista Azzati o el pas subterrani en l’eixida del Port cap a València, al costat de la rotonda de les vagonetes, davant els quals es troben a faltar infraestructures d’entitat».

Tags: Agost

Lo + leído

L’Eliana invertirá 136.100 euros en renovar la tubería principal de la calle Vereda para evitar cortes de agua

El Ayuntamiento de l'Eliana iniciará este mes de julio las obras de renovación de la…

Orihuela monitoriza su casco histórico con tecnología geotécnica para blindar el patrimonio frente a la sequía

El Ayuntamiento de Orihuela, a través de la Concejalía de Patrimonio Histórico dirigida por Matías…

Així serà el nou aparcament del Grau de Gandia a l’avinguda del Port: places disponibles i terminis

El Grau de Gandia farà un pas definitiu en la millora de la seua mobilitat…

Otras noticias

Presentación de Sagunt a Escena 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: Programación completa, fechas y grandes figuras del festival en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
1 6
El Camp de Morvedre

La Policía Nacional detiene a 12 personas por tráfico de drogas en Camp de Morvedre

Por Pau Gómez
Port de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El Camp de Morvedre recorta su cifra de desempleados en junio con Sagunt al frente de las bajadas absolutas

Por Javier Ruiz
Treballs de l'Ajuntament de Sagunt a les platges.
El Camp de Morvedre

Comencen els treballs per a eliminar l’escaló de les platges d’Almardà, Corinto i Malva-rosa a Sagunt

Por Toni Cuquerella
Sagunt ha presentat el nou centre divulgatiu del Grau Vell.
El Camp de Morvedre

El Grau Vell de Sagunt reviu la seua història marítima: així és el nou museu del port iberoromà que ja es pot visitar

Por Toni Cuquerella
Noche de San Juan en Gandia.
El Camp de MorvedreLa SaforValenciaValencia ciudad

El dispositivo de seguridad en la noche de San Juan en la provincia de València se salda con 40 detenidos

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?