ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Catalunya descarta fins a agost els vaixells amb aigua de la dessaladora de Sagunt després de les pluges dels últims dies

El Govern català afirma que el subministrament d'aigua dessalada de la planta saguntina “no està contemplat que siga necessari per als pròxims mesos ni al juny o juliol”
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 5, 2024
423 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

Les últimes pluges, l’estalvi i l’increment de la dessalinització i regeneració d’aigua permeten que Catalunya no haja d’ampliar restriccions de cara a l’estiu, ni tampoc reduir les vigents de la fase d’emergència, per la qual cosa de moment es descarten els vaixells d’aigua al juny procedents de la dessaladora de Sagunt.

Així ho han explicat aquest dijous la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, i el secretari del Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat, Josep Vidal, en la roda de premsa posterior a la reunió quinzenal de la Comissió Interdepartamental de Sequera.

Plaja ha destacat que, gràcies a les pluges del mes de març, al “esforç col·lectiu” que ha reduït un 10% el consum d’aigua, i a les accions de la Generalitat per a incrementar l’aigua dessalada i regenerada, la situació és “destacablement millor”, la qual cosa permet que aquest estiu “no hi haja més restriccions, però tampoc menys”.

L’emergència es manté

Actualment, les reserves de les conques internes estan al 17,14% i en concret el sistema Ter Llobregat, que proveeix a l’àrea metropolitana de Barcelona i part de Girona, quasi al 18% (17,81%) de la seua capacitat.

Les unitats de les conques internes -destinades principalment a les províncies de Girona i Barcelona- estan en la fase I de l’emergència per sequera i la previsió és seguir en aquest mateix estadi i en les mateixes restriccions durant l’estiu, sense passar a la fase prèvia (la preemergència o excepcionalitat) ni a la posterior (fase II d’emergència).

Per a aquesta segona fase d’emergència la Generalitat tenia previst, en coordinació amb el Govern, noliejar vaixells d’aigua des de la dessalinitzadora de Sagunt fins al Port de Barcelona, una operació que es projectava per al mes de juny, però el panorama ha canviat.

“No està contemplat que siga necessari per als pròxims mesos ni al juny o juliol”, ha apuntat Plaja, que en tot cas ha puntualitzat que els vaixells no queden descartats com una opció per a després de l’estiu si la situació empitjora.

Encara que ha canviat “la tendència decreixent” de les reserves dels pantans, que al març han crescut quasi 3 punts percentuals, Plaja ha advertit que la sequera “continua sent extrema” pel que no es preveu que es flexibilitzen restriccions de manera immediata.

Quant al percentatge de reserves a partir del qual es podria eixir de l’emergència (a la qual es va entrar amb el 16%), Josep Vidal ha subscrit que seria “lògic” esperar que arribaren al 27%, com va plantejar ahir el conseller d’Acció Climàtica, David Mascort.

En tot cas, ha puntualitzat que es valoraran altres elements més enllà del percentatge, com podria ser el moment de l’any i si queden per davant mesos tradicionalment plujosos o no.

En tot cas, “el que no farem és eixir de la fase d’emergència per a tornar a entrar al cap d’un mes”, ha afegit.

Tags: admin Agost

Lo + leído

La huelga de profesores sigue viva pese a romperse la unidad sindical: Educación y docentes vuelven a negociar este martes

La huelga indefinida del profesorado valenciano, que mantiene paralizados parte de los centros educativos desde…

Paiporta no olvida la DANA: presentado el impactante monumento de 12 toneladas que rinde homenaje a víctimas y voluntarios

Paiporta ya cuenta con un espacio físico dedicado al recuerdo, el respeto y la dignidad.…

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

El nou Hospital d'Ontinyent ja encara la recta final per a la seua obertura integral.…

Otras noticias

Imatge del rescat amb helicòpter del cos de l'home mort junt al castell de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Troben el cos sense vida d’un home en una zona de difícil accés al castell de Sagunt

Por Toni Cuquerella
sintitulo335
CulturarteEl Camp de Morvedre

Faura cierra la primera edición de Ara Circ con éxito

Por Pau Gómez
Acto celebrado en el Ayuntamiento de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Sagunt entrega las Distinciones Honoríficas ‘Mujeres ConCiencia’

Por Pau Gómez
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, durant la presentació del projecte del Palau de Justícia.
El Camp de MorvedreLa Costera

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Indemnización récord en España: 13,3 millones por una negligencia médica en un parto en el Hospital de Sagunt

Por Toni Cuquerella
260503 EDUC Teatro Romano Sagunto
El Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt recuperará 250 localidades para Sagunt a Escena 2026

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?