ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’art com a eix vertebrador protagonitza el llibre de la Fira d’Agost 2024 de Xàtiva

admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 1, 2024
397 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2137 dsc09688 1320x500 1

La Casa de Cultura de Xàtiva ha sigut l’edifici triat per a la presentió d’el llibre oficial de la Fira d’Agost 2024 de Xàtiva, amb la presència de la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán, la reina de la Fira Àngela Agustí i el coordinador del llibre, l’arquitecte i historiador Pablo Camarasa, qui repeteix després d’encarregar-se el passat any 2023 d’aquesta comesa.

L’art és l’eix vertebrador del volum d’aquest any, que dóna continuïtat al treball iniciat el passat exercici en referència als colors i les emocions que evoca la Fira. En aquest cas, es posen en valor les diferents activitats artístiques que giren al voltant de la Fira d’Agost, centrant-se en una esfera plenament palpable i física.

«Amb el llibre d’enguany busquem visibilitzar les connexions entre la Fira i el món de l’art, dividint-se en categories cadascuna de les quals evidencia com d’arrelat es troba l’esperit artístic a la nostra Fira, però també a la nostra ciutat», ha expressat la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán.

Per la seua part, el coordinador del llibre Pablo Camarasa ha explicat que «l’art i les seues formes són nombroses durant els dies de Fira, i la prova és la quantitat d’activitats que es generen al seu voltant. El llibre actua com a testimoni d’aquestes, com una mena de memòria en uns casos i com un anàlisi en altres». Camarasa també ha remarcat que «aquest llibre vol ser un reflex de l’activitat creativa que es desenvolupa any rere any durant els dies de Fira a Xàtiva, i a la vegada de la cultura artística de la nostra ciutat».

El volum s’estructura per categories: Disseny gràfic, Pintura, Música, Fotografia, Teatre i Artesania. En la primera part es troben articles de Vicent Molins, Xavi Aliaga, Toni Martínez Revert, Luis Mateu i el propi Pablo Camarasa; mentre que en el de Pintura apareixen veus autoritzades com ara les d’Adrià Pina, Isaïes Blesa, Vicent Gabriel Pascual i Rafael Armengol.

Pel que fa a la categoria dedicada a la Música són protagonistes Leticia Camarasa, Joan Ramos, Agustí Garzó i apareix també un recull de dites populars a càrrec de Pep Gimeno Botifarra. A aquesta categoria li precedeix altra dedicada a la Fotografia, amb textos de Sergio Rubio i Sara Atienza, junt amb altre recull -en aquest cas fotogràfic- per part d’Antoni Marzal.

La cinquena categoria és la dedicada al Teatre, amb aportacions de Ruth Cebrián, Víctor Torres i Àngela Mas Terol; i el llibre finalitza amb la categoria dedicada a l’Artesania, formant-ne part Pep Gimeno Botifarra (de nou), Lucía Perucho i Iván Català.

El llibre té un preu de 6 euros i es podrà adquirir a partir de demà a la llibreria La Costera i al quiosc de l’Estació. A més a més, durant la setmana de Fira, es podrà adquirir també al punt d’informació i atenció al visitant de la Fira, ubicat junt a la Font del Lleó.

Tags: admin Agost

Lo + leído

La Comunitat Valenciana lidera España con 174 Banderas Azules en 2026: listado completo de playas y puertos

La Comunitat Valenciana vuelve a hacer historia y se consolida, un año más, como la…

Gandia renovarà el transport urbà amb autobusos elèctrics, més freqüències i connexió directa amb l’hospital

Gandia prepara una renovació completa del seu transport públic urbà amb un projecte valorat en…

Paiporta aprueba por unanimidad las modificaciones del proyecto de Villa Amparo

El Ayuntamiento de Paiporta ha dado luz verde por unanimidad en el pleno de abril…

Otras noticias

corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ha tornat a marcar la temperatura màxima d'Espanya.
La Costera

Xàtiva registra la temperatura màxima d’Espanya: la calor es dispara a la Comunitat Valenciana per sobre dels 32 graus

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?