ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Una vintena d’investigadors presenten els seus treballs sobre Cullera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 30, 2021
67 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La capital turística de la Ribera celebra les seues jornades d’estudis en àrees com l’urbanisme, l’arqueologia o l’economia

Cullera s’ha convertit este cap de setmana, amb la celebració de les XV Jornades d’Estudis de Cullera, en punt de trobada d’historiadors, estudiosos i curiosos.

Durant les mateixes s’ha repassat part de la pròpia idiosincràsia de la capital turística de la Ribera i a més en esta edició s’ha homenatjat la música amb una interessant exposició en l’hall de l’Auditori del Mercat dedicada a este art així com als components de les associacions musicals.

Unes jornades que, segons la regidora de Patrimoni històric i de Museus, Amparo Jover, “suposen un orgull en concitar tant d’interés per part dels estudiosos en tan diferents i diverses àrees del coneixement”.

Distinció especial

Un dels punts més destacables d’esta edició va ser, sens dubte, el lliurament per part de la regidora de Cultura, Sílvia Roca, de “l’Escut d’Argent” de la ciutat a María Luisa Chofre, “en reconeixement a la seua trajectòria i cerques històriques, centrades fonamentalment en la localització de Sucro, i anant molt més allà”. A més, Chofre és l’única persona que ha participat, de manera activa com a ponent en les quinze edicions dels Jornades d’Estudis de Cullera.

Jornades

El divendres a la vesprada es va inaugurar esta edició de 2021, la primera post pandèmia, amb la conferència “La importància dels societats musicals a la Comunitat Valenciana, el cas de Cullera” a càrrec de Remigi Morant Navasquillo.

El dissabte es van iniciar les jornades amb la recepció dels participants i l’inici de les conferències, les quals van tindre lloc en sessió de demà i de vesprada. En esta doble sessió es van tractar temes variats que anaven des del poder

nutricional de la paella, passant per les petjades dels diferents esdeveniments cullerenses fins a temes referents a l’educació amb repassos a les figures dels docents Maria Amélia Mulet i Miguel Martínez.

També va haver-hi temps per a la història amb referències al Portum Sucronem, a l’arqueologia submarina, la Penyeta del Moro així com la Muralla de Cullera, centrant-se especialment en els trams que han aparegut recentment en les obres del Passeig Doctor Alemany.

Durant les ponències es van tractar a més temes de rabiosa actualitat com la reforma del Barreig del Pou, o la rehabilitació de la Torre octogonal, la crisi de la COVID19, els canvis que està vivint l’estructura comercial a Cullera o la figura històrica del cullerenc Enrique Torres, entre altres.

La conferència entorn del “Centre Cullerenc de Cultura” i la seua història, de Raül Silvestre Diago va ser l’encarregada de tancar estes XV Jornades d’Estudis de Cullera.

Per als organitzadors “les jornades deixen un balanç molt positiu ja que les mateixes han complit amb l’objectiu de poder tractar part de la història de Cullera, des de l’antiguitat fins a temes de candent actualitat, despertant un interés molt gran entre els participants. Sens dubte, una manera d’estar pendents de Cullera”. Una bona mostra de l’interés suscitat entre els participants és la seua activa participació després de cadascuna de les xarrades.

Esment a part en estes jornades la va tindre el vídeo elaborat de manera conjunta pel Centre de Busseig Dofí i el Museu d’Història i Arqueologia de Cullera en el qual es va poder comprovar els treballs de prospecció del fons marí del Portum Sucronem. Un ambiciós projecte que compta a més amb la implicació de la Regidoria de Patrimoni i Museus, al capdavant de la qual està Amparo Jover.

Tags: Cullera
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Titaguas ilumina su noche mágica con más de 30.000 velas y un emotivo homenaje

La Noche de las Velas en Titaguas, un evento que ya es una tradición en…

La Societat Joventut Musical de Albal gana el Certamen de Bandas de Música de Cine de Cullera

La 15ª edición del Certamen de Bandas de Música de Cine ‘Ciudad de Cullera’ concluyó…

Investigado un menor por difundir imágenes modificadas con IA de compañeras en la Ribera Alta

La Guardia Civil ha iniciado una investigación en la comarca de la Ribera Alta, donde…

Otras noticias

ENSAYO TABACO
AgronewsLa Ribera Baixa

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

Por Agronews
reparacio camins 1
AgronewsLa Ribera Baixa

El Ministeri d’Agricultura repara i condiciona 35 quilòmetres de camins rurals al terme municipal de Sueca

Por Agronews
250711 VISITA PILAR BERNABy A LA GOLETA 10 2
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern d’Espanya autoritza un transvasament d’arena per a Tavernes i Cullera

Por Redacción ComarcalCV
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Ribera Baixa

Detenidos tres hombres en Turís por 35 robos en vehículos

Por Redacción ComarcalCV
image 62
La Ribera Baixa

Cullera solicita al Gobierno la segunda fase de la rehabilitación de la Cueva del Dragut

Por Redacción ComarcalCV
La nova passarel·la ja està activa.
La Ribera Baixa

La passarel·la ciclopedestre que replica l’antic Pont de Ferro connecta Sueca i Fortaleny ja està operativa

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?