NULL
Els investigadors han aconseguit descobrir que aquesta organització criminal també adquiria la marihuana a les províncies d’Albacete, Conca i Granada i, posteriorment, distribuïa el producte a Itàlia
Efectius de la Guàrdia Civil de Carcaixent i la Policia Nacional, en el marc de l’operació ‘Masterue’, han desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de marihuana a nivell internacional i han detingut a 16 persones i investigat a una altra pels delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, depòsit de munició, blanqueig de capitals i defraudació de fluid elèctric.
L’operació va començar el març passat de 2021. Aquest mes els investigadors van ser coneixedors que diverses plantacions de marihuana que havien sigut intervingudes per la Guàrdia Civil en els anys 2019, 2020 i 2021 en les localitats d’Alberic i Carlet eren comprades per una organització criminal que exportava la substancia estupefaent a Itàlia.
Aquest tipus de transport es realitzava ocultant la marihuana, ja envasada, entre mercaderia de caràcter legal.
El 23 de març de 2021, els agents van realitzar 10 registres domiciliaris en el municipi d’Alberic. Com a resultat es van aprehendre més de 1.200 plantes de marihuana i material necessari per al bon desenvolupament de la plantació.
Els investigadors també es van adonar que una dels habitatges estava prenent el subministrament elèctric de la xarxa elèctrica general. A més, es va detindre a cinc homes, d’edats compreses entre 26 i 53 anys, dues dones, de 51 i 83 anys i un altre home investigat de 38 anys. Tots de nacionalitat espanyola.
En el desenvolupament d’aquesta operació, el 4 de novembre, en la localitat de Benifaió, els investigadors van aconseguir interceptar un vehicle comercial que contenia 34 paquets d’un quilogram cadascun, envasat al buit, amb un localitzador GPS. Els agents van detindre a un home de 30 anys, de nacionalitat espanyola.
El 26 de gener d’enguany, els agents, juntament amb la comitiva judicial, van executar un registre en un magatzem de la localitat d’Alfarb i quatre registres domiciliaris a Carlet, on van trobar una plantació de marihuana de més de 2.500 plantes, 70 quilograms de cabdells de marihuana, ja envasada al buit, 400 quilograms d’haixix, una pistola, diverses armes táser, vehicles d’alta gamma i més de 29.700 euros en efectiu. Igualment, els investigadors van detindre a cinc homes, de nacionalitat espanyola, d’edats compreses entre 36 i 68 anys.
Finalment, el passat 7 de febrer els agents van detindre, a Carcaixent, a dos homes de 24 i 38 anys i de nacionalitat espanyola. L’endemà, en el mateix municipi, es va procedir a l’arrest d’un altre home de 31 anys de la mateixa nacionalitat.
Els investigadors han aconseguit descobrir que aquesta organització criminal també adquiria la marihuana a les províncies d’Albacete, Conca i Granada i, posteriorment, distribuïa el producte a Itàlia. A l’igual, han pogut verificar que els vehicles intervinguts estaven a nom de familiars de l’organització i que, a més, van comprar el magatzem registrat amb l’objectiu de blanquejar l’efectiu.
L’operació ha finalitzat amb 16 persones detingudes i una altra investigada pels delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues (cultiu de marihuana), tinença il·lícita d’armes, depòsit de munició, blanqueig de capitals i defraudació de fluid elèctric.
VEHICLES D’ALTA GAMMA
Els agents van acabar intervenint nou vehicles, varis d’alta gamma, valorats en 131.500 euros, material necessari per al bon desenvolupament de les plantes com a focus, balastos, aires condicionats, extractors i bàscules amb un valor de més de 34.000 euros, una pistola, més de 100 cartutxos, quatre táser, quatre carabines d’aire comprimit amb un valor de més de 1.500 euros i huit telèfons mòbils valorats en 2.400 euros.
Sobre les substàncies estupefaents, es van confiscar 400 grams d’haixix, més de 100 quilograms de cabdells i més de 3.700 plantes de marihuana. A més, es va intervindre més de 29.700 euros en efectiu.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d’Alzira. S’ha decretat l’ingrés a la presó del líder de l’organització.