ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Amics de la Costera renova la seua junta directiva amb Vicent Torregrosa de president i Antonia Maseres de vicepresidenta

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 14, 2022
95 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’associació per la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera agraeix i reconeix el treball realitzat per Ximo Corts, i les diferents juntes directives, qui s’acomiada de la presidència després de quasi tres dècades

L’associació per la promoció i la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, Amics de la Costera-Institut d’Estudis Comarcals, va celebrar el divendres 11 de març una nombrosa assemblea on, entre altres qüestions, es va renovar per unanimitat la junta directiva de l’entitat.

La nova junta directiva està encapçalada per Vicent Torregrosa (cofundador de l’entitat, històric activista per la cultura i el patrimoni xativí, antic professor i inspector d’educació i ex tinent d’alcalde de Xàtiva i ex responsable de l’àrea de gestió de cultura, patrimoni històric i artístic i turisme de l’Ajuntament de Xàtiva), com a president, i Antonia Maseres (mestra consolidada del CEP Gozalbes Vera de Xàtiva, activista de la cultura i l’educació, i de les primeres dones que han format part de la junta directiva d’Amics de la Costera), com a vicepresidenta. Com a secretari de l’associació s’incorpora Jordi Estellés, i com a vicesecretari Arturo Pellicer. Alfred Pastor continua com a tresorer, sumant-se com a vicetresorera Mari Carme Martínez. Les vocalies estan ostentades per Ximo Corts, Alfred Pastor, Artur Pellicer, Rafa Penadés, Vicente Pérez, César Pla, Paco Tortosa i Paco Zamorano.

Per altra banda, l’entitat cultural va aprovar, també per unanimitat, la gestió de l’any 2021, on destaquen l’aconseguiment de més de 3 milions d’euros per a vivendes per a joves al nucli antic de Xàtiva mitjançant els pressupostos participatius de la Generalitat, el prestigiós cicle de conferències ‘Metges i altres científics de Xàtiva’ o la publicació i presentació del reputat llibre ‘La transició a la Costera’, entre altres. També es va aprovar el programa d’activitats per a 2022, on l’associació vol continuar aportant per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera.

Amics de la Costera va reconéixer i va mostrar la seua gratitud a Ximo Corts -així com a les persones que l’han acompanyat en les diferents juntes directives-, el qual es va acomiadar de la presidència després de quasi 30 anys de treball al capdavant de l’associació. Totes les persones assistents van coincidir en ressaltar la gran llavor que els diferents equips, baix el lideratge de Corts, han realitzat pel patrimoni cultural xativí i comarcal.

Per finalitzar, Vicent Torregrosa, nou president d’Amics de la Costera, va traslladar a l’assemblea la necessitat de sumar, amb major força si cap, per treballar des de l’associacionisme i el teixit ciutadà per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, una zona que compta amb les majors riqueses històriques, culturals i patrimonials de tot el territori valencià. Així mateix, Torregrosa va destacar la importància d’adaptar-se als nous temps i als nous vessants culturals, així com d’apropar-se a totes les capes de la societat, incidint en el col·lectiu jove i en les dones com a eina d’impuls i democratització de l’associació.

Tags: València

Lo + leído

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

El granizo daña 5.000 toneladas de caquis en Carlet y Massalavés

La tormenta con granizo que afectó a la comarca de La Ribera el lunes pasado…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?