ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Amics de la Costera renova la seua junta directiva amb Vicent Torregrosa de president i Antonia Maseres de vicepresidenta

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 14, 2022
141 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’associació per la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera agraeix i reconeix el treball realitzat per Ximo Corts, i les diferents juntes directives, qui s’acomiada de la presidència després de quasi tres dècades

L’associació per la promoció i la defensa de la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, Amics de la Costera-Institut d’Estudis Comarcals, va celebrar el divendres 11 de març una nombrosa assemblea on, entre altres qüestions, es va renovar per unanimitat la junta directiva de l’entitat.

La nova junta directiva està encapçalada per Vicent Torregrosa (cofundador de l’entitat, històric activista per la cultura i el patrimoni xativí, antic professor i inspector d’educació i ex tinent d’alcalde de Xàtiva i ex responsable de l’àrea de gestió de cultura, patrimoni històric i artístic i turisme de l’Ajuntament de Xàtiva), com a president, i Antonia Maseres (mestra consolidada del CEP Gozalbes Vera de Xàtiva, activista de la cultura i l’educació, i de les primeres dones que han format part de la junta directiva d’Amics de la Costera), com a vicepresidenta. Com a secretari de l’associació s’incorpora Jordi Estellés, i com a vicesecretari Arturo Pellicer. Alfred Pastor continua com a tresorer, sumant-se com a vicetresorera Mari Carme Martínez. Les vocalies estan ostentades per Ximo Corts, Alfred Pastor, Artur Pellicer, Rafa Penadés, Vicente Pérez, César Pla, Paco Tortosa i Paco Zamorano.

Per altra banda, l’entitat cultural va aprovar, també per unanimitat, la gestió de l’any 2021, on destaquen l’aconseguiment de més de 3 milions d’euros per a vivendes per a joves al nucli antic de Xàtiva mitjançant els pressupostos participatius de la Generalitat, el prestigiós cicle de conferències ‘Metges i altres científics de Xàtiva’ o la publicació i presentació del reputat llibre ‘La transició a la Costera’, entre altres. També es va aprovar el programa d’activitats per a 2022, on l’associació vol continuar aportant per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera.

Amics de la Costera va reconéixer i va mostrar la seua gratitud a Ximo Corts -així com a les persones que l’han acompanyat en les diferents juntes directives-, el qual es va acomiadar de la presidència després de quasi 30 anys de treball al capdavant de l’associació. Totes les persones assistents van coincidir en ressaltar la gran llavor que els diferents equips, baix el lideratge de Corts, han realitzat pel patrimoni cultural xativí i comarcal.

Per finalitzar, Vicent Torregrosa, nou president d’Amics de la Costera, va traslladar a l’assemblea la necessitat de sumar, amb major força si cap, per treballar des de l’associacionisme i el teixit ciutadà per la cultura i el patrimoni de Xàtiva i la Costera, una zona que compta amb les majors riqueses històriques, culturals i patrimonials de tot el territori valencià. Així mateix, Torregrosa va destacar la importància d’adaptar-se als nous temps i als nous vessants culturals, així com d’apropar-se a totes les capes de la societat, incidint en el col·lectiu jove i en les dones com a eina d’impuls i democratització de l’associació.

Tags: València

Lo + leído

Presó per als acusats del crim de Benifaió: la investigació apunta al fill com a presumpte autor de l’incendi

La investigació policial sobre la tràgica mort d'un home a Benifaió el passat mes d'agost…

Sanidad inicia las obras del nuevo consultorio auxiliar de Beniparrell con una inversión de 1,5 millones de euros

La Conselleria de Sanidad ha iniciado las obras de construcción del nuevo consultorio auxiliar de…

La Diputació de València impulsa la promoción turística de sus pueblos en Fitur 2026

La Diputació de València ha puesto en el foco de su estrategia turística para 2026…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

Gir de 180 graus de la Generalitat: tomba el Palau de Justícia en el centre de Xàtiva després de 8 anys de tramitació

Por Toni Cuquerella
xativa guardia civil
La Costera

Detenido en Xàtiva un hombre con tres requisitorias de ingreso en prisión

Por Redacción ComarcalCV
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?