ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Adif licita el contracte d’obres per al canvi d’ample del tram de l’alta velocitat a la Costera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 17, 2022
103 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Així mateix inclou la connexió amb la Línia d’Alta Velocitat Alacant-València, que forma part del Corredor Mediterrani

Adif Alta Velocitat avança en la connexió en ample estàndard de les tres capitals de la Comunitat Valenciana amb la licitació, per import de 38.553.027,6 euros, del contracte per a la renovació, canvi d’ample i adaptacions del tram Xàtiva-Nus de la Encina, emmarcat en el Nou Accés Ferroviari d’Alta Velocitat de Llevant (Madrid- Castella-la Manxa-Comunitat Valenciana-Regió de Múrcia).

Segons ha informat l’administrador ferroviari en un comunicat, aquest projecte, al costat dels d’electrificació a 25 kV i el d’instal·lacions de senyalització i ERTMS en el mateix tram, representa un «gran impuls» per al desenvolupament del Corredor Mediterrani ja que, entre altres beneficis per a l’explotació ferroviària d’aquesta nova infraestructura estratègica, «permetrà la connexió de les tres capitals de la Comunitat Valenciana en ample estàndard».

El projecte engloba totes les actuacions d’infraestructura i via per a la renovació de la superestructura de via doble actual amb canvi d’ample d’ibèric (1.668 m) a estàndard (1.435 mm), en una longitud aproximada de 40 quilòmetres, entre l’estació de Xàtiva fins al denominat Nus de la Encina.

Així mateix inclou la connexió amb la Línia d’Alta Velocitat Alacant-València, que forma part del Corredor Mediterrani, realitzant l’enllaç de la plataforma ferroviària per tots dos costats: pel sud, des de l’eixida del túnel de Font de la Figuera amb la plataforma ja finalitzada, permetent la connexió amb Alacant i amb la línia Albacete-Madrid, mitjançant el muntatge de via en uns 12 quilòmetres i, pel nord, la connexió s’enllaçarà, en una longitud aproximada de 650 metres, amb les vies existents en l’estació de Xàtiva.

Des d’aquesta estació es connectarà amb la plataforma ja construïda fins a la connexió amb la Línia d’Alta Velocitat Madrid-València Joaquín Sorolla. En els 40 quilòmetres de la via doble actual es realitzarà la renovació de via doble amb canvi d’ample ibèric a ample estàndard UIC, substituint tot el material de via existent (balast, travesses d’ample internacional pretesada, subjeccions, carril de 60 kg/m i aparells de desviaments).

També es condicionarà la plataforma existent, s’actuarà sobre drenatges transversals del trajecte i del túnel de Font de la Figuera i les estructures de protecció de piles dels passos superiors per a complir amb les especificacions tècniques d’interoperabilitat, així com els canalons de comunicacions.

En els dos ramals de connexió pel costat sud, es condicionaran i prolongaran les plataformes construïdes i es muntarà la nova superestructura amb travesses d’ample internacional i carril de 60 kg/m. En l’actual estació de Moixent es prolongarà la plataforma de les vies d’apartat cap al costat Xàtiva per a dotar-les d’una longitud útil de 750 metres.

Aquestes vies d’apartat seran també prolongades en els seus extrems amb l’execució de vies pispe de seguretat de 60 metres de longitud. En el túnel de la Font de la Figuera, de 815 metres de longitud, es procedirà al llevant de la via doble sobre balast i la instal·lació de via doble en placa.

A més de les anteriors actuacions, el túnel s’adaptarà als condicionants de seguretat establits en l’Especificació Tècnica d’Interoperabilitat, segons la normativa europea, mitjançant el recrescut del nivell del corredor i la reposició de tapes, així com la instal·lació de passamans.

Tags: València

Lo + leído

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

El granizo daña 5.000 toneladas de caquis en Carlet y Massalavés

La tormenta con granizo que afectó a la comarca de La Ribera el lunes pasado…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?