miércoles, 25 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Ecologistes alerten que el recinte que allotjarà tres macrofestivals aquest estiu en Tavernes és incompatible amb la protecció del litoral

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 10, 2022
30 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Adverteixen que s’incompleix el PATIVEL i el PATRICOVA, i que les úniques obres que s’haurien de permetre són les del PAI aprovat i cap altra fora d’aquesta actuació que ja consideren “devastadora”

La Plataforma Per Una Vall Digna i Acció Ecologista-Agró han alertat que la celebració de tres macrofestivals de música aquest estiu a la zona sud de Tavernes de la Valldigna no compleixen amb la legislació valenciana de protecció del litoral. Concretament es tracta dels festivals Zevra Festival, Iboga Summer Festival i Mediterránea Festival que estan planificats que tinguen lloc al Sector 17-Marenys A, però que alhora afirmen vulneren el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (PATIVEL) i el Pla d’Acció Territorial de caràcter sectorial sobre prevenció del Risc d’Inundació en la Comunitat Valenciana (PATRICOVA).

La situació es dóna davant que l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (governat per Compromís) té projectat la construcció d’un recinte de vora 180.000 metres quadrats per a allotjar aquest tipus d’esdeveniment, però que els ecologistes apunten que “continua sobre la base d’uns suposats permisos d’obra, dels quals desconeixem la finalitat i l’abast, aparentment concedits per l’Ajuntament de Tavernes malgrat que el projecte no compta encara amb les garanties legals pertinents per a una intervenció al litoral de tal envergadura”.

Així els col·lectius conservacionistes expliquen que han sol·licitat informació al consistori per saber l’estat real en el què es troba el projecte, però que la informació demanada unicament ha estat rebuda des de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge. Manifesten que dins l’escrit de contestació s’afirma que “les úniques actuacions que es podrien desenvolupar a aquests terrenys serien les d’execució de les obres d’urbanització previstes al seu programa d’actuació integrada (PAI) aprovat amb anterioritat a l’aprovació del PATIVEL; i, en cas de no executar les obres d’urbanització en els termes prescrits, el sòl adquiriria la condició de sòl no urbanitzable de protecció litoral, sent d’aplicació els articles 8 i 9 d’aquesta normativa”.

A més a més destaquen que en sòl com el que es refereix, no urbanitzable i afectat per perillositat d’inundació de nivell 5, estaran prohibides amb caràcter general les activitats que suposen una elevada concentració de persones, com seria el cas dels festivals de música.

Atenent a la resposta rebuda els ecologistes afirmen que existeix una incompatibilitat del projecte dels macrofestivals amb les disposicions del PATIVEL i el PATRICOVA, i per això en l’últim ple municipa es van fer preguntes al respecte des d’Esquerra de Tavernes i Zeus Grau. En resposta, per una banda, el regidor Josep Llàcer (Compromís) afirmen que va explicar que “les empreses promotores tot i no haver presentat la documentació requerida per llei, han rebut el permís de l’Ajuntament per a realitzar obres en el Sector 17-Marenys A”. Per una altra banda també adverteixen que “l’Ajuntament no veu incompatibilitat amb el PATIVEL, ni tampoc amb el PATRICOVA al considerar que el sector és urbanitzable segons la disposició addicional 4a”.

Els ecologisten entenen que amb aquesta continuació es legitima l’execució del PAI de manera legal, “cosa que seria, per cert, molt més devastadora per a l’entorn dunar”. Però denuncien que “passa per alt” la indicació de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de que només s’habilita les obres d’urbanització previstes al PAI i que “en consenqüència impediria qualssevol altres”. Entenen així els ecologistes que “l’únic que es pot fer en eixos terrenys de manera legal, segons la Direcció General de Política Territorial i Paisatge és el PAI aprovat i no cap altra activitat, com ara, recintes per albergar macrofestivals”.

Amb tot, des de la plataforma Per una Valldigna i Acció Ecologista-Agró “no entenem com l’Ajuntament de Tavernes de Valldigna pot persistir en donar suport a les empreses promotores dels festivals davant d’un escrit de la Conselleria de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat tan contundent. Perquè una vegada s’haja comès la il·legalitat, la responsabilitat d’afrontar les multes recaurà sobre les arques públiques”. Així recorden que ja es van haver de pagar 81.000 euros com a indemnització del festival Iboga l’any passat.

Conclouen lamentant que “resulta contradictori veure com d’un costat l’Ajuntament de Tavernes de Valldigna es veu aigua al coll amb una situació insostenible a la part nord de la seua platja, fruit de decisions errònies del passat i d’altre, propicia activitats que sotmeten l’únic tros de litoral ben conservat que li queda a una pressió excessiva i, sens dubte, innecessària”.

Tags: València

Lo + leído

Los toros disparan la audiencia de À Punt

À Punt ha logrado un notable éxito de audiencia durante el día de San Juan,…

Oliva actualiza su Plan Territorial de Emergencias

El Ayuntamiento de Oliva, a través de la concejalía de Planeamiento, Gestión y Disciplina Urbanística,…

El puente de la CV-50 en Cheste estará operativo en agosto

La Generalitat Valenciana ha anunciado que el puente de la CV-50 a su paso por…

Otras noticias

La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Gandia, JoséManuel Prieto, i la rectora de la UV, Mavi Mestre.
La Safor

Gandia comptarà amb màsters oficials de la Universitat de València a partir del pròxim curs acadèmic

Por Toni Cuquerella
IMG 20250605 WA0066
La Safor

El restaurante ‘En Boga’ de València gana la 50ª edición del Concurso Internacional de Fideuà de Gandia

Por Javier
Projecte de la marina de Gandia.
La Safor

Les obres de la nova Marina de Gandia començaran al setembre amb una inversió de 8 milions d’euros

Por Toni Cuquerella
El ministre Pablo Bustinduy, junt a l'alcalde de Gandia, José manuel Prieto.
La Safor

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

Por Toni Cuquerella
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?