La vaga indefinida convocada per una part de la plantilla del Servei de Neteja Urbana de Sagunt ha obligat a reestructurar per complet el funcionament de la xarxa d’ecoparcs del municipi. Segons ha informat la direcció de la Societat Anònima de Gestió (SAG), l’aplicació dels serveis mínims decretats a partir d’este dimecres 15 de juliol comportarà una reducció temporal de l’atenció al públic, tant en les instal·lacions fixes com en les mòbils.
La mesura, que es mantindrà vigent mentre dure el conflicte laboral, busca garantir les prestacions essencials amb els recursos disponibles, tot i que alterarà de manera notable les rutines de reciclatge de la ciutadania.
Nous horaris de l’ecoparc fix de Sagunt
L’ecoparc fix, situat al carrer de Benjamín Franklin (número 16A), patirà una tisorada important en les seues hores d’obertura. A partir d’ara, només prestarà servei en horari de matins:
- Dies d’obertura: Dimecres i dissabtes.
- Horari: De 7:00 a 14:00 hores.
Calendari i rutes dels ecoparcs mòbils
La xarxa d’ecoparcs mòbils també es veurà greument afectada. Dels dos vehicles amb què compta habitualment la SAG Sagunt, només en quedarà un d’operatiu. El calendari de localitzacions queda establit de la següent manera:
- Dilluns: Avinguda de les Salines, número 7 (vora la bateria de contenidors).
- Dimarts: Complex de La Pinada.
Nota de la direcció: Des de la SAG han lamentat profundament les molèsties que esta situació puga ocasionar als veïns i veïnes del municipi, i defensen que la reorganització respon estrictament a la necessitat de complir amb els serveis mínims.
Les negociacions continuen obertes
Malgrat la paronada, la direcció de l’empresa pública ha reiterat que els canals de negociació amb els representants dels treballadors seguixen actius. La voluntat de la companyia és estudiar totes les propostes que permeten aplegar a un acord estable i beneficiós per a totes dues parts, «sempre dins de les possibilitats pressupostàries i del marc de sostenibilitat econòmica de l’empresa».
