ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Banyar-se al riu Xúquer després dels últims ofegaments: la postura de Xúquer Viu davant el debat de les prohibicions

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado julio 14, 2026
188 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Banyistes al riu Xúquer.
Banyistes al riu Xúquer.

Els tràgics ofegaments que han tingut lloc en els darrers dies al riu Xúquer han obert un profund i necessari debat sobre la seguretat en els espais fluvials. Davant d’aquesta situació, l’associació Xúquer Viu ha emés un comunicat oficial per a expressar el seu «més sincer condol» a les famílies i amistats de les persones que han perdut la vida, sumant-se al sentiment de tristesa que ha sacsejat les poblacions de la comarca.

No obstant això, des de l’entitat ecologista demanen abordar aquest debat amb «serenitat i responsabilitat». Reivindiquen que el bany és benvingut i que el riu forma part de la identitat i del patrimoni natural de tots i totes. Per aquest motiu, rebutgen de ple que la resposta a les tragèdies siga tancar el riu: «No volem que la resposta a aquestes tragèdies siga la prohibició generalitzada del bany ni la criminalització de qui vol gaudir del riu. El Xúquer ha de continuar sent un espai viu, accessible, respectat i estimat».

Cinc consells clau per a banyar-se al riu amb seguretat

Xúquer Viu recorda que el dret a gaudir del riu —reivindicat durant més de vint anys en campanyes com Mulla’t pel Xúquer— va lligat de manera invisible a una responsabilitat individual ineludible. Adverteixen que un riu no és una piscina ni un parc aquàtic, ja que amaga corrents, canvis sobtats de fondària i temperatures fredes.

Per a evitar nous accidents, demanen als banyistes que apliquen la prudència com a primera línia de defensa amb aquestes pautes:

  • Conéixer les pròpies capacitats natatòries i no sobrevalorar-les.
  • Evitar banyar-se en solitari, especialment en aquelles zones on hi ha corrent.
  • Respectar la senyalització existent i informar-se correctament abans d’entrar a l’aigua.
  • Evitar per complet el consum d’alcohol abans o durant el bany.
  • Vetlar de manera especial pels més menuts i per les persones que siguen menys expertes.

Els ajuntaments menuts no han de carregar amb la culpa

Un dels punts on el col·lectiu es mostra més clar i contundent és en la defensa dels consistoris de la zona. Xúquer Viu considera «injust» que la responsabilitat d’aquests successos recaiga sobre els ajuntaments de la conca, ja que es tracta de poblacions menudes i amb recursos molt limitats. Aquests municipis no disposen de la capacitat tècnica ni econòmica per a assumir tasques de vigilància contínua o per a instal·lar infraestructures pròpies d’una platja urbana.

A més, recorden que espais emblemàtics de gran afluència, com és l’àrea recreativa de l’Esgoletja, no són zones de bany declarades ni certificades oficialment, sinó trams de riu d’ús tradicional i espontani.

Crida a les administracions superiors

En lloc de buscar culpables entre els veïns i alcaldies que estimen el riu, l’associació proposa una mirada més àmplia. Reclamen que les administracions amb més recursos i capacitat, com ara la Generalitat Valenciana, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i la Diputació, s’impliquen i acompanyen els municipis xicotets en accions raonables per a millorar la seguretat.

Finalment, Xúquer Viu ha volgut reconéixer l’esforç que ja fan ajuntaments com els de Sumacàrcer o Antella per ordenar l’afluència de visitants i mantindre els espais nets. El col·lectiu clou el seu comunicat assegurant que continuaran treballant perquè el Xúquer tinga l’aigua i el cabal ecològic que mereix, convidant tothom a viure el riu des del respecte mutu i la màxima precaució.

Tags: bany ofegaments Xúquer

Lo + leído

Ens Uneix pressiona les Corts per a rebaixar la barrera electoral al 3%: «Millorarà la diversitat democràtica»

La vicepresidenta primera de la Diputació de València i portaveu d’Ens Uneix, Natàlia Enguix, ha…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 26 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el miércoles 26 de agosto indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el miércoles 26 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el miércoles 26 de agosto indica intervalos nubosos con…

Otras noticias

Plaça del Pare Jaime de Sagunt.
Comarcal

Així serà el nou parc urbà inclusiu del Port de Sagunt: 168.000 euros per a transformar la plaça Pare Jaime

Por Toni Cuquerella
Capità Cristià 2026 d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent viatja de la literatura de Tirant lo Blanc a la conquesta de Constantinoble en les seues Entrades de Moros i Cristians

Por Toni Cuquerella
Processó del Crist d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Horaris i actes dels Moros i Cristians d’Ontinyent per a diumenge 23 d’agost: Diana de Gala, la Processó del Crist i l’Orquestra Montecarlo

Por Toni Cuquerella
Acte del Contrabando d'Ontinyent.
Comarcal

Horaris i actes dels Moros i Cristians d’Ontinyent per a dissabte 22 d’agost: Diana, Contrabando i la Baixada del Crist

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas han superado ampliamente los 40ºC.
ComarcalComunitat Valenciana

Ola de calor histórica en la Comunitat Valenciana: récord de 44,7 °C y nocturnas insólitas rozando los 40 °C este 19 de agosto

Por Toni Cuquerella
Festa de les Paelles de la Fira de Xàtiva.
Comarcal

La Fira d’Agost de Xàtiva viu aquest dimecres amb la Festa de les Paelles, Feliu Ventura i l’homenatge a Camilo Sesto

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?