ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix a PSPV i PP un fons d’inversions anual «milionari» de la Diputació específic per a la Vall d’Albaida

La formació posposa les converses per al govern de la Diputació a dilluns quan es presentarpa un document en el qual inclourà les principals inversions a executar
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 28, 2023
52 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4379 ens uneix municipis
650x80_2_ola_CAS

El comité comarcal d’Ens Uneix va decidir dimarts a la nit posposar fins al pròxim dilluns les negociacions amb PSPV i PP per a la constitució de la nova Diputació de València.

Els alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix van acordar amb la direcció del partit donar-se aquesta setmana per a confeccionar un document en el qual incloure les principals inversions que han d’executar-se aquests anys en els seus municipis amb fons de la institució provincial. Aquests fons procediran d’un annex d’inversions milionari que la diputació aprovarà anualment destinat específicament a Ontinyent i la Vall d’Albaida.

«Som una comarca del sud de la província de València que sempre ha estat infrafinançada, aillada per falta de transport públic de qualitat i una constant falta d’atenció per part de València», segons el secretari d’organització d’Ens Uneix i alcalde del Palomar, Jordi Vila.

Respecte a les negociacions amb la resta de forces polítiques, el comité comarcal d’Ens Uneix va recolzar de forma unànime el treball de l’equip negociador i va deixar a les seues mans i en el de la direcció del partit, encapçalada per Jorge Rodríguez, alcalde d’Ontinyent, la decisió última del sentit del vot amb el característic: «el que feu, ben fet estarà».

El PSPV aposta per «els màxims governs progressistes en les entitats supramunicipals»

Per la seua part el PSPV de la Vall d’Albaida aposta perquè “els governs integrats per forces progressistes arriben al màxim d’entitats supramunicipals possible”, en clara referència no sols a la Diputació de València sinó també a la Mancomunitat de la Vall d’Albaida, on els socialistes depenen d’Ens Uneix per poder presidir les dues entitats.

Així, la formació considera que “no podem tornar al model del PP d’una Diputació clientelar” i, per això, dona ple suport a les negociacions amb Ens Uneix i Compromís per mantenir una institució provincial “pròxima als ajuntaments que consolide els canvis introduïts des del 2015 en benefici de l’autonomia municipal”.

En aquest àmbit, els socialistes incideixen també en la “simplificació administrativa” de les línies d’ajudes posada en marxa durant les dos últimes legislatures “que eliminen burocràcia i permeten, especialment en els pobles més menuts, dedicar menys esforços a aquests tràmits i estar més pendents de les necessitats de la ciutadania”. Així, posen com exemple que «amb la Diputació d’Alacant de Carlos Mazón un municipi de menys de 500 habitants pot arribar a gestionar una cinquantena d’expedients de subvencions mentre que amb la Diputació de València de les forces progressistes sols amb les línies del Pla d’obres i del Fons de cooperació obtenen més recursos econòmics i, en el segon dels casos, no cal cap gestió administrativa».

Assenyalen així també que s’ha produït un augment de les partides destinades de forma directa als ajuntaments indistintament del seu color polític constitueix “un altre punt fort assolit els últims anys” i situen la Diputació de València com “un exemple d’equitat i de transparència” des del 2015. Per tant, el PSPV de la Vall d’Albaida valora “molt positivament l’esforç de totes les parts implicades per arribar a uns acords satisfactoris que consoliden les polítiques implantades els últims huit anys en contraposició al model del PP”.

Tags: Vall d'Alba

Lo + leído

La Policía Nacional detiene a un hombre en Algemesí por estafar 85.550 euros a su abuela

Un hombre de 31 años ha sido detenido por la Policía Nacional en Algemesí tras…

Desmantelada una organización criminal en Catarroja que robaba y desguazaba camiones

La Guardia Civil ha llevado a cabo la operación Foodtruck en Catarroja, donde han arrestado…

Locos por la Música llega el 13 de diciembre al Roig Arena con más de 7 horas de música en directo

El festival Locos por la Música aterriza el 13 de diciembre en el Roig Arena,…

Otras noticias

escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
descargar
L'AlcoiàLa Vall d'Albaida

La UPV y Fundació Caixa Ontinyent impulsan el Aula de Sostenibilidad en Alcoi

Por Redacción ComarcalCV
image 114
La Vall d'Albaida

La Diputación invierte 300.000 euros en Aielo de Malferit para reconstruir el Pont d’Allà Baix

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?