ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix critica la demora en establir l’organització de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida

La formació adverteix que queden pocs dies de termini i que s'incompliria la Llei de Bases de Règim Local
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 25, 2023
54 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

La formació municipalista Ens Uneix ha advertit públicament que mantenir la demora en l’organització de la Mancomunitat de Municipis de La Vall d’Albaida suposaria incomplir la Llei 7/1985 de 2 d’abril Reguladora de les Bases de Règim Local.

En concret, segons recorden des d’Ens Uneix, l’aplicació de l’article 38 d’aquesta llei comportaria que ple d’organització de la Mancomunitat s’hauria de convocar, com a màxim, 30 dies després del ple que va servir per nomenar l’alcalde d’Albaida Alejandro Quilis com a president, el passat 27 de setembre. “Per tant, queden pocs dies per esgotar eixe termini i trobar-se en una situació d’incompliment legal que deuriem evitar, convocant en temps i forma aquest ple per poder constituir els òrgans de govern i poder començar a treballar en aquesta entitat”.

Amb aquest objectiu, i “amb el fi de no perjudicar i minvar en els serveis que oferim als municipis”, Ens Uneix presentava aquest dilluns una instància per registre general a la Mancomunitat de Municipis, en la que es demana que la convocatòria d’aquest ple, a més d’adjuntar una proposta per assumir diverses àrees de gestió “per tal d’aportar allò que sabem i millorar allò que ens permeta el pressupost”.

En aquest sentit, la poposta planteja a l’alcalde de Benicolet, Iván Martínez, com a Conseller de Medi Ambient, per gestionar la recollida, tractament i transformació de residus, l’adaptació del nou pla de residus al Pla de Minimització de la Vall d’Albaida, i la coordinació del voluntariat ambiental i la participació en la xarxa de municipis cap a la sostenibilitat. També es proposa a la regidora ontinyentina Paula Soler com a Consellera de Benestar Social i Educació, que gestionaria els assumptes de la Mancomunitat relatius a la Unitat de Prevenció i conductes addictives (UPCCA), el Projecte Trèvol i la Fundació Universitària.

Finalment, la proposta es completa amb l’alcalde d’El Palomar, Jordi Vila, com a Conseller d’Aigua, Benestar Animal i Paisatge, qui seria responsable de gestionar aspectes com l’abastiment d’aigua, serveis d’assistència de la canera comarcal i implantació de la nova Llei de Benestar Animal, així com el paisatge protegit “L’Ombria del Benicadell” i la coordinació i recolzament al parany a la

Vall d’Albaida. Des d’Ens Uneix es tanca la instància “esperant notícies per part del president que ha de dirigir aquesta entitat, i que de moment no en tenim”.

El Secretari d’Organització d’Ens Uneix, Jordi Vila, explicava que “Ens Uneix va fer un esforç votant la presidència a Compromís però ara aquest partit i PSOE han dinamitat el seu pacte en Albaida, creant un greu problema de governabilitat que no volem que afecte a la Mancomunitat de Municipis de La Vall d’Albaida. Volem que resolguen els seus problemes i que es convoque el ple d’organització, ja que la gent que està treballant en la Mancomunitat necessita tenir una direcció, i hi ha aspectes com l’aprovació dels pressupostos de 2024 que deurien eixir endavant abans d’acabar l’any”, manifestava.

Tags: Vall d'Alba

Lo + leído

Manises denuncia que la ampliación del aeropuerto antepone el interés económico del turismo a la salud de sus vecinos

El Ayuntamiento de Manises ha expresado su profundo malestar por la implicación que supone el…

El CEE Pla d’Hortolans de Burriana se traslada a su ubicación provisional para obras de renovación

El Centro de Educación Especial Pla d'Hortolans ha iniciado esta semana el traslado a su…

La calle Canalejas de Villajoyosa se hará peatonal el 5 de julio

La calle Canalejas, situada en el corazón de Villajoyosa, se convertirá en peatonal de manera…

Otras noticias

Plaques solars.
La Vall d'Albaida

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?