ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Medi Ambient restaurarà l’entorn de les riberes del riu Palància en col·laboració amb l’Ajuntament de Sagunt

El director general de Medi Natural destaca que els diversos plans per a recuperar este espai natural disposen d’una inversió d’un milió d’euros i solucionen un problema d’inseguretat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 16, 2024
51 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1144 sagunt ribera palancia renaturalitzacio
650x80_2_ola_CAS

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori du a terme, en col·laboració amb l’Ajuntament de Sagunt, la restauració de l’entorn de les riberes del riu Palància per a renaturalitzar la zona amb diverses actuacions, que impliquen una inversió d’un milió d’euros.

Raúl Mérida, director general de Medi Natural, ha visitat els treballs a les riberes del riu Palància, i ha explicat que es tracta de dos projectes “que revitalitzaran les zones que estan en estat de degradació”. “Duem a terme mesures per a retornar a este espai natural tot el seu potencial i recuperar l’ús recreatiu de la muntanya”, ha concretat Mérida.

D’altra banda, el director general ha insistit que se soluciona “un problema de seguretat”, ja que als assentaments il·legals hi ha hagut diverses inundacions.

Per la seua banda, l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha remarcat la necessitat de “treballar conjuntament en la regeneració d’este espai natural”. “En un context d’emergència climàtica com l’actual, és fonamental mitigar els efectes de possibles inundacions o incendis. Estes obres van en eixa línia”, ha explicat. A més, “es tracta d’adequar una zona de gran valor mediambiental i donar lloc a un espai per al gaudi de la ciutadania i la pràctica esportiva”.

El primer projecte d’adequació ambiental dut a terme per la Generalitat disposa d’una inversió de 194.236,35 euros i té entre els seus objectius l’eliminació d’espècies exòtiques i invasores i el desenvolupament de les masses forestals existents, així com la disminució del risc i la propagació d’incendis forestals.

A més, busca potenciar l’ús recreatiu de la muntanya, mitjançant la instal·lació de panells informatius i la creació d’un nou itinerari botànic amb finalitats didàctiques en la superfície del delta del riu Palància.

El segon projecte, amb una inversió de 802.485,75 euros, preveu la demolició de construccions en les 64 parcel·les dels terrenys ocupats indegudament, situats a les riberes del riu Palància, on es registren inundacions. Entre les actuacions que s’hi duran a terme està el desmuntatge dels elements de fibrociment i la demolició de les edificacions de la zona. Els dos treballs tenen un termini d’execució de 12 mesos i s’emmarquen en el Pla de recuperació, transformació i resiliència de la Unió Europea.
 
La Generalitat du a terme estes actuacions com a propietària d’esta zona de les riberes del riu Palància, que forma part dels termes municipals de Sagunt i Canet d’en Berenguer. Amb els dos projectes es busca recuperar el patrimoni natural de la zona, amb la demolició de les construccions il·legals de la zona i la regeneració forestal.

Tags: València

Lo + leído

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

La Generalitat Valenciana ha activado para este jueves 17 de julio la alerta roja por…

La Policía Nacional detiene a un hombre en Algemesí por estafar 85.550 euros a su abuela

Un hombre de 31 años ha sido detenido por la Policía Nacional en Algemesí tras…

Desmantelada una organización criminal en Catarroja que robaba y desguazaba camiones

La Guardia Civil ha llevado a cabo la operación Foodtruck en Catarroja, donde han arrestado…

Otras noticias

20250715ReunionDGCostasFoto
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Almardà, Corinto y Malvarrosa se reúne con Costas en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
7536 policia nacional 02
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

La Policía Nacional detiene a ocho personas en Sagunt por tráfico de drogas

Por Redacción ComarcalCV
IMG 5446 m
El Camp de Morvedre

Un simulacro de salvamento en la playa de Puerto de Sagunto mejora la respuesta ante emergencias

Por Redacción ComarcalCV
Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

El ministre d’Indústria visita Sagunt per a conéixer l’avanç de la gigafactoria de bateries de Volkswagen

Por Toni Cuquerella
control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?