ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Institut Geogràfic Nacional pensa en Tavernes de la Valldigna per instal·lar un dispositiu d’estudi de terratrèmols

L’IGN està buscant noves ubicacions en llocs de major risc de perillositat sísmica  
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 25, 2023
407 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
7172 tavernes valldigna reunio institut geografic nacional

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha proposat a l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna instal·lar un accelerògraf a la localitat per a obtindre informació de terratrèmols en llocs pròxims.

Ángel Requena, director regional de l’IGN, ha visitat el municipi i s’ha interessat en la ubicació d’este aparell, denominat accelerògraf, desenvolupat per l’Institut Geogràfic Nacional i que s’utilitza per a tindre informació sobre terratrèmols a través de l’acceleració del sòl.

El representant de l’IGN va explicar en una reunió amb el primer tinent alcalde, Josep Llàcer; la regidora de Medi Ambient, Amparo Bo, i tècnics municipals que l’objectiu és disposar de dades en una zona on no tenen aparells i obtindre una informació ràpida per als serveis d’emergència amb un instrument de menor cost.

Este accelerògraf genera mapes de sacseig que denominen shake maps, amb una tecnologia de sistemes de microelectrònica gràcies a una targeta dissenyada a l’Observatori Astronòmic de Yebes (Guadalajara) i que envia la informació al Centre de Recepció de Dades de Madrid. Allí s’encarreguen de rebre les dades, fer un càlcul automàtic de l’acceleració i la intensitat dels moviments sísmics i elaborar una representació en temps real del mapa de sacseig.

En l’actualitat, l’Institut Geogràfic Nacional té instal·lats al voltant de 100 aparells i estan buscant noves ubicacions en zones de major risc de perillositat sísmica. A hores d’ara n’hi ha quatre a València, tres a la presa de Tous i a les localitats de Xàtiva, Ontinyent i Crevillent.

El primer tinent d’alcalde, Josep Llàcer, ha destacat que este interès de l’Institut Geogràfic Nacional és una notícia “molt positiva per a Tavernes de la Valldigna” i ha agraït eixa predisposició de l’IGN per a ubicar un accelerògraf a la localitat. “L’Ajuntament treballarà de manera coordinada amb l’Institut Geogràfic Nacional, al qual ja hem proposat i mostrat una ubicació que podria ser del seu interès per a col·locar eixe aparell, que serà fonamental per a la prevenció de riscos”, ha apuntat Josep Llàcer, que ha afegit que, a més, este accelerògraf “servirà per a tindre una millor prevenció per a afrontar possibles actuacions d’emergència”.

Cal recordar que Tavernes de la Valldigna està en una zona de risc sísmic i un dels gran terratrèmols dels quals es tenen registres en la península ibèrica es va produir a la localitat l’any 1396. 

Tags: admin Tavernes de la Valldigna

Lo + leído

1.800 vecinos de Sueras, Alfondeguilla y Chóvar regresan a sus casas tras levantarse la evacuación por el incendio de la Vall d’Uixó

Un total de 1.800 vecinos de Sueras, Alfondeguilla y Chóvar han podido regresar a sus…

Alaquàs destina más de 80.000 euros a la colocación de mobiliario urbano de plástico reciclado

El Ayuntamiento de Alaquàs ha iniciado los trabajos para ampliar y renovar de forma progresiva…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 31 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 31 de julio indica una jornada despejada…

Otras noticias

Gandia
La Safor

Gandia descobreix el cartell de la Fira 2026: una mirada infantil al Tio de la Porra obra d’Isabel Lluch

Por Adrián Lupiáñez
LaJose2
CulturarteLa Safor

Gandia acull dos concerts amb flamenc i ritmes africans al Festival Polisònic

Por Pau Gómez
CarrerAula19 e1785408440167
La Safor

L’Ajuntament d’Oliva adquirirà més cases del conjunt del Palau Comtal

Por Javier Ruiz
0W1A0870
La Safor

Medio siglo no es nada: Oliva concluirá la urbanización de San Fernando iniciada en 1980

Por Pau Gómez
Gandia
La Safor

Gandia reactiva la renovació del transport urbà amb flota 100 % elèctrica i una llançadora a l’hospital

Por Adrián Lupiáñez
Valencians sobre rodes A Punt Gema Paya 2
El ComtatLa Safor

De Cocentaina a la mar de Gandia: ‘Valencians sobre rodes’ recorre el camí del Tren dels Anglesos

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?