ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Comença la identificació de dos maquis al cementeri municipal de Simat de la Valldigna

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 14, 2021
353 vistas
2 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’arqueòleg i forense Miquel Mezquida es va entrevistar la setmana passada amb l’alcalde de Simat de la Valldigna, Víctor Mansanet, per a procedir a la identificació de dos maquis (guerrillers), Bautista Soler Ripoll i Miquel Tonda Pérez, assassinats pel règim franquista i soterrats al cementeri municipal de Simat de la Valldigna. Esta visita s’engloba dins del programa que s’està desenvolupant per part de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

Les restes dels dos guerrillers antifranquistes estan inhumades en el sòl del cementeri sense cap tipus d’identificació ni làpida. De manera general, les víctimes de la dictadura, durant eixa època, no rebien sepultura en nínxols com va ocórrer en els milers d’assassinats després de la guerra i soterrats en fosses comunes. Els dos maquis simaters van ser afusellats en el cementeri de Gandia i els seus cadàvers van ser traslladats a Simat per soterrar-los, segons informen fonts muncipals.

L’alcalde de Simat de la Valldigna, Víctor Mansanet, considera «just i necessari recuperar no solament les restes, si no la memòria i la lluita que van fer estes persones contra la barbàrie feixista imposada a partir de 1939. Al 2018, ja es van exhumar els cossos de tres veïns del municipi de la fossa comuna 128 al cementeri de Paterna, on van ser assassinats entre 1939 i 1941 juntament amb 34 republicans més, la majoria dels quals reposen en fosses comunes en Paterna, Gandia i Alzira».

Mansanet va adquirir des del primer dia que va ostentar l’alcaldia «un compromís amb les víctimes del franquisme perquè recuperen la dignitat com a lluitadors per la llibertat i la democràcia i, al mateix temps, perquè es reparen els seus noms. No hi haurà justícia fins que els assassinats pel franquisme reben la reparació que els correspon i es reconega oficialment la tasca que van fer en defensa de la legalitat republicana, la Constitució i la llibertat», declara Mansanet.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Simat de la Valldigna

Lo + leído

La CHJ amplía el mapa de zonas inundables tras el impacto de la dana: estos son los 70km nuevos de alto riesgo

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado un paso fundamental en la actualización de…

Detenida una mujer en Chiva tras prender fuego a su marido mientras dormía

Un hombre de 49 años permanece en estado crítico en la unidad de grandes quemados…

Pacto por los 350 millones de Serra Gelada en Benidorm: 60 millones de entrada y suelo urbanizable, abriendo la puerta a nuevos pelotazos

El Ayuntamiento de Benidorm se enfrenta a una encrucijada financiera sin precedentes tras la formalización…

Otras noticias

Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por Toni Cuquerella
Cristian Verdú (Compromís) i Juanra Espí (PSPV) en la firma del pacte de govern en 2023.
ComarcalLa Vall d'Albaida

L’alcalde d’Aielo de Malferit, Juanra Espí (PSPV) cedeix la vara de comandament a Cristian Verdú (Compromís) complint el pacte de govern

Por Toni Cuquerella
5afbecec1cac4d7aa33a00d736563d70
ComarcalL' Horta Sud

Instalan dos grandes plataformas metálicas que dan forma a la nueva pasarela de Paiporta

Por Pau Gómez
El presumpte segrestador fuig de la casa de la víctima.
Comarcal

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

Por Toni Cuquerella
Regidors del PSPV i Som Ibi després de signar el Pacte del Molí en 2023.
ComarcalL'Alcoià

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

Por Toni Cuquerella
Concejales del gobierno de Crevillent de PP y Vox que acaba de romperse.
Baix VinalopóComarcal

El Gobierno de PP y Vox Crevillent salta por los aires: la retirada de competencias a una concejala de extrema dercha rompe el pacto

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?