ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Boies intel·ligents a Sagunt: el pla de futur per a salvar de la regressió les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado junio 9, 2026
722 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Platja de la Malva-rosa de Sagunt.
Platja de la Malva-rosa de Sagunt.

El Ple de l’Ajuntament de Sagunt ha fet un pas decisiu cap a la modernització i la protecció a llarg termini del seu litoral. En la sessió ordinària celebrada el passat 4 de juny, el consistori va aprovar per unanimitat instar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) i la Generalitat Valenciana a estudiar i finançar de manera conjunta la implantació d’un sistema de monitoratge intel·ligent a les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa mitjançant la instal·lació de boies amb sensors.

La proposta, que va ser presentada originalment pel Partit Popular i defensada pel regidor Ximo Catalán, va tirar avant amb el consens de tota la corporació municipal després d’incorporar dues esmenes dels grups Compromís per Sagunt i EU-Unides Podem.

Aquest projecte tecnològic de futur té com a objectiu fer front al greu procés de regressió costanera que pateixen aquestes tres platges des de fa anys, un problema que afecta tant l’entorn natural com la seguretat i la tranquil·litat dels veïns de la zona. Tot i que les actuals obres de regeneració del litoral es consideren una actuació important i necessària —fruit d’una reivindicació històrica de la ciutadania—, el text de la moció adverteix que tenen un caràcter puntual. Per això, diversos sectors coincideixen que calen mesures de seguiment que permeten avaluar l’evolució de la costa i anticipar-se a futurs problemes.

Tecnologia punta al servei del litoral

La idea d’implantar aquest sistema es va començar a gestar el passat 6 de novembre en la comissió especial de Platges. Les boies intel·ligents que es plantegen estaran dotades de sensors capaços de recopilar, en temps real, informació clau sobre l’estat de la mar, el comportament de l’onatge, el moviment de sediments i l’evolució general de la línia de costa.

Per a finançar aquest desplegament, l’Ajuntament de Sagunt sol·licitarà que el projecte puga acollir-se a línies de finançament europeu vinculades a la innovació, la sostenibilitat ambiental, la protecció del litoral i la resiliència costanera, comptant a més amb la col·laboració de les universitats del sistema públic valencià. Amb tot, el municipi demostra el seu ferm compromís amb el projecte: en cas de no obtindre prou finançament estatal o europeu, l’Ajuntament de Sagunt s’ha compromès a impulsar de manera progressiva aquest sistema de vigilància amb fons propis municipals.

Exigència de solucions estructurals i definitives

Més enllà del monitoratge tecnològic, la moció aprovada també insta el MITECO a estudiar, projectar i executar solucions estructurals definitives i sostenibles per a frenar la pèrdua d’arena i protegir el litoral dels temporals marítims. Entre les mesures d’enginyeria costanera avalades tècnicament que es posen sobre la taula s’inclouen actuacions com esculls artificials o espigons exempts submergits.

Amb l’aprovació d’aquesta moció, de la qual ja s’ha donat trasllat al MITECO, a la Generalitat Valenciana, a la Demarcació de Costes i a les associacions veïnals afectades, Sagunt aposta clarament per una estratègia basada en la prevenció, l’anàlisi tècnica, la planificació a llarg termini i el consens institucional per a salvar el futur de les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa.

Tags: boies costa platges Sagunt Toni Cuquerella

Lo + leído

El Valle de Ayora-Cofrentes saca a la calle a 1.000 vecinos en Jalance y Teresa de Cofrentes contra el macrovertedero de Zarra

Unos 1.000 vecinos del Valle de Ayora-Cofrentes han vuelto a salir a la calle este…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el lunes 31 de agosto

El lunes 31 de agosto en Requena se espera un día despejado con temperaturas entre…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el lunes 31 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el lunes 31 de agosto anuncia un día despejado…

Otras noticias

Estrella Morente.
El Camp de Morvedre

Estrella Morente despide Sagunt a Escena 2026: concierto en el Teatro Romano y espectáculos gratuitos de circo este fin de semana

Por Toni Cuquerella
Fortí del Grau Vell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El Fortí del Grau Vell frega el miler de visitants en el seu primer mes mentre Sagunt fregà el 100% d’ocupació hotelera

Por Toni Cuquerella
Lydia Bosch
CulturarteEl Camp de Morvedre

Lydia Bosch encabeza el reparto de ‘Fedra, en los infiernos’ este jueves en el Teatro Romano de Sagunto

Por Adrián Lupiáñez
Escena de 'Fedra' que será representada en Sagunt a Escena.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena acoge el reestreno de ‘Fedra’ con Lydia Bosch y Julio Peña en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
El Camp de MorvedreLa CosteraLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Renfe renovará los Cercanías de València: más capacidad y nuevos trenes en las líneas C1, C2 y C6

Por Toni Cuquerella
Dragón Quimera.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena lleva al dragón gigante ‘Quimera’ al Puerto este miércoles: horario, recorrido i espectáculo de pirotecnia

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?