ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt aplicarà limitacions urbanístiques i realitzarà estudis hidrogràfics per a previndre inundacions del Palància en el Port

Se sol·licitarà la implicació dels governs local, autonòmic i estatal, així com de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i la Delegació de Costes
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 12, 2025
543 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9318 sagunt port riu rio palancia

El Ple de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat una sèrie de mesures per a treballar en la prevenció d’inundacions en Port de Sagunt davant possibles crescudes del riu Palància, que consistiran principalment en l’aplicació de les limitacions urbanístiques previstes en el Patricova, la realització d’estudis hidrogràfics i sol·licitar la implicació dels governs local, autonòmic i estatal, així com de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i la Delegació de Costas.

La proposició, presentada pel grup municipal Iniciativa Porteña i defensada pel seu portaveu, Manuel González, va tirar avant per unanimitat. Així, des del consistori se certifica el compromís d’aplicar les limitacions i condicionants arreplegats en el Pla d’Acció Territorial de caràcter sectorial sobre prevenció del Risc d’Inundació en la Comunitat Valenciana (Patricova), realitzant per a això un estudi en matèria d’inundacions a càrrec de personal expert en hidrologia, que incloga possibles col·laboracions de la Universitat de València, i les conclusions de la qual es tracten en la Comissió Informativa de Disseny Urbà, Ecologia i Infraestructures.

Així mateix, se sol·licitarà a la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori una reunió perquè el personal tècnic de la Generalitat Valenciana indique possibles fórmules de col·laboració amb la finalitat de sumar esforços en les possibles mesures a escometre per a corregir els riscos existents. Finalment, s’instarà la CHX i a Costas que s’implementen mesures d’autoprotecció enfront del risc d’inundació i, per a això, es demanarà la implicació i col·laboració dels tres nivells de govern: local, autonòmic i estatal.

Des d’Iniciativa Porteña es plantejava l’inici immediat d’aquestes tasques amb l’ànim de donar una major seguretat a les zones urbanes del municipi i “que es plantegen les mesures necessàries anti inundacions abans d’escometre altres projectes urbans que es troben dins de la zona inundable”.

En l’exposició de motius s’assenyalen alguns dels arguments que porten a aquesta proposició després de la DANA que recentment va assolar diverses poblacions de la província de València, entre ells la normativa urbanística arreplegada en el Patricova, on s’indiquen una sèrie de limitacions en sòl urbanitzable sense programa aprovat afectat pel risc d’inundació, que haurà de ser objecte d’un estudi d’inundabilitat específic amb caràcter previ a la seua programació i on es valorarà la procedència de dur a terme obres de defensa incloses en les obres d’urbanització. Això, segons es recorda en l’argumentari, ja ve en les directrius del PGOU de 1992 per a evitar afeccions en els barris dels Metalls i Pare Jaime, on es preveia el disseny d’un vial perimetral des del carrer Sierra de Javalambre fins a l’Edifici Delta que s’alçara 1,5 metres sobre el seu actual nivell.

La proposició adverteix que en el Patricova venen arreplegades zones tant urbanes com urbanitzables que podrien veure’s afectades per perill d’inundacions en una “molt àmplia zona” de Port de Sagunt, i fins i tot del nucli de Sagunt, davant episodis de pluges fortes en la conca del Palància que pogueren produir crescudes i desbordaments sobre tots dos nuclis. Per aquest motiu, es considera necessària l’aplicació de mesures preventives i s’alerta d’aquest risc, amb el record de la riuada de l’any 2000 en la memòria.

No obstant això, es puntualitza que, en aplicació del Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel), qualsevol modificació en els marges del riu ha de comptar amb la participació de la Generalitat Valenciana, motiu pel qual esdevé imprescindible la seua inclusió i implicació en els projectes que es pretenen posar en marxa en aquesta matèria.

Tags: admin Real

Lo + leído

El Hospital de Sagunt derivó 14.000 pruebas diagnósticas a la sanidad privada en 2025 por falta de personal en radiología

La gestión del Departamento de Salud de Sagunt se encuentra en el centro de la…

Reforma de la Ley Electoral: la Unió Municipalista consigue las firmas para rebajar el listón al 3% y traslada el debate a Les Corts

La campaña de movilización emprendida por la Unió Municipalista ha alcanzado su objetivo principal. La…

Ferran Bartual recibe el Ninot d’Or del Gremi Artesà d’Artistes Fallers en Foios

El Ayuntamiento de Foios ha anunciado que Ferran Bartual, regidor de Falles, será galardonado con…

Otras noticias

Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Així avancen les obres a les platges de Sagunt: el litoral guanyarà amplària abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
Planta potabilizadora egevasa
El Camp de Morvedre

El Supremo obliga a Canet a revisar el contrato del agua firmado con Egevasa en 2004

Por Javier Ruiz
presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?