ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

La Generalitat reintrodueix 12 cries d’àguila pescadora al Parc Natural de la Marjal Pego-Oliva

Els pollets d'àguila procedeixen d'Escòcia i tenen uns 30 dies de vida
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 12, 2024
118 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
1559 aguila pescadora marjal pego oliva

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha reintroduït 12 cries d’àguila pescadora, procedents d’Escòcia, al Parc Natural de la Marjal de Pego-Oliva en el marc del projecte de col·laboració amb la Fundació Iberdrola España, la Fundació Migres i Roy Dennis Wildlife Foundation, que es va iniciar fa cinc anys en la Comunitat Valenciana.

Tal com ha destacat el director general de Medi natural i Animal, Raúl Mèrida, durant l’alliberament de pollets d’àguila, aquesta iniciativa tracta de “garantir la conservació d’aquesta espècie, la presència de la qual es troba reduïda en la Comunitat en les últimes dècades”. En aquesta línia “l’objectiu fonamental és recuperar l’espècie com a nidificant i establir una població que servisca com a connexió entre les poblacions andalusa i balear”, ha afegit Raúl Mèrida.

Aquesta metodologia d’alliberament ha sigut seleccionada en considerar-se “la més adequada a causa del fort comportament filopátrico que presenta l’espècie, ja que tornen a la seua zona d’origen per a reproduir-se una vegada aconsegueixen la maduresa sexual”, ha explicat el director general.

Aquests joves pollets d’àguila pescadora tenen uns 30 dies de vida, edat a la qual ja són capaces d’alimentar-se per si mateixos del menjar que els proporcionaven els seus progenitors.

A partir d’aquest moment, els tècnics de seguiment adquireixen les funcions de cura i alimentació dels pollets sense contacte directe, perquè així passen les últimes setmanes, (aproximadament 30 dies) de desenvolupament en els nidals artificials.

En aquest sentit, i en el marc d’aquest projecte, el passat 13 de juliol de 2023 van arribar els 12 pollets d’Escòcia proporcionats per la Roy Dennis Wildlife Foundation, amb destinació a les instal·lacions d’alliberament al Parc Natural de la Marjal de Pego-Oliva. Dels 12 pollets van volar 11 i hi ha la possibilitat que algun torne de la seua zona d’hivernada l’any que ve quan ja siga adult.

Les cries han viatjat aquesta setmana des de les Highlands escoceses sota supervisió de tècnics de la Fundació Migres fins al Parc Natural Marjal de Pego-Oliva on continuen rebent l’atenció necessària dins de gabies de hacking (cria campestre) per a continuar amb el monitoratge del seu desenvolupament fins que siguen aptes per al seu alliberament i migren cap a terres africanes (el Senegal i països confrontants).

L’àguila pescadora (Pandion haliaetus) és una de les aus rapaces amb major distribució mundial, amb presència en tots els continents excepte l’Antàrtida. Si bé l’espècie no està amenaçada a escala global, les poblacions europees, i en particular les de la conca mediterrània, van patir un significatiu declivi a la fi del segle XX.

“A pesar que en el passat es considerava com una espècie ben distribuïda en la Península Ibèrica, es va extingir com a reproductora en els anys 80, quedant reduïda a unes poques desenes en les poblacions insulars de Balears i Canàries”, ha conclòs Mèrida.

Tags: Pego

Lo + leído

Riba-roja adjudica por 17,3 millones el nuevo contrato de recogida de residuos con más servicios y mejoras ambientales

El pleno del Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha aprobado la adjudicación del servicio de…

Las cámaras de vigilancia de Torrent ayudan a esclarecer 570 delitos e infracciones

El sistema de cámaras de vigilancia instaurado en Torrent ha demostrado ser una de las…

Éxito de participación en las Fiestas Populares de Mislata: lleno en conciertos y aforo completo en la clausura

Tras cinco días de intensa programación, las Fiestas Populares de Mislata llegaron a su fin…

Otras noticias

Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

La Fiscalía pide 8 años de cárcel para un joven acusado de agresión sexual en la Safor

Por Javier
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.
La Safor

Gandia inicia el curs polític amb la previsió d’elaborar uns pressupostos amb una inversió rècord de més de 20 milions

Por Toni Cuquerella
2 1
La Safor

Reanudan las obras de la entrada del Grau de Gandía

Por Redacción ComarcalCV
plano
La Safor

El Consorcio de Bomberos conecta el Parque de Gandia con la N-332

Por Redacción ComarcalCV
250826 frances 250826 1023
La Safor

Gandia celebra la «Quincena de la Cigala» para potenciar su turismo y apoyar al sector pesquero

Por Redacción ComarcalCV
240927frances2409278333
CollaLa Safor

Abre la inscripción para las bandas del Tio de la Porra 2025 en Gandia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?