ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Un codi QR permet visualitzar el parc inundable d’Ontinyent dedicat a ‘Les Mamàs Belgues’ en la Cantereria

La CHX dóna llum verda als últims tràmits previs per a l’inici de les obres del nou parc, que tindrà lloc una volta finalitze la retirada dels enderrocs dels antics habitatges de la zona
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 24, 2023
343 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5189 ontinyent parc cantereria projecte

Un codi QR permetrà visualitzar el futur parc inundable dedicat a “Les Mamàs Belgues” (les infermeres que van atendre l’Hospital Militar Internacional d’Ontinyent durant la guerra civil espanyola) junt al riu Clariano, a la zona de la Canterería d’Ontinyent.

El codi es col·locarà en diversos indrets com el Pont de Paduana o el llavador de la Canterería, i permetrà accedir a diverses imatges del resultat final de l’actuació que està executant-se per crear un parc públic a l’espai que ocupaven diverses vivendes en greu risc d’inundació en episodis de forta pluja.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, explicava que “en breu anem a veure iniciades les obres del parc en sí, després que es retiren els enderrocs i finalitzen els últims tràmits pendents. És una actuació la necessitat de la qual ha quedat novament justificada amb les intenses precipitacions d’esta setmana. Actuació que està suposant una inversió global de 4 milions d’euros amb ajuda de la Conselleria d’Habitatge, i que està sent posada com a exemple d’acció local front al canvi climàtic”, recordava.

El regidor de Territori, Óscar Borrell, explicava que aquest mateix dimarts la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) donava llum verda a un dels últims tràmits previs a l’inici de les obres del parc. La finalització de les obres del talús permetran realitzar l’alçament topogràfic que farà possible perfilar els últims detalls del projecte definitiu de l’obra, que inclourà la preservació de les coves aparegudes darrere de les antigues naus ja enderrocades.

Amb l’aprovació d’aquest projecte final en la primera quinzena de juny, les obres pasaran a la fase de licitació, esperant-se que puguen començar en la tardor, aparellades a les que efectuarà la CHX, qui invertirà 600.000 euros en millorar i ampliar l’àrea inundable, establir una nova passarel·la per als vianants, generar una zona d’ús lúdic per a la població i eliminar la presència d’espècies exòtiques invasores.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, destacava que el projecte de transformació urbanística de l’entorn del riu Clariano “serà un espai que donarà prioritat a la mobilitat de vianants i bicicletes, reactivant els usos socials i la renaturalització mitjançant l’ampliació d’àrees verdes. Crearem així un espai més sostenible de trobada entre la ciutat i el riu, entre veïns i veïnes, destinat a l’oci, a l’esport i la natura”, manifestava.

[Img #4546]

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Xátiva i la programació del dilluns 17 a la Fira d’Agost

Xàtiva encara aquest dilluns 17 d’agost una nova jornada de la Fira marcada per l'esport,…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 16 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 16 de agosto indica temperaturas que oscilarán…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 16 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 16 de agosto indica temperaturas máximas de…

Otras noticias

vall d'albaida
La Vall d'Albaida

El desempleo cae un 0,17 % en la Vall d’Albaida gracias a Olleria y Albaida

Por Adrián Lupiáñez
ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent ratifica les dades que la situen com la ciutat més segura de la Comunitat Valenciana

Por Adrián Lupiáñez
Montserrat Caballé.
La Vall d'Albaida

Concert gratuït a Llutxent: Una gran Gala d’Òpera i Sarsuela retrà homenatge a Montserrat Caballé aquest dissabte

Por Toni Cuquerella
01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?