ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent xifra en més de 7 milions la partida del pressupost 2024 dedicada al benestar social, la salut mental i ‘Majors Actius’

Es destaca l'augment de personal en el departament passant de 29 persones en 2019 a 74 persones en 2024
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 19, 2023
570 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
4967 pablo ubeda paula soler inma lopez

L’Ajuntament d’Ontinyent reforçarà al pressupost municipal de 2024 l’aposta del govern ontinyentí pel benestar social, la salut mental i Majors Actius. Una aposta que per al proper any arriba als 7.405.419 euros, i que suposa el 14,05% del pressupost total xifrat en més de 52 milions d’euros. Així, el regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda, presentava junt a la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler i la regidora de Majors Actius, Inma López, els detalls de les diferents partides previstes en esta línia al projecte de pressupostos per al proper any.

El regidor d’Hisenda exposava que «en el pressupost per a l’any 2024, no sols és important el capítol d’inversions, sinó també l’aposta per l’àrea de Serveis Socials». Una aposta que s’ha materialitzat des de 2019 augmentant el nombre de persones que treballen en la mateixa: passant de 29 persones en 2019 a 74 persones en 2024, destacant les 25 persones que treballen al Servei d’Ajuda domiciliària. Aquest increment en el personal, en paraules del regidor, «demostra que no sols apostem per invertir en infraestructura sinó també apostem per invertir en les persones gràcies als diversos serveis i programes que garanteixen el benestar social dels diferents grups que viuen a Ontinyent».

Durant la presentació es detallava la consolidació de programes i serveis que tenen un cost anual de 2 milions d’euros i que en paraules de les regidores «transformen la vida diària de la nostra gent». Entre aquests programes destaca «Majors Actius» que passa aquest 2024 de 27.500 a 50.500 euros, les activitats als centres cívics amb un increment d’un 34% respecte a 2023 (passa de 55.500 euros a 74.389 euros). Pel que fa al suport a les entitats d’Ontinyent, la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, manifestava «que desenvolupen una tasca importantíssima i per això, o bé les partides es mantenen aquest 2024 o s’incrementen» com és el cas del conveni amb AFAO (82.800 euros), les subvencions sociosanitàries que passen de 15.000 euros a 30.000 euros, el conveni amb ADIEM que passa de 66.000 euros a 71.000 euros, amb Creu Roja de 10.000 euros a 20.000 euros o el fons de solidaritat que aquest 2024 arribarà als 50.000 euros o a l’Hospital de la Beneficència amb una aportació de 100.000 euros. Per a l’any 2024, l’atenció a Serveis Socials també millorarà gràcies a la descentralització de l’àrea que s’iniciarà al Barri de Sant Rafel amb una inversió de 30.000 euros i que oferirà «una atenció personalitzada en el mateix barri» amb 9 persones del departament de Serveis Socials (2 auxiliars administratives, 1 auxiliar d’ajuda a domicili, 3 treballadores socials, 1psicòloga, 1 tècnica d’integració social i 1 educadora social). 

Igualment, l’aposta per la lluita de la igualtat real es consolida amb una inversió de 37.560 euros i «sent conscients que per assolir una igualtat real, cal que existisca una corresponsabilitat familiar mantenim la partida econòmica de 115.800€ per al Pla Corresponsables on continuarem presentant serveis tant importants com la Ludoteca municipal. Així mateix, aquest 2024 i per primera vegada es licitarà el servei d’atenció psicològica a l’àrea d’igualtat i d’atenció psiquiàtrica en menors que «demostren l’aposta del nostre govern en matèria de salut mental, garantint així la seua continuïtat».

Aposta per la salut mental

La regidora Inma López exposava que en el pressupost 2024, el Pla de lluita contra la Soledat no Desitjada passa a ser «municipal». Un pla que té com objectiu acompanyar a aquelles persones que viuen soles i que ara prestarà «atenció psicològica per les i els psicòlegs de l’Ajuntament d’Ontinyent». Així mateix, continuarà apostant-se pel Pla Municipal per a la prevenció de la conducta suïcida a través d’ADIEM amb el programa d’acompanyament als i les familiars properes a un suïcidi o les xarrades per a la ciutadania en general i als instituts perquè «entenem que la prevenció es clau per trencar amb el tabú que envolta a la salut mental». 

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Ontinyent rep 45.000 euros per reformar la coberta del Centre de Majors de Sant Rafel

L’Ajuntament d’Ontinyent ha obtingut una subvenció de 45.453,46 euros de la Generalitat Valenciana per a…

El pla de Cullera per dir adeu al fibrociment i transformar de dalt a baix el col·legi Sant Agustí

Una de les reivindicacions més importants en matèria educativa al barri del Raval de Cullera…

La Diputació desplega maquinària a la platja de Motilla de Sueca per a eliminar un perillós escaló de dos metres

La platja de Motilla de Sueca compta des d'este divendres amb un dispositiu d'urgència per…

Otras noticias

ontijazz2026
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent fusiona jazz, rock i heavy metal en el XVIII Festival Ontijazz

Por Javier Ruiz
Sempere es un municipi amb molt atractiu residencial.
La Vall d'Albaida

Sempere atrau nous veïns amb la venda de 7 cases i noves inversions en habitatge social

Por Adrián Lupiáñez
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
Ontiyent es un dels municipis ha decrescut l'atur en La Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida redueix l’atur en 128 persones gràcies a Ontinyent i l’Olleria

Por Adrián Lupiáñez
Senders5
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida enlaza sus municipios con 13 nuevas rutas cicloturistas y 19 senderos renovados

Por Adrián Lupiáñez
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Torna el control d’accés al Pou Clar d’Ontinyent: horaris, autobús gratuït i com reservar plaça aquest estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?