ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent ultima el seu protocol de prevenció del suïcidi per l’augment de consultes de salut mental durant la pandèmia

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 24, 2021
295 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suicidi fa balanç del primer any de treballs i planteja noves actuacions dirigides tant a professionals com a la societat en general

L’Ajuntament d’Ontinyent ultima l’edició del primer Protocol de Sensibilització, Conscienciació i Prevenció de la Conducta suïcida de la ciutat. Segons les xifres actualitzades, la pandèmia de la Covid-19 ha incrementat el nombre de consultes vinculades a la salut mental, la qual cosa ha fet que s’accelere la finalització dels treballs. La propera setmana es presentarà el manual per a mitjans i el programa per a este any.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, presidia aquest dimecres una reunió de la Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi junt a la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler. La mesa de coordinació està constituïda pels Serveis Socials de l’Ajuntament, Policia Local, Policia Nacional, la tècnica d’educació de l’Ajuntament d’Ontinyent i el gabinet psicopedagògic, així com el servei d’atenció primària sanitària, ADIEM i tècnics de prevenció de conductes adictives.

En la reunió s’exposava que durant 2020, dintre del marc d’actuacions del Protocol per previndre la conducta suïcida es van dur a terme xerrades formatives per a la Policia Local d’Ontinyent. Així mateix, també es van dur a terme xerrades de prevenció a dos instituts dirigides a l’alumnat de Batxillerat. Jorge Rodríguez destacava que aquest pla municipal que, ara està actualitzant-se «per assolir nous objectius i desenvolupar noves activitats que permeten donar resposta a la situació que la pandèmia de la Covid-19 està provocant en les persones» i remarcava que és un pla molt ambiciós que vol sobretot «donar la importància que mereix la salut mental, ja que sense ella és molt difícil aconseguir el benestar general».

En aquest sentit, les actuacions del Protocol municipal per a este 2021-2022, estan sent elaborades per l’Associació ADIEM per a la defensa i integració del malalt mental en coordinació amb el Departament de Serveis Socials del consistori. Aquest calendari de treball per a 2021 no sols compta amb actuacions dirigides a professionals i institucions, sinó també cap a la societat en general «per, a través d’aquestes accions que presentarem en breu, poder ajudar a persones que sofreixen una malaltia mental o també a amics i familiars que puguen ajudar a previndre aquesta conducta», exposava la regidora de política per a les persones, Paula Soler.

Tot açò té com a objectiu, en paraules de Soler, «començar a deixar d’ignorar aquesta realitat. La conducta suïcida és una realitat global, que cal abordar per previndre-la» i incidia que «volem sobretot trencar amb el tabú que envolta la malaltia mental perquè les persones que estiguen passant per aquest procés puguen demanar ajuda sense necessitat de sentir vergonya, com ocorre moltes vegades» i concloïa que «trencar l’estigma cap a la salut mental és la millor manera de començar a ajudar a les persones que sofreixen algun trastorn».

Així mateix, des del Departament de Comunicació de l’Ajuntament d’Ontinyent en coordinació amb ADIEM, la Federació de Salut Mental de la Comunitat Valenciana, la Unió de Periodistes Valencians i mitjans locals i comarcals s’ha treballat estos últims mesos en un protocol per al tractament d’adequat de la informació referent a la conducta suïcida. Soler insistia que «per poder trencar amb l’estigma cap a la malaltia mental i fer front a la conducta suïcida com a societat, els mitjans de comunicació que transmeten idees, opinions, valors culturals així com prejudicis tenen un paper fonamental».

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Requena plantea peatonalizar la Villa y limitar el tráfico para transformar su casco histórico

La transformación del casco histórico de Requena pasa por reducir de forma notable la presencia…

Piden cinco años de cárcel por estafar a su consuegra en un negocio de hostelería en Xàtiva

Una mujer se enfrenta a una petición de cinco años de prisión acusada de falsificar…

El Auditori de Torrent despide abril con Toni Acosta, Novembre Elèctric y Capella de Ministrers

El Auditori de Torrent acogerá el próximo fin de semana tres eventos culturales destacados organizados…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?