9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Economía
Economía

Ontinyent redueix la burocràcia al mínim per accelerar el cobrament de les ajudes del ‘Pla Resistir’

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 9:03 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado febrero 9, 2021
536 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Jorge Rodríguez destaca el treball dels departaments d’Hisenda i Promoció Econòmica perquè el disseny final de les bases incloga aspectes que agilitzen l’arribada dels diners a empreses i persones beneficiàries

L’Ajuntament d’Ontinyent va a reduir al mínim la burocràcia necessària per al cobrament les ajudes del ‘Pla Resistir’ per part de les persones i empreses beneficiàries a la ciutat. L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, compareixia en roda de premsa acompanyat pel regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda, per explicar com va a articular-se a la ciutat l’aplicació del pla, dotat amb 806.000 euros i cofinançat per la Generalitat Valenciana, la Diputació de València i el propi Ajuntament (que aporta 121.000 euros), i que se sumen a totes les ajudes que ja ha posat en marxa el Govern d’Ontinyent amb el pla «Tornem Junts”.

Jorge Rodríguez destacava el treball fet pels departaments d’Hisenda i Promoció Econòmica per adaptar alguns aspectes de l’aplicació del Pla, en unes bases que seran aprovades en un plenari extraordinari i urgent aquest dijous. “Estem parlant de sectors que s’estan veient molt afectats, com l’hosteleria, els gimnasos o les arts escèniques, i el que hem fet es tractar que els diners els arriben el més ràpidament possible i, dins les limitacions que determina el decret de la Generalitat, a les màximes persones possibles”, assenyalava.

Així, podran ser beneficiaris d’estes ajudes(de fins a 2.000 euros per beneficiari, amb 200 euros addicionals per cada persona treballadora d’alta) no sols les persones autònomes i micropimes de fins a 10 treballadors, sinó també les comunitats de bens amb domicili fiscal a Ontinyent. Donades les circumstàncies, s’eximeix a la persona sol·licitant d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, i tenir deutes amb l’Ajuntament no suposarà la denegació de l’ajuda, sinó que es procedirà a compensar el deute existent amb la part corresponent de la subvenció.

Caldrà haver justificat altres subvencions obteses amb anterioritat per l’Ajuntament, però esta comprovació la farà l’administració d’ofici. Sols s’hauran de justificar despeses corrents, i com a tals, inclouen esta vegada les cotitzacions de les persones treballadores a la Seguretat Social, la quota d’autònoms, així com adquisició de productes de proveïdors, pagament d’IBI o Impost de Vehicles, entre d’altres.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província, i les ajudes s’atorgaran per ordre de presentació de la sol·licitud amb la documentació completa, raó per la qual tant l’Alcalde com el Regidor instaven a les persones interessades a anar avançant en la preparació d’aquesta. Per tal d’avançar al màxim en el cobrament de les ajudes, es faran resolucions parcials a mesura que vaja comprovant-se la documentació, sense haver d’esperar a què acabe tot el procés.

Pablo Úbeda puntualitzava que les persones autònomes i microempreses beneficiàries hauran de prestar una de les activitats incloses al llistat del Cens d’Activitats Econòmiques de l’Agència Tributària (CNAE) determinades per la Generalitat al seu Decret Llei, «tot i que els criteris que s’aprovaran al ple d’aquest dijous ja preveuen que si queden remanent dels 806.000 euros, podrem destinar-los a altres sectors diferents als actuals”, assenyalava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Gandia premia el talent i la trajectòria de Ximo Rovira, la Federació de Falles i entitats locals en el VI Acte Cívic

El Saló de Plenaris de l'Ajuntament de Gandia acollirà aquest pròxim diumenge, 4 d'octubre, a…

Ontinyent activa un Pla d’Habitatge de 2,5 milions d’euros amb ajudes de fins a 45.000 euros per vivenda

L’Ajuntament d’Ontinyent ha presentat oficialment el seu nou Pla d’Habitatge 2026-2030, un programa d'actuació municipal…

Tavernes de la Valldigna inverteix 159.000 euros en les obres de millora del mercat municipal

L’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha iniciat les obres de reforma i millora del…

Otras noticias

L'acte s'ha celebrat al Museu del Tèxtil d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La indústria d’Ontinyent, l’Olleria i Bocairent reivindica la seua capacitat de diversificació i adaptació

Por Toni Cuquerella
L'alcalde d'Ontinyent ha donat suport a les empreses del sector.
La Vall d'Albaida

Les empreses d’Ontinyent i la Vall d’Albaida capitanegen la presència tèxtil valenciana a la nova fira Textilhogar 2026

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ha presentat la seua programació per al 9 d'Octubre.
La Vall d'Albaida

Ontinyent celebrarà el 9 d’Octubre amb un festival de dansa contemporània al carrer i una dotzena d’activitats

Por Toni Cuquerella
Habitatges a la Vila projectats per Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia les obres de 12 habitatges públics a La Vila i ultima el seu nou Pla Municipal d’Habitatge

Por Toni Cuquerella
Residus abocats de forma incontrolada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri bosses de fem al carrer per a identificar i apercebre els infractors de la normativa de residus

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els Premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre al rector de la Universitat de València Juan Luis Gandia, l’esport i el teixit associatiu local

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?