ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

Ontinyent redueix la burocràcia al mínim per accelerar el cobrament de les ajudes del ‘Pla Resistir’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 9, 2021
332 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Jorge Rodríguez destaca el treball dels departaments d’Hisenda i Promoció Econòmica perquè el disseny final de les bases incloga aspectes que agilitzen l’arribada dels diners a empreses i persones beneficiàries

L’Ajuntament d’Ontinyent va a reduir al mínim la burocràcia necessària per al cobrament les ajudes del ‘Pla Resistir’ per part de les persones i empreses beneficiàries a la ciutat. L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, compareixia en roda de premsa acompanyat pel regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda, per explicar com va a articular-se a la ciutat l’aplicació del pla, dotat amb 806.000 euros i cofinançat per la Generalitat Valenciana, la Diputació de València i el propi Ajuntament (que aporta 121.000 euros), i que se sumen a totes les ajudes que ja ha posat en marxa el Govern d’Ontinyent amb el pla «Tornem Junts”.

Jorge Rodríguez destacava el treball fet pels departaments d’Hisenda i Promoció Econòmica per adaptar alguns aspectes de l’aplicació del Pla, en unes bases que seran aprovades en un plenari extraordinari i urgent aquest dijous. “Estem parlant de sectors que s’estan veient molt afectats, com l’hosteleria, els gimnasos o les arts escèniques, i el que hem fet es tractar que els diners els arriben el més ràpidament possible i, dins les limitacions que determina el decret de la Generalitat, a les màximes persones possibles”, assenyalava.

Així, podran ser beneficiaris d’estes ajudes(de fins a 2.000 euros per beneficiari, amb 200 euros addicionals per cada persona treballadora d’alta) no sols les persones autònomes i micropimes de fins a 10 treballadors, sinó també les comunitats de bens amb domicili fiscal a Ontinyent. Donades les circumstàncies, s’eximeix a la persona sol·licitant d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, i tenir deutes amb l’Ajuntament no suposarà la denegació de l’ajuda, sinó que es procedirà a compensar el deute existent amb la part corresponent de la subvenció.

Caldrà haver justificat altres subvencions obteses amb anterioritat per l’Ajuntament, però esta comprovació la farà l’administració d’ofici. Sols s’hauran de justificar despeses corrents, i com a tals, inclouen esta vegada les cotitzacions de les persones treballadores a la Seguretat Social, la quota d’autònoms, així com adquisició de productes de proveïdors, pagament d’IBI o Impost de Vehicles, entre d’altres.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província, i les ajudes s’atorgaran per ordre de presentació de la sol·licitud amb la documentació completa, raó per la qual tant l’Alcalde com el Regidor instaven a les persones interessades a anar avançant en la preparació d’aquesta. Per tal d’avançar al màxim en el cobrament de les ajudes, es faran resolucions parcials a mesura que vaja comprovant-se la documentació, sense haver d’esperar a què acabe tot el procés.

Pablo Úbeda puntualitzava que les persones autònomes i microempreses beneficiàries hauran de prestar una de les activitats incloses al llistat del Cens d’Activitats Econòmiques de l’Agència Tributària (CNAE) determinades per la Generalitat al seu Decret Llei, «tot i que els criteris que s’aprovaran al ple d’aquest dijous ja preveuen que si queden remanent dels 806.000 euros, podrem destinar-los a altres sectors diferents als actuals”, assenyalava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

El Fons Valencià abre 21 plazas de voluntariado internacional

El Fons Valencià per la Solidaritat ha puesto en marcha una nueva edición de su…

Noche de disturbios en Alginet: 14 investigados por amenazas y cánticos racistas

Lo que comenzó como una concentración de encapuchados en Alginet terminó en una intervención policial…

Alpuente ya luce el distintivo de uno de los Pueblos Más Bonitos de España

Alpuente vivió el sábado una jornada señalada con su proclamación oficial como uno de los…

Otras noticias

operario digitalizacion
EconomíaLa Marina Baixa

VEOLIA impulsa la transformación digital del ciclo del agua en Benidorm con proyectos pioneros e innovación abierta

Por Javier Ruiz
impagosproteccion
Economía

La protección frente a impagos, vandalismo y okupación gana peso entre los arrendadores valencianos

Por Javier Ruiz
2 2
EconomíaL' Horta Sud

Torrent celebra la V Feria de la Formación Profesional

Por Pau Gómez
Estudiantes de la UPV durante uno de los hackathons organizados por Mercadona IT
Comunitat ValencianaEconomía

Nueva cátedra entre Mercadona y la Universitat Politècnica de València para fomentar talento e innovación

Por Javier Ruiz
DMA2
Economía

Veolia apuesta por la innovación y la digitalización para garantizar el agua potable y de calidad a toda la ciudadanía

Por Javier Ruiz
01 GO Mujeres del Agua
Comunitat ValencianaEconomía

El liderazgo femenino en Global Omnium mantiene el agua en movimiento

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?