ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reciclarà el 70% dels seus residus amb la implantació del porta a porta en tota la ciutat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 29, 2021
52 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El nou Pla de Residus preveu la desaparició del contenidors en la vida pública i complir la normativa europea en recollida selectiva

La ciutat d’Ontinyent aspira a reciclar el 70% dels seus residus gràcies a la implantació del sistema de recollida porta a porta en tot el nucli urbà. Aquesta és una de les novetats que incopora el nou Pla de Residus d’Ontinyent que, entre altres novetats i avantatges, preveu la desaparició de tots contenidors de fem dels carrers i l’adaptació d’Ontinyent a la normativa europea, estatal i autonòmica en matèria de recollida de selectiva.

El nou Pla de Residus d’Ontinyent, que està previst que s’aprove en ple extraordinari d’este dimecres, és “l’estratègia” de recollida i eliminació de residus sòlids urbans que desenvoluparà la ciutat en els pròxims anys, segons ha exposat la regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia. Segons Gandia, el plantejament del nou Pla de Residus, «no sols estableix un índex més elevat de recollida selectiva i, per tant, més sostenible, sinó que impulsa la prevenció entesa com a reducció dels residus en origen”. Per aconseguir-ho serà “imprescindible”, ha explicat Sayo Gandia, una major implicació ciutadana i una corresponsabilitat que faça que cadascú separe el fem al seu domicili. Aquesta separació en origen és la que permetrà reciclar més i, per tant, reduir les tones de fem que transportem a les plantes de tractament».

En estos moments, la ciutat d’Ontinyent recicla en torn al 35% dels seus residus, estan molt per damunt de les mitjanes estatal i autonòmica, la qual cosa constata “l’elevada conscienciació del veïnat», ha exposat Sayo Gandia, com ho prova el fet que en els darrers anys, la recollida selectiva a Ontinyent ha augmentat un 51%. Gandia, no obstant, ha reconegut que assolir el sistema porta a porta a Ontinyent serà “més senzill” que en altres ciutats atès que a la capital de la Vall d’Albaida este sistema està implantat en molts barris.

L’aprovació del pla de residus en el ple municipal obrirà un període d’adaptació progressiu fins la tardor de 2023, quan entrarà plenament en funcionament. L’horitzó al qual es treballa és que tres anys després, en 2026, es puguen estar tractant el 70% dels residus de manera separada, amb uns percentatges d’impropis inferiors al 20% en envasos lleugers i al 5% en bioressidus. El pla proposa el desplegament de 49 actuacions repartides en 17 línies, incloent algunes com foment de l’autocompostatge, de la gestió de les restes vegetals o de la transparència en la gestió dels residus en general”.

El nou sistema comportarà un model amb la paulatina desaparició dels contenidors en la via pública per passar a una recollida diferenciada, aplicant un calendari que separarà per dies la tipologia de les restes. En el nucli urbà es recolliran les bosses a les portes de les cases en dipòsits especials que es repartiran a cada finca, mentre que al disseminat d’Ontinyent se zonificarà per a instal·lar illes tancades, només accessibles per al veïnat de l’espai en qüestió mitjançant una targeta d’identificació, llocs als quals podran dipositar els residus seguint el calendari de recollida.

El nou Pla de Residus arriba després d’un any d’estudi diagnòstic de les característiques de la ciutat en esta matèria, on tècnics experts van avaluar quin seria el millor sistema de recollida a Ontinyent; i posteriorment d’un “importantíssim procés participatiu dut a terme als diferents barris de la ciutat, el disseminat i urbanitzacions durant l’últim mig any. Procés obert on hem replegat aportacions de la ciutadania que van ser traslladades a l’equip redactor per tal d’estudiar la seua viabilitat”, destacava la regidora.

Sayo Gandia avançava que es preveu continuar les reunions amb els diferents col·lectius i entitats de la ciutat per a estudiar el desenvolupament del pla i implicar a la màxima gent possible en la tasca de conscienciació, “ja que és vital que la ciutadania s’implique en el pas a aquest nou model”. El Pla de Residus contempla també implantació de la figura dels educadors ambientals, tres professionals que (en compliment de la normativa) es dedicaran a assessorar la ciutadania en tot allò relacionat amb el nou sistema de recollida de residus. Un pla, que, concloïa la regidora, “persegueix amb tot açò assolir el servei més òptim per a la ciutadania», concloïa.

Tags: Ontinyent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?