ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Vall d'Albaida
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost de 47 milions per 2023 que no necessitarà endeutar-se per afrontar les grans obres

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:00 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado diciembre 12, 2022
383 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix presenten un pressupost de «rècord» amb 47 milions d’euros gràcies a les inversions aconseguides d’altres administracions i la contenció de la despesa

L’Ajuntament d’Ontinyent afrontarà les grans obres d’execució prevista en 2023 (que inclouen projectes com els de la Cantereria, Museu Tèxtil, Centre Intergeneracional del Delme o Mercat Municipal) sense necessitar d’endeutar-se ni augmentar impostos, gràcies a les inversions aconseguides d’altres administracions i la contenció de la despesa. Així es despren del projecte de pressupost municipal per al proper any que presentaven aquest matí l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora d’Hisenda, Natàli Enguix.

Un pressupost que arribarà a la xifra rècord de 47 milions d’euros i que, en paraules de Jorge Rodríguez “és una mostra de bona gestió econòmica en temps dificils. La culminació d’una legislatura marcada per una DANA, una GLORIA, i sobretot, per una pandèmia, amb una inflació de prop el 7%. Malgrat tot això a Ontinyent complim amb les inversions previstes, mantenim les ajudes a la promoció econòmica de la ciutat i el recolzament a totes les entitats ciutadanes, així com les bonificacions fiscals. Fer tot això sense augmentar els impostos i sense disparar els préstecs, mostra que aquest Govern ha tornat a quadrar el cercle i fer més amb menys, contenint la despesa i sent capaços de captar recursos d’altres administracions”, destacava.

Natàlia Enguix detallava algunes línies mestres del pressupost, el més alt de la història de la ciutat (47’26 milions d’euros, un 4’66% superior a 2022) amb una inversió també rècord, de 16’5 milions d’euros, el 70% de les quals estan costejades per altres administracions: Dels 16,5 milions d’euros, 11.545.129 euros venen de fora i sols 4.520.355 1 els posa la ciutat d’Ontinyent. “Tornem a demostrar així la gran capacitat per captar fons d’altres administracions gràcies, entre d’altres coses, a l’impuls polític i a la qualitat dels projectes que es presenten a les distintes convocatòries”, explicava.

En quant als ingressos, “encara que hem congelat els impostos i taxes municipals, hi ha un increment de la recaptació del 9% respecte del 2022, el que reflecteix l’evolució positiva de l’activitat econòmica a la nostra ciutat d’Ontinyent”. Destaca en aquest sentit, l’augment previst de la recaptació per l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) en un 12,5% respecte de 2022, “una mostra més de la fortalesa de les nostres empreses, que han sabut eixir reforçades de la pandèmia”. Aquest impost sols el paguen les empreses que facturen més d’un milió d’euros a l’any i, per tant, açò suposa que més empreses han passat a pagar l’IAE.

La regidora d’Hisenda donava detalls d’una situació de conjuntura econòmica positiva que viu la ciutat, que també suposa que augmenten els ingresos per l’impost de construccions (de 425.000 a 803.000 euros en 2023, un increment del 88%) i de la taxa de llicències urbanístiques (de 225.000 a 300.000 euros, un augment del 33%). Pugen també els ingressos per taxes com la taxa d’ocupació de via pública per subministrament elèctric o per subministrament de gas, gràcies al treball de seguiment que fa l’Ajuntament perquè les empreses subministradores paguen realment allò que els correspon, així com els ingressos ordinaris provinents d’altres administracions.

Enguix repassava davant els mitjans el detall per capítols d’un presspost “que ha requerit d’un gran esforç per a quadrar-lo, amb tantes inversions i tantes incerteses. Per això vull agrair a tot l’equip de govern el seu treball, a l’Alcalde i a l’àrea d’Hisenda perquè ens hem deixat la pell per tal d’aprovar el pressupost en temps i forma”, remarcava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Subida del agua en Albuixech desde octubre: el Pleno aprueba nuevas tarifas para financiar la telelectura e infraestructuras

El Ayuntamiento de Albuixech ha aprobado el acuerdo plenario por el que se modifican y…

Multitudinaria Baixà de Sant Miquel en Llíria: miles de vecinos celebran la emotiva procesión del 700 aniversario del Monasterio

Miles de personas han tomado las calles de Llíria para participar en la tradicional Baixà…

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

Otras noticias

Habitatges a la Vila projectats per Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia les obres de 12 habitatges públics a La Vila i ultima el seu nou Pla Municipal d’Habitatge

Por Toni Cuquerella
Residus abocats de forma incontrolada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri bosses de fem al carrer per a identificar i apercebre els infractors de la normativa de residus

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els Premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre al rector de la Universitat de València Juan Luis Gandia, l’esport i el teixit associatiu local

Por Toni Cuquerella
Immoble del carrer Tomás Valls.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia una nova execució subsidiària al carrer Tomás Valls per a estabilitzar un immoble en el centre històric

Por Toni Cuquerella
Campus d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Campus d’Ontinyent de la UV esgota el 100 % de les seues places i acumula més de 1.700 estudiants en llista d’espera

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ha presentat les ajudes per les empreses.
Comarcal

Ontinyent activa 80.000 euros en ajudes per participar en fires i catàlegs d’empreses: com aconseguir fins a 5.000 euros per a la teua pime

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?