BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara una III edició del grup d’ajuda a familiars i persones properes a un suïcidi

La iniciativa, pionera a la Comunitat Valenciana, és una de les accions dutes a terme per ADIEM dins del Pla Local de Prevenció de la Conducta Suïcida de l’Ajuntament 
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 10, 2024
46 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8177 ontinyent pla prevencio suicidi

L’Ajuntament d’Ontinyent està preparant una III Edició del grup d’ajuda a familiars i persones properes a casos de suïcidi consumat posat en marxa en colaboració amb l’Associació per a la Defensa i Integració del Malalt Mental (ADIEM). Es tracta d’una iniciativa pionera a la Comunitat Valenciana que s’inclou a les accions del Pla Municipal de Prevenció del Suïcidi posat en marca pel Govern d’Ontinyent.

Coincidint amb la commemoració aquest dimarts del dia mundial de prevenció de la conducta suïcida, la regidora Inma López explicava que “ja hem fet dues edicions d’aquest programa, l’any passat i enguany, i en vista del bon funcionament i l’alt grau de satisfacció de les persones participants, als propers mesos anem a obrir les inscripcions per a una III edició que duren a terme en 2025”, avançava la regidora. Inma Barberá, la tècnica d’ADIEM encarregada de coordinar aquest grup, explicava que “són grups dirigits, no d’ajuda mútua, i no han de ser molt nombrosos per poder oferir l’atenció més personalitzada”. per formar part del grup no és excloent el temps que haja passat des del succés, ni tampoc no ser familiar de primer grau.  

Cal recordar que l’Ajuntament va constituïr en 2020 una Taula de Prevenció de la Conducta Suïcida, per la qual l’Associació per a la Defensa i Integració del Malalt Mental (ADIEM) assumia el desenvolupament de diferents actuacions i intervencions en matèria de prevenció de la conducta sulcida i promoció de la salut mental al municipi. D’aquesta manera, a les activitats que ADIEM venia portant a terme, s’han afegit en aquest temps xerrades específiques als centres educatius d’Ontinyent i comarca, associacions, altres entitats. Sols durant el passat any 2023, aquestes activitats d’integració comunitaria dirigides a l’alumnat i potilació general van comptar amb més de 2.375 persones assistents. L’any 2024 s’està continuant amb aquesta tasca, i es calcula que s’arribe a unes xifres similars o superiors una vegada finalitze l’any i s’hagen portat a terme les xerrades previstes per al primer trimestre del curs acadèmic 2024-2025.

A més d’aquestes activitats dirigides a la població general i educativa, també s’han assessorat en matèria de prevenció de la conducta sulcida i intervenció a diferents professionals de diversos recursos que han estat en contacte amb casos de risc o consumats. De la mateixa manera, anteriorment des d’ADIEM s’han portat a terme activitats formatives dirigides als cossos de policia local i nacional i han sigut represes de nou durant l’any 2024, on s’ha realitzat formació a Policia Local i personal de Serveis Socials per a treballar en diversos aspectes. 

Tota la informació referent a aquestes activitats i intervencions es poden consultar amb més detall al Pla Local de Prevenció de la Conducta Suicida a la web de Ajuntament (https://www.ontinyent.es/va/pagina/prevencio-del-suicidi). Cal recordar que a més a més, es compta a Ontinyent amb un manual per a l’Adequat Tractament de la Conducta Suïcida als Mitjans de Comunicació impulsat per l’Ajuntament d’Ontinyent en coordinació amb ADIEM, la Federació de Salut Mental de la Comunitat Valenciana, la Unió de Periodistes Valencians i els propis mitjans de comunicació local que signaven en 2023 la seua adhesió per al compliment de les pautes d’aquest document. 

Les persones afectades per esta problemàtica es poden posar en contacte també amb el telèfon 024, un servei gratuït d’àmbit accessible des de tot el territori nacional que ofereix atenció telefònica a les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El servei facilita a les persones que telefonen la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Xàtiva presenta el cartell oficial de la Fira d’Agost 2025 en el marc del seu 775é aniversari

Xàtiva ha acollit aquest dimecres, a la plaça de Sant Pere, l’acte de presentació oficial…

Altea restringeix l’habitatge turístic al PGOU: prohibicions i límits per controlar la massificació i els preus

L’Ajuntament d’Altea ha aprovat aquest dilluns, en sessió plenària, una modificació puntual del Pla General…

Cómo encontrar tu piso ideal en Valencia

Como ya sabrás, buscar un piso trasciende la mera cuestión de presupuesto o metros cuadrados.…

Otras noticias

Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?