ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri l’exposició gràfica sobre el projecte de la nova Plaça de la Concepció

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 16, 2021
353 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’alcalde Jorge Rodríguez ha visitat l’espai situat al Museu Tèxtil, on s’ha habilitat una bústia per recopilar opinions i suggeriments de la ciutadania

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, acompanyat pel regidor de Territori, Joan Sanchis i diversos regidores i regidors de l’Ajuntament d’Ontinyent ha visitat aquest divendres l’exposició gràfica sobre el projecte de la nova Plaça de la Concepció. Aquesta es desenvolupa al marc del procés participatiu impulsat pel consistori de manera prèvia a l’execució de la remodelació d’aquest espai.

Durant la visita, Jorge Rodríguez destacava que és la «primera vegada» que es posa en marxa un procés participatiu d’aquest caire per tal d’emprendre la reforma «d’un espai emblemàtic» com és la Plaça la Concepció. En aquest sentit, incidia que des del Govern d’Ontinyent sempre s’ha considerat la participació un eix transversal i, per això, més enllà del programa ‘Ontinyent Participa’ «volíem contar amb la participació dels ciutadans i ciutadanes que desitgen formar part d’este projecte» tal i com es va fer, per exemple, per al carrer Sant Antoni o per a la zona verda de l’Orutjol (on fins i tot es va donar a triar al veïnat entre tres projectes diferenciats).

L’exposició, habilitada al pati exterior del Museu del Tèxtil, compta amb panells i imatges en 3D, s’acompanya d’una bústia on les persones que s’hi acosten podran fer constar opinions i suggeriments, les quals també es poden enviar a través de correu electrònic ([email protected]). Així mateix, la ciutadania disposa de la informació de tot el projecte a la web www.ontinyentparticipa.es.

Esta exposició serveix per obrir el Procés d’Exposició i Participació d’aquest projecte, que durarà fins a final de mes, per tal que la redacció definitiva puga incorporar aquelles propostes ciutadanes que l’equip tècnic considere que poden millorar l’actuació. Cal recordar que el dia 26 de juliol, des de les 19:30h i també al Museu Tèxtil, es celebrarà un taller on la ciutadania podrà aprofundir en el projecte i preguntar qualsevol dubte a l’arquitecte Fermín Sala, qui estarà també present. L’objectiu és que la ciutadania tinga «tota la informació per millorar el projecte entre totes i tots», remarcava l’alcalde.

Per la seua part, el regidor de Territori, Joan Sanchis, recordava que l’actuació en caràcter general ve definida per «les línies actuals actuals de desenvolupament sostenible establides també per la Unió Europea» el que permetrà continuar construint una ciutat del futur sana, sostenible i centrada en les persones. Així mateix, aquest projecte servirà també per adaptar aquest espai a les previsions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), que també va contar en un procés de participatiu i va ser aprovat en sessió plenària «per unanimitat de tots els grups polítics municipals».

Des de l’Ajuntament d’Ontinyent s’animava a la ciutadania a visitar l’exposició, a acudir als tallers i a aportar les seues idees o suggeriments pels mitjans previstos.

Crítiques de Compromís

Des del grup municipal Compromís per Ontinyent s’ha criticat la forma en la que el govern municpal ha abordat el projecte de reforma de la Plaça de la Concepció reclament «una vertadera participació ciutadana, que impregne el procés en totes les seues fases, i no com a fet anecdòtic al final». El regidor Nico Calabuig i la regidora Paloma Alberola han lamentat «l’incompliment» de la celebració del concurs d’idees, que el govern municipal va prometre, perquè això «pot acabar perjudicant el resultat final de la reforma d’aquesta cèntrica plaça de la ciutat».

Segons Calabuig, «en els últims dies estem observant un cert descontent entre la ciutadania, derivat de les imatges que s’han publicat sobre la futura Plaça de la Concepció, segons el projecte de reforma encarregat pel govern municipal. En primer lloc, volem assenyalar que a la ciutat hi ha espais que necessiten amb més urgència una intervenció, com la Plaça Major, que es troba en un estat de deixadesa lamentable. Però una vegada el govern municipal ha decidit actuar primer en la Plaça de la Concepció, volem destacar que estem assistint, una vegada més, a un problema en la forma de concebre i aplicar la participació ciutadana, que és el taló d’Aquil·les d’aquest govern municipal».

Tags: Ontinyent

Lo + leído

La Generalitat blinda el agua de Sagunt: una inversión de 50 millones en la depuradora garantizará el futuro de la factoría PowerCo

La Generalitat Valenciana da un impulso definitivo a una de las infraestructuras hidráulicas más ambiciosas…

Més de 9 milions d’euros: Xàtiva tanca l’acord definitiu per a començar les obres del Centre Raimon a Santa Clara

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un pas de gegant per al seu futur patrimonial i…

Veolia invierte más de 500.000 euros para reforzar la inspección y limpieza de la red de alcantarillado de Aldaia, Picanya y Beniparrell

Veolia ha puesto en marcha tres campañas extraordinarias de inspección y limpieza de los colectores…

Otras noticias

Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?