ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri la inscripció a una nova edició del grup d’ajuda a familiars i persones properes a un suïcidi

La iniciativa, pionera a la Comunitat Valenciana, compta amb l’assessorament d’un psicòleg i una treballadora social, i està oberta a la participació independentment del temps transcorregut des del succés
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 7, 2023
211 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5773 ontinyent grup ajuda familiars suicidi

L’Ajuntament d’Ontinyent va a obrir el termini d’inscripció a la II Edició del grup d’ajuda a familiars i persones properes a casos de suïcidi consumat posat en marxa en colaboració amb l’Associació per a la Defensa i Integració del Malalt Mental (ADIEM). Es tracta d’una iniciativa pionera a la Comunitat Valenciana que s’inclou a les accions del Pla Municipal de Prevenció del Suïcidi posat en marca pel Govern d’Ontinyent.

La regidora responsable de l’àrea de Salut Mental, Inma López, explicava que “com en molts altres municipis d’Espanya, el suïcidi és la primera causa de mort no natural a Ontinyent. Atenent a esta realitat, des d’abans de la pandèmia l’Ajuntament ve treballant en l’atenció a esta problemàtica, per tal de complementar l’atenció clínica que es presta a estos casos i poder donar més suport a les les persones que han viscut esta situació en proximitat i ajudar-les a fer-li front”, manifestava.

Així, enguany s’ha comptat amb un primer grup, que ha finalitzat la seua activitat, i des d’aquesta setmana ja va a iniciar-se el procés de criba de les persones que vullguen entrar a un segon grup que es posarà en marxa al proper mes de gener. S’oferirà un màxim de 12 places, reunint-se quinzenalment en sessions d’aproximadament 60 minuts, i que eatarà atés per un psicòleg i una treballadora social amb la màxima confidencialitat. Per afegir-se calrà posar-se en contacta amb el departament municipal de Serveis Socials; o amb l’associació ADIEM.

Des d’ADIEM s’ha recordat que “no es tracta d’un grup d’ajuda mútua, sinó d’un grup dirigit, qu eno ha de ser molt nombrós per tal de poder oferir l’atenció més

personalitzada, desmitificant idees al voltant de la problemàtica i ajudant a gestionar emocions”. Formar part del grup no és excloent el temps que haja passat des del succés, ni tampoc no ser familiar de primer grau.

Entre els objectius del grup, es troben ajudar a les persones familiars o reunides a persones mortes per conducta suïcida a elaborar el dol de manera adequada, amb una gestió de les seues emocions compatible amb la normalització de les seues vides; ajudar aquestes persones a previndre conductes i estils de vida perjudicials per a la salut física i mental que puguen ser derivats del fet suïcida; evitar l’aïllament i fomentar la participació social i familiar normal; aprendre a compatibilitzar la vida i perspectiva de futur amb el respecte a la memòria de la persona morta; previndre noves conductes suïcides a l’entorn de familiars i afins, i en definitiva, trencar la dinàmica derivada del mite que “no es pot fer res”.

Cal recordar que el Pla Municipal de Prevenció del Suïcidi ha inclós també altres accions com la formació de figures professionals claus; la creació d’un reglament d’actuació municipal; l’elaboració d’un protocol per als mitjans de comunicació; i l’organització de xerrades tant per a l’estudiantat com per a la població en general, que es reprendran en 2024.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Hallan cocaína, marihuana y dinero oculto en la cocina de un local de Massamagrell

Un establecimiento hostelero de Massamagrell escondía en su cocina un punto de venta de droga.…

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

El Ayuntamiento de Ontinyent ha programado para el mes de abril un total de 24…

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Faura se prepara para acoger Ara Circ, un innovador festival de circo que convertirá sus…

Otras noticias

José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
265 ontinyent ciutat
ComarcalLa Vall d'Albaida

El sector industrial tira de la contractació i l’atur juvenil cau un 9% a la Vall d’Albaida

Por Javier Ruiz
busurba
La Vall d'Albaida

Ontinyent aprova una ordenança de mobilitat que prioritza vianants i sostenibilitat

Por Pau Gómez
parkingavdalbaida
La Vall d'Albaida

Ontinyent amplia amb 125 noves places d’aparcament prop de Martínez Valls

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?