ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Vall d'Albaida
La Vall d'Albaida

Ontinyent marca el seu màxim històric de pluja acumulada en un dia de primavera i estiu

L'Ajuntament informa que les obres per millorar la resposta a les fortes pluges responen satisfactòriament a Ontinyent
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 7:49 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado mayo 23, 2023
414 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2713 ontinyent cantereria riu clariano crescut

Ontinyent ha marcat el seu màxim històric de pluja acumulada en un dia pluviomètric (des de les 9h d’un dia a les 9h del dia següent) en el període de primavera amb un total de 127,4 litres per metre quadrat, segons dades d’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia).

El rècord anterior se situava el 22 de març de 1973 quan es van arribar a acumular 107,2 litres.

També s’ha concretat des d’AEMET que en el mes de maig no s’havia registrat una quatitat tan alta, i que el rècord anterior era de 84 litres, registrats el 3 de maig de 1992.

L’agència a més ha explicat que en el mes de maig ha plogut un total de 205,2 litres (dels quals 159 litres en les últimes hores), amb la qual cosa s’ha superat l’acumulat que havia plogut fins ara en l’actual any hidrològic entre l’1 d’octubre i el 30 d’abril, set mesos durant els quals s’havien acumulat 196,4 litres.

Aquestes quantitats a més suposen que del dèficit hidrològic de l’any que arribava al 54% de les pluges, s’ha reduït fins ara al 15%.

Millora de la resposta urbana

Des de l’Ajuntament d’Ontinyent també ha informat que les obres efectuades per millorar la resposta als episodis de fortes pluges estan responent satisfactòriament a la ciutat. Actuacions com l’enderroc de les cases de Cantereria, les obres antiinundacions a Benarrai o el nou colector general d’aigües adjacent al riu Clariano permeten a la ciutat afrontar les precipitacions de manera molt diferent a la DANA de 2019.

L’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, ha estat fent seguiment des de primera hora del matí d’aquest dimarts de l’episodi de pluges que per ara ha registrat més de 130 litres per m2 a la ciutat, i que ha obligat a suspendre les clases en tots els centres educatius de la ciutat i a tallar diversos passos inundables, com el del Camí Vell de Xàtiva, el de La Clariana, la carretera del Carril o el Camí d’Agullent.

Alguns dels punts que històricament comportaven més perill per a les persones afronten aquest episodi de manera radicalment diferent. A la zona de Cantereria, on es va haver d’evaquar al veïnat en la DANA de 2019, l’enderroc de les cases dins el projecte del nou parc inundable, que està executant-se amb ajuda de la Conselleria d’Habitatge i els Fons europeus FEDER, permet eliminar els riscos derivats d’un possible desbordament del riu Clariano.

A la zona de Benarrai, la zona inundable de laminació creada amb ajuda de la Diputació de València està captant l’excés d’aigües i evitant les inundacions que històricament patia el veïnat de l’entorn. Finalment, el nou col·lector general d’aigües, renovat amb ajuda de la Conselleria d’Agricultur, EGEVASA, la Diputació de València i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, està funcionant sense cap alteració per les pluges.

Jorge Rodrñiguez explicava que “al seu dia vam haver de prendre decisions complicades, i s’ha hagut de fer molt de treball i implicar a moltes entitats i administracions, però la situació a hores d’ara és radicalment diferent a la de la DANA de 2019, les noves infrastructures estan responent, i podem dir que hui Ontinyent és un ciutat molt més preparada per fer front a estes situacions que tot apunta que cada volta van a ser més freqüents degut al canvi climàtic”, concloïa.

 

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Xàtiva traurà a licitació la concessió de l’alberg Casa del Cigroner per deu anys

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat l’expedient i la convocatòria de la licitació en concurrència pública…

Gandia reforça la neteja urbana i destina fons al Palau Ducal i a ajudes escolars

L’Ajuntament de Gandia ha donat llum verda a un important conjunt de mesures aprovades en…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 30 de septiembre

Para este miércoles 30 de septiembre en Requena se esperan intervalos nubosos con lluvia escasa…

Otras noticias

Ontinyent ha presentat la seua programació per al 9 d'Octubre.
La Vall d'Albaida

Ontinyent celebrarà el 9 d’Octubre amb un festival de dansa contemporània al carrer i una dotzena d’activitats

Por Toni Cuquerella
Habitatges a la Vila projectats per Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia les obres de 12 habitatges públics a La Vila i ultima el seu nou Pla Municipal d’Habitatge

Por Toni Cuquerella
Residus abocats de forma incontrolada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri bosses de fem al carrer per a identificar i apercebre els infractors de la normativa de residus

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els Premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre al rector de la Universitat de València Juan Luis Gandia, l’esport i el teixit associatiu local

Por Toni Cuquerella
Immoble del carrer Tomás Valls.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia una nova execució subsidiària al carrer Tomás Valls per a estabilitzar un immoble en el centre històric

Por Toni Cuquerella
Campus d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Campus d’Ontinyent de la UV esgota el 100 % de les seues places i acumula més de 1.700 estudiants en llista d’espera

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?