ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent licita la demolició dels habitatges expropiats del barri de la Cantereria per fer l’espai inundable

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 6, 2023
247 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Óscar Borrell destaca la dificultat d’un procés on els bancs propietaris tenien causes pendents que han obligat a recòrrer a les expropiacions per seguir avançant

L’Ajuntament d’Ontinyent ha tret a licitació per 279.171 euros la fase final de demolició d’habitatges dins del projecte de regeneració de la zona de la Cantereria, fase que inclou les vivendes (majoritàriament propietat d’entitats bancàries) que han hagut de ser expropiades.

El regidor de Territori, Óscar Borrell, explicava que “es completa un procés que no ha estat fàcil, ja que alguns propietaris, la majoria bancs, tenien causes pendents relacionades amb pagaments i s’ha hagut de recórrer a les expropiacions per a poder avançar. Per aquest motiu es va dividir la demolició en dues fases, ja hem pogut adquirir les que faltaven i ara per fi podem licitar la segona fase i completar l’actuació”, assenyalava.

En concret, les obres que han eixit a concurs públic comprenen la zona “B” d’actuació, que compren els edificis de les parcel·les 153, 169, 171, 173, 175, 177, 185, 187, 189 i 19, amb una superficie total en planta de 1759 m2 de parceles en sol urbà i una superficie construida de 3.194 m². Les ofertes es podran presentar fins la mitjanit del 23 de febrer, i una volta adjudicades les obres tindran un termini d’execució de 75 dies.

A més a més, cal recordar que s’han executat els enderrocs de la primera fase i que continuen avançant a bon ritme les obres de contenció del talús de la part posterior dels habitatges. El regidor també recordava el fet que s’haja donat solució residencial a totes les persones que vivien en la zona, a les que s’ha subvencionat amb fins a 15.000 euros l’adquisició de les seues noves vivendes, xifra afegida al pagament de la taxació dels habitatges que s’els ha comprat per a ser enderrocats.

D’altra banda, cal recordar que, el Consell de la Generalitat va aprovar fa unes setmanes un augment del 33% de la subvenció prevista en 2023 per a la Regeneració Arquitectònica de la zona de la Cantereria d’Ontinyent, que passa de 600.000 a 800.000 euros, el que permetrà fer front a l’increment de preus als materials i costos d’obra registrat en el sector de la construcció. Per tant, la subvenció autonòmica global passe de 1,8 a 2 milions d’euros dins d’esta actuació de regeneració urbana i mediambiental, que entre altres coses permetrà evitar situacions de risc per a les persones com les viscudes durant la DANA de setembre de 2019.

Borrell explicava que després dels enderrocs i la consolidació del talús es duran a terme les obres del parc inundable pròpiament dit, tot recordant que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer construirà una passarel·la que comunicarà les dues ribes del riu, obra per al que ja hi ha destinada una partida de 600.000 euros i de l’execució dels quals s’encarregarà l’empresa pública Tragsa. En total, la inversió global del projecte és de 4 milions d’euros, que cofinancen Ajuntament, Generalitat, Govern d’Espanya i que també compta amb fons europeus (Feder) a través de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat EDUSI.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Disedo, la firma valenciana que apuesta por la alta cosmética natural

La marca valenciana consolida su presencia en el sector de la belleza premium con una…

La Diputació de València concede 1,3 millones de euros en ayudas al deporte valenciano y al motor: lista completa de clubes, eventos y pilotos beneficiados

La Junta de Gobierno de la Diputación de Valencia ha aprobado la concesión de 1,3…

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Dia històric per a la sanitat a la Vall d'Albaida. La posada en funcionament integral…

Otras noticias

Visita dels bloggers a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Por Toni Cuquerella
Nou Hospital d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ontinyentnegre26
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent rinde homenaje a Elvira Lindo con el premio “Ontinyent Negre” en su ciclo de novela negra

Por Pau Gómez
Foto1 12
La Vall d'Albaida

Desmantellen una plantació de marihuana en una finca d’Ontinyent

Por Pau Gómez
Plaques solars.
La Vall d'Albaida

La Generalitat autoriza una planta fotovoltaica entre Agullent y Benissoda pese a las alegaciones vecinales y de los ayuntamientos

Por Javier Ruiz
Guardia Civil.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Desarticulan grupo criminal con una plantación de marihuana en l’Olleria

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?