ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia les xerrades del Pla Municipal contra el Suïcidi abordant la relació entre fatiga pandèmica i salut mental

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 19, 2021
285 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les xerrades estan impartides pel personal professional d’ADIEM i tenen com a objectiu en trencar el tabú i l’estigmatització que envolta la conducta suïcida

Aquest dimarts donava inici el Cicle de Xerrades «La salut mental ajuda el teu benestar» inclòs dintre del Pla Municipal Per a la Prevenció de la Conducta Suïcida. La primera xerrada dedicada al concepte fatiga pandèmica i les conseqüències que la Covid-19 està deixant en la salut mental de la societat obria el camí «per trencar amb el tabú i l’estigmatització que envolta la salut mental i la conducta suïcida», manifestava la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler.

La ponència d’aquest dimarts, a càrrec de les psicòlegues de CRIS-ADIEM d’Ontinyent, Silvia Penadés i Sara Ureña, va abordar l’exposició de les conseqüències psicològiques i emocionals que la Covid-19 ha deixat entre la ciutadania, el que ha fet augmentar als darrers mesos les consultes per ansietat, depressió o problemes per a dormir, entre d’altres. Així mateix, la ponència també va permetre identificar símptomes que pogueren indicar que es sofreix de fatiga pandèmia, com evitar una sobreinformació, apostar per fer exercici físic i gaudir del temps lliure, així com focalitzar-se en el present i no tant en allò que va a passar, perquè això pot generar estrès i ansietat.

Paula Soler exposava que aquest cicle de xerrades té com objectiu arribar a tota la ciutadania perquè «volem que tots els grups de la societat es senten implicats, en un camí cap a la normalització d’una conducta i de la salut mental que hem començat ara. Encara que els resultats els veurem en els propers anys, és important començar a sensibilitzar al voltant d’aquesta realitat i fent-ho implicant a totes i tots».

El cicle de xerrades continuarà el proper 8 de juny a les 19:00h al Teatre Echegaray amb la conferència sobre «malalties mentals més comuns» i conclourà el 28 de juny amb la ponència «parlar salva vides. Parlem del suïcidi». Per complir amb la normativa covid, l’aforament serà limitat i caldrà inscripció prèvia telefonant al 674 753 038 o enviant un mail a [email protected]

Cal recordar que el Pla Municipal compta amb la participació del personal professional d’ADIEM i d’una mesa de coordinació. Entre les activitats previstes inclou formació a la Policia Nacional i Local; xerrades als instituts, AMPES i Campus d’ontinyent, així com un manual per al correcte tractament de la informació sobre la conducta suïcida elaborat en coordinació amb els mitjans locals i comarcals.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Claves de la crisis educativa valenciana: por qué los sindicatos no negociarán más con la Conselleria este curso

La educación en la Comunitat Valenciana entra en una fase de incertidumbre. Lo que comenzó…

Requena plantea peatonalizar la Villa y limitar el tráfico para transformar su casco histórico

La transformación del casco histórico de Requena pasa por reducir de forma notable la presencia…

Piden cinco años de cárcel por estafar a su consuegra en un negocio de hostelería en Xàtiva

Una mujer se enfrenta a una petición de cinco años de prisión acusada de falsificar…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?