ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsarà accions psicoeducatives per actuar contra les conductes suïcides

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:19 pm
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 24, 2022
370 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi treballa en la posada en marxa de tallers per a diversos col·lectius i un grup d’autoajuda per a familiars

La Mesa de Coordinació per a la Prevenció del Suïcidi d’Ontinyent ha acordat l’impuls en 2022 a noves accions psicoeducatives per a actuar contra les conductes suïcides. En concret, es posarà en marxa una sèrie de tallers per a diversos col·lectius i entitats ciudadanes, així com un grup d’autoajuda adreçat a familiars de persones que hagen expresat o consumat conductes suïcides.

L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, que presideix aquest grup de treball, destacava que “són accions amb les que volem seguir fent front amb accions concretes a un problema que massa vegades no s’afronta adequadament per estar estigmatizat, i que s’ha vist agreujat a nivell golbal amb la pandèmia i els seus efectes. La conducta suïcida és una realitat que cal afrontar des de tota la societat per ajudar a estes persones i als seus familiars i entorn”, assenyalava.

A la Mesa, junt a l’Alcalde, participen la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler; els caps dels departaments municipals de Serveis Socials i Educació; la Policia Local, Policia Nacional; el gabinet psicopedagògic, així com el servei d’atenció primària sanitària, ADIEM (Associació per la Defensa i Integració de les persones amb Malaltia Mental) i tècnics de prevenció de conductes addictives. En la reunió d’esta setmana es repasaven les actuacions dutes a terme en l’últim any, al qual s’han fet diferents activitats de sensibilització i prevenció als centres educatius i per a públic en general.

Per a l’exercici 2022, serà ADIEM qui s’encarregue d’organitzar i coordinar un grup d’autoajuda per a persones d’Ontinyent que hagen tingut un familiar que haja expressat o consumat una conducta suicida, i que es tractarà de posar en marxa al voltant del mes de juny. Al mateix temps, per

part del Servei d’Atenció Social de l’Ajuntament a persones amb Malaltia Mental, es faran accions específiques i tallers adreçats als col·lectius que acudeixen i fan ús del Centre Integral de Majors del barri de Sant Rafel; el Centre Cívic del Llombo; el Centre Cívic del barri de Sant Josep; així com també al Consell de les Dones i les persones usuàries del Centre de Dia de Menors El Rogle. En la reunió també s’analitzaven les dades sobre els suicidis i intents de suicidis, que a l’últim any han registrat un augment de la proporció de població jove i menor d’edat. Igualment, s’acordava iniciar els treballs per a la realització d’una campanya de sensibilització sobre esta problemàtica.

Paula Soler destacava “la importància de la psicoeducació i de l’atenció a les persones de l’entorn de les qui tenen esta conducta, ja que el seu paper es clau per a la prevenció, i també pateixen els seus efectes”. La reidora incidia en què “s’ha de trencar els tabús sobre aquesta realitat i sobre tot allò que envolta a la salut mental, ja que sense ella és molt difícil aconseguir el benestar general, i oferir o demanar ajuda no ha de provocar cap vergonya”, remarcava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 12 de septiembre

Requena disfrutará de una jornada despejada con temperaturas que oscilarán entre 13 y 27 grados,…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 12 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 12 de septiembre indica un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 12 de septiembre

La previsión meteorológica en Peñíscola para el sábado 12 de septiembre anuncia un día despejado…

Otras noticias

Antiguas pepitas de uva.
L'Alt VinalopóLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

El ADN antiguo revela el origen del vino en la península ibérica: las primeras vides llegaron del Mediterráneo oriental hace 3.000 años con los fenicios

Por Toni Cuquerella
El viñedo reclama ayudas ante la vendimia.
La CosteraLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

Alarma en el campo valenciano: piden ayudas de hasta 6.000 euros para evitar el abandono masivo de viñedos

Por Toni Cuquerella
Parc inundable de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El parc inundable d’Ontinyent, referent a Europa en la lluita contra les inundacions de la mà de la UPV

Por Toni Cuquerella
Pepe Viyuela.
La Vall d'Albaida

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

Por Toni Cuquerella
ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?