BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa una campanya contra els orins dels gossos: «està matant els arbres del carrer»

La regidora de Sostenibilitat fa una crida a les persones responsables legals dels animals de companyia i a les seues obligacions a l’hora de passejar-los
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 15, 2024
40 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5733 ontinyent orins gossos arbres

L’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Ontinyent ha posat en marxa una campanya amb suport de la Diputació de València per evitar que els gossos orinen en la soca i els escocells dels arbres urbans, després d’haver-se detectat problemes en bastants exemplars degut a estos fets. La campanya insta a les persones propietàries a fer orinar en les andrones a les seues mascotes.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, explicava que “els alts nivells de nitrogen de l’orí dels cans poden cremar les arrels dels arbres i causar taques marrons en el fullatge portant a un creixement retardat i fins i tot a la mort de l’arbre. L’orina també pot causar toxicitat per amoni afectant la capacitat de l’arbre per a transportar nutrients i aigua, fent-lo significativament més feble”. L’acidesa de l’orí pot reduir el PH del sòl, creant un ambient desfavorable per al creixement de l’arbre, i a més d’afectar els arbres, l’orina dels gossos pot descolorir i matar l’herba i altres plantes que ho envolten, afectant negativament l’ecosistema de l’àrea.

Davant d’això, i amb el suport de l’àrea de Govern Obert de la Diputació, s’han col·locat cartells indicatius als escocells més afectats de la ciutat on s’adverteix que “l’orí de gos està matant els arbres del carrer. Busca una androna i no deixes que el seu gos orine ací”. En paraules de la regidora de Sostenibilitat “és fonamental que tots col·laborem per a mantindre els nostres espais verds en bon estat. Els arbres i plantes no sols embelleixen la nostra ciutat, sinó que també contribueixen a la qualitat de l’aire i al benestar de les persones”.

Per això, assenyalava, “a l’igual que s’ha de replegar els excrements, pel bé de totes i tots cal evitar que els gossos orinen en llocs inapropiats com mobiliari urbà, espècies vegetals, edificis i vehicles. Cada vegada és més gent la que té mascota, i entre totes i tots hem de posar de la nostra part per afavorir una bona convivència i mantenir neta i saludable la ciutat on vivim”, remarcava.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?